Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: شهرداری قم در تلاش است بستری را برای بالا بردن زمان ماندگاری زائران در قم فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن رنجبر در نخستین نشست و امضا تفاهم نامه شهرداری های شهرهای زیارتی در حوزه گردشگری که ظهر امروز در شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد:گردشگری مذهبی آداب مخصوص به خود دارد که نمونه آن را در پیاده روی  اربعین می توان مثال زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه ساله شاهد هستیم که مشتاقانی از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می کنند و برای زیارت اباعبدالله (ع) به عراق می روند که این مسئله نمونه گردشگری مذهبی است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم بیان کرد: برگزاری این مراسم برای جوانانی که مسلمان نیستند، سوالاتی را ایجاد می کند که چه جاذبه ای موجب می شود تا این تعداد از انسان ها در گروه های سنی مختلف در این مسیر قدم بردارند و همین مسئله موجب می شود که بسیاری از افراد مسلمان شوند و این رویداد مهم از نتایج پتانسیل های گردشگری مذهبی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم تفاهم نامه ای که به صورت نمادین امضا می شود وحدتی ایجاد کند تا برای گردشگری مذهبی گام های اساسی برداشته شود و برای تبدیل شدن این  رویداد فرهنگی به یک مبدأ باید به این موضوع مهم به صورت شایسته توجه کرد تا عملیاتی شود.

رنجبر در ادامه به بخشی از ظرفیت های قم اشاره و بیان کرد: اگر در قم 20 میلیون زائر وارد می شود و ماندگاری آنها زیر 2 روز است باید برنامه هایی را در سطح شهر داشته باشیم که ماندگاری زائر را بیشتر کرده و بتوانیم از این فرصت برای انتقال و تبادل فرهنگی بهره ببریم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری برای بالا بردن زمان اقامت زائران در قم، تصریح کرد: به این منظور تلاش شده است تا زیرساخت های حضور زائر در مدت زمان بیشتر در شهر قم  فراهم شود که از آن جمله می شود به ساخت هتل در بلوار پیامبر اعظم اشاره کرد. همچنین ایجاد باغ پرندگان در قم نیز از دیگر اقدامات شهرداری است که می تواند در ماندگاری زائران در قم موثر باشد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم اضافه کرد: ارزیابی اینکه در هر شهر به چه صورتی می شود شمار گردشگران را بیشتر کرد و همچنین ایجاد بستری برای انتقال فرهنگ و انتقال هنجار آن شهرها می تواند به ارتقاء فرهنگ در شناخت زندگی افراد موثر باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از پتانسیل های نرم افزاری، سخت افزاری با شاخص گزاری می تواند بار بیشتری به عنوان خروجی ایجاد کند و انعقاد این تفاهم نامه می تواند منشاء خیر و برکت باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری قم گردشگری مذهبی زائران در قم شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

 آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیته‌فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان تعداد ٨ طرح سرمایه‌گذاری به کمیته‌فنی گردشگری استان، تحویل و بررسی شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: با ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته فنی، برای ٣ مورد از این طرح‌ها شامل سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و رستوران سنتی موافقت اولیه صادر شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر ١٦ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این دو پروژه برای ٢٠ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه در این جلسه، دو طرح منوط به اخذ استعلام و با ٣ طرح نیز مخالفت شد، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی