Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معاون بهداشتی علوم پزشکی اعلام کرد ۷۱ بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند که ۱۰ نفر از این بیماران به علت وخامت حالشان به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و استان ایلام همچنان در محدوده خطر میزان بالای درگیری ویروس در استان قرار دارد.

در ستاد استانی کرونا اعلام شد که از شنبه اول آذر ماه محدودیت های شدید مقابله با کرونا همزمان با سراسر کشور در ایلام اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان ایلام سفر کرد و مراجعه دیرهنگام و پنهان کردن بیماری کووید ۱۹ را از مهمترین عوامل افزایش مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا دانست.

در پی افزایش تعداد بستری ها و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا چهار دستگاه اکسیژن ساز و ۱۳ دستگاه ونتیلاتور از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به استان ایلام اختصاص یافت.

ویروس کشنده کرونا در هفته گذشته موجب مرگ خبرنگار پیشکسوت ایلام شد و نیز دومین پزشک استان نیز جان خود را از دست داد.

تصویب بازارچه مرزی هلاله شمالی در کمیسیون های تخصصی اقتصادی مرتبط با موضوع، افزایش ۶۳ درصدی بودجه جاری استان ایلام در سال آینده، سفر رییس جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به ایلام، تکمیل نقاهتگاه ایلام با همکاری جمعیت هلال احمر خوزستان از دیگر اخبار استان در. هفته گذشته بود.

۱۰ شهرستان ایلام در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌های این استان برای اعمال محدودیت‌های کرونایی از هفته آینده تعیین شد، گفت: از مجموع ۱۱ شهرستان این استان ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، هشت شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان زرد است.

دکتر جمیل صادقی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات، شهرستان های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، سیروان، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر در وضعیت نارنجی و هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد قرار دارند.

۷۱ بیمار کرونایی ایلام در بخش آی سی یو بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۰ بیماران بدحال به دستگاه ونتیلاتور وصل و ۷۱ بیمار نیز در بخش آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا به استان ایلام اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان تاکنون ۲۰ هزار و ۷۰۳ نفر، تعداد فوت شدگان ۵۲۰ نفر، تعداد بهبود یافتگان ۱۸ هزار و ۶۴۰ نفر و تعداد نمونه گیری از موارد مشکوک نیز ۳۹ هزار و ۴۰۴ نفر است.

وی افزود: تعداد ابتلا به کرونا در زنان ۵۸ درصد و در مردان ۴۲ درصد است در حالیکه تعداد فوتی ها در زنان ۴۰ درصد و در مردها ۶۰ درصد است، ۷۴ درصد افراد فوت شده از بیماری کووید ۱۹ نیز دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

میانگین سن فوتی های کرونا در ایلام افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش میانگین سنی فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا در این استان خبر داد.

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعلام آمار مبتلایان، بستری و فوتی های کرونا در استان ایلام کاملا شفاف و واقعی است.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی استان بر اساس رسالت اطلاع رسانی خود آمار مبتلایان ، بستری و فوتی های کرونا را همچون گذشته صادقانه اعلام کرده است.

معاون وزیر بهداشت: چهار دستگاه اکسیژن ساز به ایلام اختصاص یافت

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای رفع دغدغه دستگاه های اکسیژن ساز ایلام، با کمک وزارت بهداشت چهار دستگاه اکسیژن ساز به این استان اختصاص یافته و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم به شهرستان‌های این استان نیز به لحاظ دستگاه اکسیژن ساز کمک های شایان ذکری داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی روز دوشنبه در نشست با رییس جمعیت داوطلب هلال احمر کشور و رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار داشت: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حوزه بهداشت و درمان و خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ها از بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی بزرگ کشور بهتر و چشمگیرتر است.

مراجعه دیرهنگام و پنهان‌کاری علت مرگ مبتلایان کرونا در ایلام است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراجعه دیرهنگام به پزشک و پنهان کردن بیماری از عوامل اصلی مرگ و میر بالای مبتلایان کرونا در استان ایلام است.

به گزارش ایرنا، دکتر قاسم جان‌بابایی روز دوشنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: ابتلای تعداد بسیار زیادی از افراد مسن، سالخورده و دارای بیماری زمینه‌ای این استان به کرونا یکی از دیگر مرگ و میر بالای مبتلایان است.

وی از تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان امام خمینی(ره)، سرابله و دره‌شهر خبر داد و افزود: در کمترین زمان ممکن مشکل اکسیژن‌ساز استان را حل خواهیم کرد.

استاندار: توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت ایلام نیازمند توجه خاص است


استاندار ایلام اولویت اصلی استان در شرایط فعلی را حفظ سلامت مردم دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت این استان نیازمند توجه خاص است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در دیدار معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: طی هفته گذشته ایلام پیک خطرناکی را در خصوص شیوع کرونا پشت سر گذاشت و تعداد زیادی از هموطنان در این منطقه از کشور مبتلا و فوت شده‌اند.

۱۳ دستگاه ونتیلاتور به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اهدا شد


رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۳ دستگاه ونتیلاتور توسط شرکت نفت و گاز غرب کشور به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه اظهار داشت: هفته جاری نیز در سفر معاون درمان وزیر بهداشت به ایلام، برای رفع دغدغه دستگاه های اکسیژن ساز ایلام، با کمک وزارت بهداشت چهار دستگاه اکسیژن ساز به این استان اختصاص یافت.

استاندار: مصوبات ستاد ملی کرونا از هفته آینده در ایلام اجرا می شود

استاندار ایلام گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا همزمان با ستاد استانی از ابتدای هفته آینده برای مناطق زرد، نارنجی و قرمز این استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا استان ها به سه منطقه زرد، نارنجی و قرمز تقسیم می شوند که در نواحی زرد صنوف گروه چهار، در مناطق نارنجی مشاغل سه و چهار و در قرمز هم صنوف ۲، سه و چهار ملزم به تعطیلی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی: آمارهای کرونا در ایلام واقعی و مستند است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تمامی آمار و ارقام اعلامی مربوط به کرونا اعم از تست، نمونه گیری، ابتلا، بستری و فوت در استان صادقانه، شفاف، مستند و واقعی است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در فضای مجازی و حقیقی استان مورد هجمه های ناروا و ناصواب و گاه همراه با سیاه نمایی و ایجاد فضای هیجانی کاذب در خصوص آمار کرونا مواجه می شود در حالی که تمامی آمار استان مستند و واقعی است.

آمادگی وزارت بهداشت برای اجاره هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجاره هتل‌های درجه یک، دو و سه به‌ عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی خبر داد.

به‌گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان در جلسه شورای معاونان و مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، که با حضور ویدئو کنفرانسی مدیران‌کل استانی در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران برگزار شد، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی و پیگیری جدی در پایش و بازرسی از اماکن گردشگری و اقامتی برای اجرای این دستورالعمل‌ها تأکید کرد.

نقاهتگاه کرونای ایلام با مشارکت هلال احمر خوزستان تجهیز می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: نقاهتگاه شهدای قلاویزان ایلام با مشارکت جمعیت هلال احمر استان خوزستان برای بستری بیماران کرونا تجهیز می‌شود.

علی‌اصغر علی‌اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیز این سالن با استقرار تیم امدادگران جمعیت هلال احمر خوزستان و ایلام آغاز شده و هم‌اکنون در حال انجام است.

وی یادآور شد: این تجهیزات شامل ۴۰ تخت، ۵۰ کپسول اکسیژن ۵۰ لیتری، دستگاه شوک، مانتیور و اتوکلاو است که سعی می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن تجهیز این مکان انجام شود.

گروه های شغلی مشمول محدودیت باید پلمب شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: گروه های شغلی مختلف مشمول محدودیت طرح مقابله با کرونا که از اول آذرماه اجرا می شود، باید برای جلوگیری از فعالیت پلمب شوند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر عصر پنجشنبه در قرارگاه استانی کرونا افزود: با توجه به اینکه برخی صنوف بدور از چشم بازرسان فعالیت می کنند باید درب همه گروه های شغلی بصورت قانونی پلمب شوند تا اجازه فعالیت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید به بسته شدن گروه های شغلی توسط اصناف بسنده شود، ادامه داد: بازرسان متولی برای جلوگیری از فعالیت غیر قانونی این مشاغل در ایام اجرای طرح اقدام به پلمب این واحدها کنند.

آرامستان های ایلام مهم ترین کانون فوت کرونا هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای در مراسمات عزا، گفت: آرامستان های ایلام مهم ترین کانون ابتلا و فوت ناشی از کرونا هستند.

دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افرادی که در مراسم تدفین بیماران مبتلا به کرونا شرکت می کنند می توانند ناقل بیماری باشند و دیگران را نیز به کرونا مبتلا کنند.

وی تاکید کرد: گیت کنترل ورودی آرامستان ایلام باید به بلوار اصلی انتقال یابد تا بصورت قاطع از هرگونه تجمع و گردهمایی در این مکان ممانعت شود.

همراهی مردم اصلی ترین ضامن برون رفت از بحران کروناست

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه همراهی عموم شهروندان ضامن برون رفت از وضعیت بحرانی کروناست، گفت: آن دسته از مشاغلی که منع فعالیت دارند اما نسبت به آن تمکین نمی کنند، پلمپ می شوند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان ایلام اظهار داشت: سپاه و بسیج، تعزیرات، اماکن، بازرسی، اصناف، بسیج اصناف و سایر دستگاه های مرتبط از شنبه محدودیت ها را بشدت کنترل و اجرا کنند، این موضوع سبب می شود مشاغل گروه های ضروری و خدماتی دارای فعالیت، بیشتر نظارت و مدیریت شوند.

وی افزود: سفر معاون وزیر بهداشت به استان ایلام برکات و کمک های خوبی برای استان به همراه داشت و قول مساعد برای رفع کمبودها در ایلام داده شد.

رسانه ها افکار عمومی را در اجرای مصوبات ستاد کرونا اقناع کنند

استاندار ایلام با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ها در هدایت جامعه گفت: رسانه ها باید افکار عمومی را در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا اقناع کنند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه دوشنبه در نشست با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام افزود: رسانه ها می توانند با تولید محتوا در اقناع افکار عمومی برای مجاب کردن مردم در اجرای دستورالعمل نقش آفرینی حائز اهمیتی داشته باشند.

طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در ایلام اجرا می شود

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت با اهداف کوتاه و میان مدت با بهره گیری از توان و ظرفیت بسیج مردمی در دستور کار اجراست.

به گزارش ایرنا، سردار جمال شاکرمی روز پنجشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: این طرح به نام شهید سلیمانی نامگذاری و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

مبتلایان کرونا چهار هفته پس از بهبودی امکان اهدای پلاسما دارند

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: مبتلایان کرونا چهار هفته پس از بهبودی کامل و از بین رفتن تمامی علائم ناشی از این بیماری امکان اهدای پلاسما برای بیماران کرونایی نیازمند این فرآورده را دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر مهدی اکبری دهبلایی شامگاه جمعه در کارگروه مجازی کرونا و رسانه استان ایلام اظهار داشت: اهدای پلاسما نیازمند داشتن فاکتورهایی است از جمله اینکه ابتلا به کرونای فرد بهبودیافته از طریق سه روش اسکن ریه، تست وضعیت آنتی بادی بدن و یا پی سی آر تایید شده باشد.

وی با بیان اینکه تمام بهبود یافتگان باید در سن ۱۸ تا ۶۰ باشند، افزود: مردان هیچ محدودیتی در اهدای پلاسما ندارند اما زنان دارای سابقه بارداری مجاز به اهدای این فرآورده خونی نیستند.

اهدای همه گروه های خونی در ایلام مورد نیاز است


مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: نیاز به اهدای خون در همه گروه های خونی در روزهای اخیر به شدت احساس می شود.

