Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا که از سوی برخی رسانه‌ها پیروز انتخابات جنجالی نوامبر معرفی شده، فرد مورد نظرش برای احراز سمت وزیر خارجه در دولت جدید را انتخاب کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا درباره وزیر خارجه جدید آمریکا در کابینه آینده به تصمیم نهایی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه تلاش بایدن این بوده است که به همراه تیم انتقالی اش فردی را برای احراز این سمت انتخاب کند که مورد تایید مجلس سنا باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

یک منبع آگاه در این باره گفت: بایدن تصمیم نهایی را درباره دیپلمات ارشدی که قرار است وزیر خارجه ایالات متحده شود، گرفته است و طی روزهای آینده این فرد را معرفی خواهد کرد.

شرط نامزد احتمالی وزارت خارجه در دولت بایدن برای حمایت از بازگشت به برجامپیروزی بایدن در ایالت جورجیا رسماً تأیید شد

 

هنوز به درستی مشخص نیست که فرد مورد نظر بایدن برای این سمت مهم چه کسی است ولی یک مقام سابق دولت اوباما گفته است که تونی بلینکن دیپلمات باسابقه و متحد دیرینه بایدن بیشترین شانس را برای احراز این سمت دارد.

بایدن تاکنون درباره نقش بلینکن در دولت بعدی آمریکا صحبت نکرده است. سخنگوی تیم انتقالی بایدن نیز گفت: در شرایط کنونی هنوز هیچ گونه تصمیمات پرسنلی اتخاذ نشده است.

بلینکن طی سال‌های 2013 تا 2015 به عنوان معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت اوباما فعالیت کرده و طی سال‌های 2015 تا 2017 نیز معاون وزیر خارجه ایالات متحده بوده است.

سخنگوی تیم انتقالی بایدن حاضر به تایید این خبر نشده است. از جمله افراد دیگری که نام آنها برای احراز سمت وزیر خارجه آمریکا در دولت بعدی مطرح شده است می توان به کریس کونز، کریس مورفی و ویلیام برنز سفیر سابق آمریکا در روسیه و سوزا رایس مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر خارجه برای احراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد تا در خصوص توافق آتش‌بس و راههای رسیدن کمک‌ها به غزه با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.

او قرار است با مقامات اردنی از جمله «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کند. بلینکن همچنین با «زیگرید کاخ» هماهنک کننده سازمان ملل برای ارسال کمک‌ها به غزه و بازسازی این منطقه دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از این دیدارها به فلسطین اشغالی سفر کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد