Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی شامگاه جمعه در نشست بررسی فعالیت های شیلاتی اعلام کرد: به عقیده صاحبان شناورهای صیادی سبک، در محدوده فنی مجاز صید برای این شناورها، صید کم شده و می‌توان این صیادان را  در قالب تعاونی ساماندهی کرد که بتوانند در محدوده‌های صید ترال وفانوس ماهیان فعالیت کنند.
وی بیان داشت:  این پیشنهاد به سازمان شیلات ارائه شده و اگر بومی‌های هرمزگان وارد این فعالیت شوند، هم می‌توانند از دریا محافظت کنند و هم معیشت پایدار برای آن ها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار هرمزگان اظهارداشت: بیش از ۲۰مجوز صید فانوس ماهیان از سازمان شیلات برای استان اخذ و به بومی‌ها واگذار شود اما استقبالی نشد؛ اگر استقبال شود ما حاضریم این مجوزها را به بومی‌ها بویژه در حوزه جاسک بدهیم.
همتی با بیان اینکه مجموعه دولت در هرمزگان همچنان به واگذاری مجوز صید به بومیان مصرّ است، اظهارامیدواری کرد: با کمک تخصصی مجلس به عنوان ناظر وشیلات به عنوان دستگاه تخصصی مجری این بخش، دستیابی به نقطه مطلوب مورد نظر قوه مقننه و سازمان شیلات به عنوان بخش دولتی هرچه زودتر محقق شود و منافع مشترک حاصل از این تصمیم‌گیری برای بومیان حوزه دریا رقم بخورد.
حمایت از صیادان بومی در تاخیت معیشت پایدار آنان ضروری است

استاندار هرمزگان با تاکید بر حمایت از صیادان بومی و صاحبان شناورهای سبک، توانمندسازی این بخش از جامعه صیادی را در راستای حمایت از اشتغال و تامین معیشت پایدار آنان ضروری دانست. 
 همتی با شاره به برگزاری نشست‌های متعدد با وزارت کشور که در نهایت منجر به ابلاغ مصوبه‌ای به سازمان شیلات شد، گفت: سازمان شیلات مصمم است یکایک مواردی که می‌تواند میزان خطای کار را پایین بیاورد اجرایی کند.
وی افزود: از طرفی ما باید فعالیت‌هایمان را به سمت آب‌های دور ببریم، چرا که ثروت خوبی در آنجا نهفته است و بسیاری از کشتی‌های صید ترال بویژه در حوزه خلیج فارس می‌توانند تغییر کاربری بدهند  وآسیب کمتری را به دریا تحمیل کنند.
استاندار هرمزگان همچنین با ارائه پیشنهاداتی به‌منظور تامین منابع لازم در راستای رونق صنعت پرورش ماهی در دریا، اضافه کرد: باید صید را مدیریت کنیم وصیادان محلی نیز در قالب تعاونی‌ها ساماندهی شوند که بتوانند با سرمایه گذاری در این طرح‌ها مشارکت کنند.
همتی یادآورشد: دولت و مجلس نیز به‌عنوان پشتیبان در کنار جامعه صیادی محلی باشد.
همتی خاطرنشان کرد: در بسیاری برای ترمیم دریا و تقویت ذخایر دریایی، رهاسازی بچه ماهی و میگو در فصولی از سال صورت می‌گیرد که این کار با توجه به کمبود برخی ذخایر آبزی باید در حوزه خلیج فارس و دریای عمان نیز عملیاتی شود.
نشست بررسی فعالیت‌های شیلاتی در هرمزگان به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و حسین رییسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دریای عمان استانداری هرمزگان  فریدون همتی هرمزگان سازمان شیلات ایران خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دریای عمان استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان سازمان شیلات ایران خلیج فارس مجلس شورای اسلامی دریای عمان استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان سازمان شیلات ایران خلیج فارس اخبار کنکور استاندار هرمزگان سازمان شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

سرهنگ ابراهیمی گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و اقتصادی و جلوگیری از ورود و خروج کالای فاقد مجوز و قاچاق ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد شهرستان هشترود در محور‌های مواصلاتی حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند.

وی افزود: پس از دستور ایست پلیس و توقف خودرو در بررسی بار آن مشخص شد حامل ۷۰۰ کارتن تخم مرغ فاقد مجوز بهداشتی و سایر مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی هشترود اضافه کرد: کامیون حامل ۷ تن و ۹۴۵ کیلوگرم تخم مرغ به ارزش ۴ میلیارد ریال بود که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی همراه راننده به مراجع قضایی معرفی شد.

 وی تصریح کرد: پلیس با کسانی که بهداشت و سلامت عمومی جامعه را با رفتار‌های نادرست به منظور کسب منفعت شخصی به مخاطره بیندازند برخورد محکم و قانونی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود