Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش حسن نژاد از آمادگی کامل شرکت آب منطقه ای در برابر سیل احتمالی در لرستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛حسن نژاد ، جلسه کمیته مدیریت بحران آب منطقه ای استان  ضمن تاکید به آمادگی کامل در برابر سیل احتمالی  ،اظهار کرد:  :  اعضای کمیته بحران تا اتمام مدت زمان سیل احتمالی در شرکت حضور فعال داشته باشند و همچنین معاونین و مدیران تمام وقت به حالت آماده باش بوده و هر گونه تغییر در وضعیت جوی و دبی رودخانه ها به مبادی ذیربط گزارش گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او باتاکید بر اقدام نیروهای دفتر مهندسی رودخانه و مطالعات پایه منابع آب در زمان بارندگی نسبت به بازدید میدانی و پایش مقاطع حساس، افزود :معاونت طرح و توسعه ، نسبت به اعلام هشدار به پیمانکاران و مشاوران در خصوص جمع‌آوری ماشین‌آلات و تجهیزات کارگاهی اقدام نمایند و ماشین‌آلات مورد نیاز به منظور مدیرت بحران احتمالی با هماهنگی مدیران شهرستانهای تابع به حالت آماده باش در آیند .

حسن نژادتصریح کرد : مدیران منابع آب شهرستان ها اطلاع رسانی لازم را به کشاورزان در خصوص جمع‌آوری موتور تلمبه‌ها و تجهیزات آبیاری انجام دهند.

 او خاطر نشان کرد : به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه و خسارت، اشخاص حقیقی و حقوقی موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کرده و از ورود و استقرار در حریم و بستر رودخانه ها، کانالها، و تأسیسات آبی استان اکیداً خودداری نمایند.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان همچنین گفت: در حال حاضر حدود ۶۲ درصد مخازن سدهای استان خالی می‌باشد و ظرفیت کافی جهت کنترل سیلاب‌های احتمالی وجود دارد.

او بیان کرد: سد مروک در بالادست شهرستان دورود با ۷۰ درصد حجم خالی و سد حوضیان در بالادست شهرستان الیگودرز با بیش از ۲۵ درصد ظرفیت خالی آمادگی کامل جهت مهار سیلاب و کاهش خطرات ناشی از سیلاب در پایین‌دست را دارند.

این مسئول یادآورشد: سد ایوشان نیز بیش از ۷۰ درصد ظرفیت خالی دارد و هیچ نگرانی در مواجه با سیلاب در این سد نیز وجود ندارد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیلاب آب منطقه ای سد مروک سیل احتمالی آمادگی کامل آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد

داریوش حسن نژاد در بازدید از سد حوضیان گفت: پروژه شبکه انتقال آب حوضیان با هدف توسعه و تامین آب ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با سیستم آبیاری بارانی در دست اجراست.

وی اظهار داشت: طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای آن در مصارف کشاورزی ۱۳.۷ میلیون متر مکعب و جهت مصارف صنعت، ۲میلیون متر مکعب آب تخصیص در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه گفت: یکی از مهمترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تامین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

سد حوضیان که در یک کیلومتری شهرستان الیگودرز و بر روی رودخانه‌ای به همین نام قرار دارد با طول تاج ۵۳۳ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع ۷۳ متر از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است و بهره‌برداری رسمی از آن اردیبهشت ۱۳۹۵ آغاز شد که تکمیل شبکه آن از مصوبات سفر آذرماه ۱۴۰۰ آیت الله رییسی به لرستان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد