Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هر چند فرماندار جمهوری‌خواه ایالت جورجیا و وزیر امور داخلی او به دنبال بازشماری دستی آرا از تایید پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت خبر دادند، حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور در اعتراض به «سرقت انتخابات» در جورجیا تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «یاهو نیوز»، در حالی که وزیر داخلی ایالت جورجیا اعلام کرد که بازشماری دستی آرای انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت نشان دهنده تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات این ایالت بوده است، «حامیان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در آتلانتا پایتخت جورجیا علیه اتهام بی اساس تقلب بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری (آمریکا) تجمع کردند».

این رسانه به نقل از «برندن گوتنسشواگر» خبرنگار مستقل آمریکایی خبر داد، تجمع حامیان ترامپ در آتلانتا در حالی برگزار شد که آنها شعار می‌دادند "جلوی سرقت انتخابان را بگیرید" و بعضی از معترضان هم با لباس دزدان دریایی در تجمع حاضر شدند.

جمعه شب(به وقت تهران) ایالت جورجیای آمریکا پس از بازشماری دستی آرا، به طور رسمی پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در این ایالت را اعلام کرد.

به این ترتیب بایدن اولین نامزد دموکرات می‌باشد که طی 30 سال اخیر توانسته آرای الکترال ایالت جورجیا را بدست بیاورد.

ستاد ترامپ با توجه به فاصله کمتر از نیم درصدی بایدن و ترامپ، تنها 48 ساعت مهلت دارد تا درخواست بازشماری آرا را داشته باشد.

دونالد ترامپ در پیامی توییتری علیه فرماندار جمهوری‌خواه ایالت جورجیا و مقام‌هایش به دلیل اعلام تایید شکست او در انتخابات گله گذاری کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «فرماندار جورجیا و وزیر امور داخله‌اش از بررسی امضاها که می‌تواند صدها هزار آرای غیرقانونی را افشا کرده و به من و حزب‌جمهوری‌خواه یک پیروزی بزرگ اعطا کند خودداری می‌کنند. چرا آنها این کار را نمی‌کنند و چرا اینقدر برای تأیید یک شمارش بی‌معنا عجله دارند؟»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

 

 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا انتخابات آمریکا جورجیا جو بایدن جمهوری خواه دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ایالت جورجیا رئیس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تارنمای رسانه آمریکایی "فریدام نیوز" (FreedomNews.tv) ساعاتی پیش خبر داد که حامیان فلسطین در "روز خشم" در شهر نیویورک تظاهرات کرده و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

در جریان تظاهرات دیشب که با سرکوب شدید پلیس روبرو شد، تعدادی از معترضان پرچم فلسطین را بر بنای یادبود سربازان آمریکایی به اهتزاز درآورده و پرچم آمریکا را در برابر آن به آتش کشیدند.

حامیان فلسطین که در حمایت از شهر رفح به خیابان های منهتن سرازیر شده بودند، برخی از خیابان ها را نیز با موانع مسدود کرده و با پلیس درگیر شدند.

به دنبال این تظاهرات، پلیس نیویورک تعدادی از حامیان فلسطین را دستگیر و شرکت کنندگان این رخداد را متفرق کرد.

اندکی پس از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (۱۸ اردیبهشت) در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.

براساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، کابینۀ جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

ساعاتی بعد رژیم صهیونیستی به رفح حمله کرد که بر اثر آن پنج تن از جمله یک کودک شهید شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