دکتر مهدی اکبری دهبالایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و افزایش حجم زیاد بیماران نیازمند دریافت خون، برای تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی، مردم برای اهدای خون و فرآورده های خونی بیشتر از هر زمان دیگری باید همراهی و مشارکت کنند.

وی افزود: اکنون علاوه بر بیماران همیشگی مانند هموفیلی، تالاسمی، سرطان و دیالیز، حجم زیادی از بیماران کرونایی نیازمند دریافت فرآورده های خونی به ویژه پلاسما درمانی هستند که باید پلاسمای مورد نیاز آنها تامین شود.

دومین مدافع سلامت ایلام به شهادت رسید

دکتر عزالدین رستمیان متخصص اطفال و از پزشکان شهر ایلام به علت ابتلا به کرونا، صبح امروز یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، این مدافع سلامت مدت‌هاست بدلیل ابتلا به کرونا در کما بسر می‌برد و سحرگاه امروز به جمع شهدای مدافعان سلامت پیوست و پرسنل درمان و جامعه پزشکی استان عزیز دیگری را از دست  داد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام مراسم تشییع این شهید راس ساعت ۱۴ امروز از محل بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام انجام می‌شود.

کرونا، پیشکسوت رسانه ای ایلام را به کام مرگ فرستاد

ویروس مرگبار کرونا در پی کشتارهای بی رحمانه و غافلگیرانه خود اینبار مردی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ایلام را در کام خود فرد.

پژمان مهدوی فر پیشکسوت مطبوعات و فعال رسانه ای استان ایلام پس از چند روز جدال با ویروس کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد و دنیای فانی را وداع گفت.
وی بیش از ۲ دهه از عمر کاری خود را در رسانه های جمعی استان سپری کرد و سال ها در خبرگزاری ایرنا به عنوان رابط خبر فعالیت داشت.

خبرگزاری های ایرنا و فارس، روزنامه ابوذر و پایگاه خبری تیتر آخر در طول سال های گذشته شاهد حضور مستمر و دلسوزانه این فعال رسانه ای استان برای انعکاس مشکلات مردم بوده است.

۵۰ هزار هکتار مراتع کشور زیر کشت گیاهان دارویی رفت

رییس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال بیش از ۵۰ هزار هکتار از سطح مراتع کشور زیر کشت گیاهان دارویی رفت.

فریبرز غیبی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های جنگل کاری دهلران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هشت هزار و ۴۲۵ گونه گیاهی در کشور شناسایی شده است که ۲ هزار و ۳۰۰ گونه قابلیت دارویی دارند.

وی گیاهان دارویی را از پتانسیل های کشور توصیف کرد و افزود: در این راستا نیز طی سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی برای توسعه رویشگاه های این گیاهان دارویی انجام شده است.

۱۰۰ هزار هکتار جنگل کاری و زراعت چوب در کشور اجرا می شود

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال بیش از ۱۰۰ هزار هکتار برنامه جنگل کاری و زراعت چوب و جنگل کاری اقتصادی در کشور انجام می شود.

به گزارش ایرنا، فریبرز غیبی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های جنگل کاری شهرستان دهلران اظهار داشت: در راستای تعهدات بین المللی و ملی و قوانین مرتبط با افزایش پوشش گیاهی کشور طی ۲ سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی ۶۸ هزار هکتار جنگل کاری در کشور انجام شد.

استاندار ایلام: بازارچه هلاله شمالی در کمیسیون تخصصی تصویب شد

استاندار ایلام گفت: بازارچه هلاله شمالی در کمیسیون های تخصصی مربوطه تصویب شده و در آستانه ورود به هیات دولت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر یکشنبه در دیدار با بزرگان و مصلحان و امام جمعه و شهردار چوار افزود: شهرستان های چوار و دهلران از نظر صنعتی و اقتصادی پیشرفت های خوبی داشته اند ‌و سرمایه گذاری‌ خوبی هم در این مناطق انجام شده است که می تواند موجب تحول و توسعه در استان شود.

استاندار: بودجه جاری سال آینده ایلام ۶۳ درصد افزایش یافت

استاندار ایلام از افزایش ۶۳ درصدی بودجه جاری سال آینده این استان خبر داد و گفت: وضعیت بودجه ایلام در سال ۱۴۰۰ بهبود می یابد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام اظهار داشت: بودجه سال آینده استان در بخش عمرانی و جاری بسیار خود پیشنهاد داده شده است.

وی یادآور شد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ سهم اعتبارات هزینه ای استان ۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال است به نسبت سال ۹۹ که سه هزار و هفت میلیارد و ۹۷ میلیون ریال بوده بیش از ۶۳.۳ افزایش یافته است.

۱۷ پروژه ساختمانی تا پایان دولت در ایلام افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۷ پروژه ساختمانی مربوط به دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان این دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمد کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه‌ها در مجموع ۲۰ هزار و ۵۶۴ مترمربع زیربنا داشته و محل تامین اعتبار آنها از منابع استانی است.

وی افزود: اعتبار مصوبی که برای اجرای این پروژه‌ها مشخص شده است حدود ۱۰۹.۵ میلیارد ریال است اما با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت ۳۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل نهایی آنها مورد نیاز است، با این وجود می‌توان با کاهش هزینه‌های غیرضروری و تخصیص ۲۱۳ میلیارد ریال آنها را به سرانجام رساند.

چهار میلیون ماسک قاچاق در ایلام کشف شد

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: چهار میلیون ماسک قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال توسط سازمان اطلاعات سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام کشف و ضبط شد.

به گزارش روابط عمومی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، سردار جمال شاکرمی افزود: با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه عصر امروز سه شنبه این تعداد ماسک قاچاق کشف و تحویل مقامات قضایی شد.

وی اظهار داشت: این قاچاقچیان با جمع آوری کردن این ماسک ها از استان های مرکزی درپی خارج کردن آنها به خارج از کشور بودند که با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی سپاه ناکام ماندند.

بیرون انداختن ماسک از خودرو ۳۰ هزار تومان جریمه دارد

رییس پلیس راه ایلام ضمن تاکید بر استفاده از ماسک توسط رانندگان و سرنشینان، گفت: بیرون انداختن ماسک از خودرو جرم است و متخلفان ۳۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ایلام، سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار داشت: استفاده از ماسک به شکل چشمگیری بین رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه افزایش یافته است که نشان‌دهنده پایبندی مردم به مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کروناست.

وی افزود: پلیس راه ضمن نظارت جدی بر موضوع استفاده از ماسک توسط رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه با معدود کسانی که مقررات بهداشتی را رعایت نکنند برابر قانون برخورد می‌کند.

طرح کمربند سبز در پنج هزار کیلومتر از جاده های ایلام اجرا می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از برنامه ریزی این سازمان برای اجرای طرح هر جاده یک کمربند سبز در سطح پنج هزار کیلومتر از جاده های این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا احمدی روز سه شنبه در حاشیه بازدید رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور از پروژه های جنگل کاری و آبخیزداری شهرستان دهلران اظهار داشت: طرح هر جاده یک کمربند سبز طی یک برنامه پنج ساله و در سطحی به وسعت پنج هزار کیلومتر انجام خواهد شد.

۹۰۰ نمونه خون بند ناف در ایلام ذخیره شد

مسئول بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی ایلام از ذخیره‌سازی ۹۰۰ نمونه خون بند ناف در این استان خبر داد و گفت: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی خانواده‌ها از نتایج خوب ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری‌ها، استقبال از آن روبه افزایش است.

معصومه بلوچی روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار داشت: بانک خون بند ناف رویان در واقع از زمان تاسیس در سال ۸۴، فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و نیاز به ذخیره سازی سلول های بنیادی دارند، آغاز کرده است.

۷.۵ درصد جمعیت ایلام دیابت دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷.۵ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال این استان به دیابت مبتلا هستند که این نرخ در کشور ۱۱ درصد است.

دکتر جمیل صادقی‌فر روز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی و همچنین هفته ملی دیابت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸.۱ درصد زنان و ۶.۹ درصد مردان ایلامی به دیابت مبتلا هستند و حداقل ۲۵ درصد بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی یادآور شد: در کشور نیز بیش از ۵.۵ میلیون نفر از افراد بالای ۲۵ سال مبتلا به دیابت هستند.

محصولات پالایشگاه گاز ایلام به واحد الفین پتروشیمی ارسال شد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: عملیات پمپاژ و انتقال سه محصول گاز خام مایع، میعانات گازی و اتان تولیدی این شرکت به واحد الفین پتروشیمی ایلام برای نخستین بار آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، روح‌اله نوریان با اشاره به اینکه از زمان راه‌اندازی این پالایشگاه بدلیل نبود واحد الفین پتروشیمی ایلام، امکان دریافت محصولات میسر نبود، افزود: تلاش همکاران و پیگیری مسوولان در شرکت ملی گاز و پالایشگاه از سال‌های گذشته تاکنون، برای تکمیل بخش مهمی از زنجیره ارزش گاز، در سال جهش تولید به ثمر رسید و ارسال این محصولات باارزش، ضمن تاثیرات قابل توجه در شاخص‌های تولیدی و درآمدی شرکت پالایش گاز ایلام، کاهش آلایندگی زیست محیطی را درپی خواهد داشت.

کرونا ۵۰۰ میلیارد ریال به اماکن ورزشی ایلام خسارت زد

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: از آغاز شیوع کرونا و تعطیلی فضاهای ورزشی در استان تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال زیان به این حوزه وارد شده است.

مظفر علی‌شائی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش دولتی و ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه باشگاه ها نخستین مجموعه هایی عمومی بودند که تعطیل شدند، افزود: در این مدت با تدبیر دولت اقداماتی برای بخشش اجاره بهای مکان های ورزشی صورت گرفت و بین ۶۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار باشگاه های ورزشی و مربیان قرار گرفت.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا ایلام ویروس کرونا اخبار کنکور جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام معاون درمان وزیر بهداشت استان ایلام اظهار درمان و آموزش پزشکی مراتع و آبخیزداری دستگاه ونتیلاتور استان خبر جمعیت هلال احمر مقابله با کرونا مبتلایان کرونا استاندار ایلام روز پنجشنبه ستاد ملی کرونا ابتلا به کرونا گزارش ایرنا استان ایلام روز سه شنبه بیماران کرونا گیاهان دارویی روز دوشنبه گروه های شغلی اهدای پلاسما میلیارد ریال وزارت بهداشت استانی کرونا یادآور شد شنبه در نشست ویروس کرونا افزایش یافت مصوبات ستاد پزشکی استان ستاد استانی اطلاع رسانی اختصاص یافت روز شنبه اجرا می شود خون بند ناف هزار هکتار وضعیت قرمز هفته گذشته مورد نیاز جنگل کاری گاز ایلام سال آینده مرگ و میر رسانه ها پروژه ها رسانه ای فوتی ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره استان ایلام با ۴ فوتی

 روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام از کشته شدن ۴نفر در تصادف مرگبار محور دره شهر-بدره خبر داد.

به گزارش تسنیم، محسن ویسی گفت: ساعتی پیش در اثر برخورد یک دستگاه کمپرسی و یک دستگاه پژو 405 در حد فاصل بین روستای عباس آباد و زرانگوش شهرستان دره شهر 4 نفر فوت شدند.

وی افزود: در این تصادف که هر دو خودرو از روبه‌رو با هم برخورد کردند، خودروی پژو 405 که از تاکسی های بین شهری بوده، دچار حریق می‌شود و متاسفانه هر 4 سرنشین آن دچار  سوختگی و فوت می‌شوند.

ویسی گفت: راننده کمپرسی تنها مصدوم حادثه بوده که به‌صورت سرپایی توسط کارشناسان فوریت های پزشکی مداوا می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره استان ایلام با ۴ فوتی
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • گفت و شنود/ بابا نداشت!