Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که رسانه‌های این کشور او را پیروز انتخابات ارزیابی کرده‌اند، خواستار کمک‌های مردمی برای تامین مالی «دولت انتقالی» خود شد.

به گزارش مشرق، در ادامه خبرسازی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاکید هر دو نامزد اصلی این رقابت درباره پیروزی خودشان، نامزد حزب دموکرات به منظور پیش بردن انتقال قدرت و دولت انتقالی خود دست به دامن کمک‌های مالی مردمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پایان دولت ترامپ و شکست اهرم تحریم علیه کشورهای جهان

به رغم آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به شدت از یک سو مدعی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و پیش بردن شکایت است و از سوی دیگر، همچنان مدعی پیروزی در انتخابات است، جو بایدن رقیب دموکرات او بار دیگر از سنگ‌اندازی سازمان‌های فدرال آمریکا در مسیر انتقال قدرت گلایه کرد و خواستار کمک مالی مردمی شد.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که رسانه‌های این کشور او را پیروز انتخابات ارزیابی کرده‌اند، بامداد شنبه (به وقت تهران) در پیامی توییتری از نیاز به کمک مردمی برای تامین مالی پیش بردن دولت انتقالی خود سخن گفت.

بایدن در این توییت نوشت: «موضوع این است: به خاطر اینکه رئیس‌جمهور ترامپ از پذیرش شکست امتناع می‌کند و دارد در مسیر انتقال (قدرت) تاخیر می اندازد، ما باید خودمان این (انتقال قدرت) را تامین مالی کنیم و نیاز به کمک شما داریم. اگر شما قادر هستید، برای کمک به تامین مالی دولت انتقالی بایدن-هریس پا پیش بگذارید».

درخواست این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حامیان خود برای کمک مالی در شرایطی انجام می شود که وی پیشتر هم درباره سنگ اندازی دولت ترامپ به ویژه «اداره خدمات عمومی»، در مسیر انتقال قدرت گله کرده بود.

او پیشتر گفته بود: این سازمان کمتر شناخته‌شده به بزرگترین مانع در مسیر انتقال قدرت و تلاش‌ها برای مقابله با همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» تبدیل شده است.

اداره خدمات عمومی و «اِمیلی مورفی» مدیر آن، باید پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تایید کنند تا ضمن شروع دوره انتقال قدرت، منابع مادی و معنوی دولت فدرال در اختیار رئیس‌جمهور منتخب گذاشته شود.

با این حال مورفی و اداره خدمات عمومی، به دلیل مخالفت‌های علنی و شدید ترامپ با نتیجه انتخابات و نپذیرفتن شکست و متهم کردن بایدن به تقلب در انتخابات، هنوز رئیس‌جمهور منتخب را اعلام نکرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ دونالد ترامپ کرونا جو بایدن انتخابات آمریکا دموکرات جمهوریخواه انتقال قدرت کمک مالی انتخابات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مسیر انتقال دولت انتقالی انتقال قدرت رئیس جمهور تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک پیشگام حمایت از فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که اقدام ۲ هفته پیش دانشجویان کلمبیا در ایجاد کارزار اعتراضی در محیط دانشگاه اکنون بیشتر دانشگاه‌های مطرح در آمریکا و سایر کشور‌های غربی را در برگرفته است؛ موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق مقامات ایالات متحده خوش نمی‌آید. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

کربی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا را در اشغال یکی از ساختمان‌های دانشگاه در اعتراض به جنگ غزه تقبیح کرده و بر این باوریم چنین اقداماتی ناشی از رویکرد اشتباه است. 

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حمایت بی، چون و چرا از اسراییل در هر گونه جنایتی که مرتکب شود، تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است اشغال کردن یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی دانشجویان معترض با استفاده از زور کاملا اشتباه است. این مسئله به هیچ عنوان نشان دهنده اعتراض مسالمت آمیز نیست. 

کربی با اشاره به اختیارات جو بایدن برای حل و فصل مشکل دانشگاه کلمبیا از طریق قدرت فدرال، افزود: چنین اقدامی اکنون برای پاسخ به آنچه در دانشگاه کلمبیا رخ داده است بر روی میز قرار ندارد. بایدن استفاده از واژه انتفاضه و سایر سخنرانی‌های نفرت پراکنانه در محیط دانشگاهی را محکوم می‌کند. 

براساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها در حوزه داخلی خود دارای قدرت عمل گسترده‌ای هستند و دولت مرکزی (دولت فدرال) تنها در مواقع خاص می‌تواند در امور ایالت‌ها مداخله کند. ایالت نیویورک که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد گرچه دارای مقامات طرفدار رژیم صهیونیستی است، اما استفاده بایدن از قدرت فدرال برای مداخله در امور داخلی این ایالت می‌تواند تبعات بدی برای مقامات محلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند