Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهندی از اجرای طرح«هر مسجد، یک سنگر» در هفته بسیج خبر داد و گفت: در این طرح شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای انجام و این بیماران به مراکز جامع سلامت منتخب معرفی می شوند.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: بسیج شجره طیبه ای است که به فرمان امام راحل تشکیل شد و در طول عمر ۴۱ ساله خود در دفاع از ارزش های انقلاب نقش آفرین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محسن سهندی با بیان اینکه بسیج در برهه ای از زمان وظیفه دفاع از کشور در برابر تهاجمات دشمن را داشت، ادامه داد: امروز بسیج در عرصه های جهادی، همچون فرهنگی، سازندگی، محرومیت زدایی، امداد و پزشکی و درمان و مخصوصاً مبارزه با ویروس کرونا نقش آفرین است.

 

وی با یادآوری اینکه امروز مردم به بسیج به عنوان یک ستون اصلی در جهت حل مشکلات و بهبود اوضاع و شرایط زندگی نگاه می‌کنند، ادامه داد: بسیج در حال پویایی و ادامه حیات است و در خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست.

 

فرمانده سپاه ناحیه زنجان به اقدامات بسیج ناحیه زنجان با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: بسیج شهرستان با راه اندازی پنج کارگاه صنعتی و بیش از ۵۰ کارگاه خانگی ماسک دوزی اقدام به تولید بیش از ۲ میلیون عدد ماسک نموده است.

 

سهندی با اشاره به دوخت و تولید ۶۵ هزار لباس ایزوله برای کادر بیمارستانی و ۱۰ هزار شیلد بهداشتی توسط خواهران با کمک خیرین زنجانی اشاره کرد و گفت: این لباس‌ها و تجهیزات تحویل مراکز درمانی شده است.

 

وی یکی از اقدامات بسیج را برگزاری رزمایش کمک مومنانه به فرمان رهبری خواند و ادامه داد: این رزمایش با هدف دست‌گیری از خانواده‌های نیازمند و کم درآمد کلید خورد.

 

به گفته سهندی، تاکنون بیش از ۶۸ هزار بسته غذایی کمک معیشتی و بیش از ۱۲۸ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۶۲ هزار بسته بهداشتی توزیع شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه زنجان از اجرای مرحله هفتم رزمایش کمک مومنانه در هفته بسیج خبر داد و گفت: طی این مرحله تعداد 3 هزار بسته غذایی کمک معیشتی بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های هفته بسیج در زنجان با محوریت فضای مجازی خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار برنامه تحت ۵۰ سرفصل با محوریت پایگاه‌های مقاومت در سر فصل‌های مختلف اعم از فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، بصیرت افزایی، یادواره مجازی و… برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در این هفته علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، افتتاح و تحویل ۶ پروژه خانه محروم، بهره برداری از ۲ طرح انتقال آب کشاورزی، افتتاح ۱۲ واحد پایگاه مقاومت بسیج با مساحت ۸۵۰ متر مربع، افتتاح ساختمان حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر با مساحت ۴۰۰ متر مربع، شروع پروژه آبرسانی برای ۲ روستای دیگر در دست اقدام خواهد بود.

 

وی همچنین از اجرای طرح «هر مسجد، یک سنگر» همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: در این طرح بیماران از طریق شبکه محله‌ای شناسایی و معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب معرفی می شوند.

 

این مقام مسئول، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف این طرح است.

 

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرمانده سپاه ناحیه زنجان سپاه ناحیه زنجان ناحیه زنجان هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ پاسدار موسی عطاری با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی اظهار داشت: محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار یکی از مهم‌ترین امور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با تمام توان وارد میدان می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کار در مناطق روستایی و محروم یک فرصت ارزشمند و توفیق الهی است، ادامه داد: بسیج یک نیروی پیش‌برنده و محرک بوده و تفکر بسیجی در تمام دنیا گسترده شده است.

وی اظهار کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی با استفاده از بازوی توانمند بسیج عملیاتی می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت با اشاره به طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در شهرستان افزود: در حال حاضر بالغ بر ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان در حال اجرا است و این طرح‌ها در ۴۰ روستا عملیاتی می‌شود.

عطاری اضافه کرد: برای اجرای ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اعتباری بالغ بر یک هزار و دویست میلیارد ریال هزینه می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت افزود: اعتبارات این طرح از محل مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) و سپاه شهدا آذربایجان غربی تأمین می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری اظهار کرد: طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی شامل آبرسانی، مرمت و بازسازی مساجد روستایی، گازرسانی به خانه محرومین، احداث خانه محرومین، تکمیل خانه‌های مددجویی در روستاها، تجهیز کارگاه‌های قالی‌بافی و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی در خصوص اهداف طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی زدودن محرومیت از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت در ادامه با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی نقطه مقابل با اقدامات و توطئه‌های دشمنان است؛ زیرا طی سالیان دراز دشمن تمرکز خود را برای ایجاد مشکلات اقتصادی گذاشته است، افزود: امسال بالغ بر یک صد طرح محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت