Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود خون؛ مساله‌ای که طی هفته گذشته خبرساز بود و نگرانی از به خطر افتادن جان بیماران به دلیل نبودن این اکسیر حیات‌بخش هموطنان‌ نوع دوست را روانه پایگاه‌های اهدای خون کرد...

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته اعلام شد که ذخایر خون در برخی استان‌ها کاهش یافته و ذخایر استراتژیک خون به پنج روز رسیده است. بر همین اساس هم سازمان انتقال خون فراخوان اهدای خون داد و مردم نوع‌دوست کشورمان نیز مانند همیشه به داد بیماران رسیدند؛ به طوری که بسیاری از پایگاه‌های اهدای خون در کشور و به ویژه پایگاه‌های اهدای خون پایتخت مملو از جمعیتی شده بودند که برای اهدای خون‌شان آمده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که مراکز سازمان انتقال خون ایران به دلیل ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی ناچارند با تعداد تخت‌های کمتر داوطلبان اهدای خون را میزبانی کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانند علاوه بر تامین خون بیماران نیازمند خون، از شیوع بیماری کرونا در بین اهداکنندگان نیز جلوگیری کنند.

بر همین اساس هم دکتر بشیر حاجی‌بیگی_سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن تقدیر از داوطلبان اهدای خون که در سخت ترین روزهای بحران کرونا و در آستانه اعمال دور جدیدی از محدودیت‌ها، در مراکز اهدای خون کل کشور حضور یافته‌اند، گفت: شیوع کرونا که ماه‌ها است کشور را درگیر و موجب کاستن از مراجعه داوطلبین اهدای خون به مراکز شده است، شباهتی به بحران های مقطعی زلزله، سیل و یا آتش سوزی های وسیع ندارد و از داوطلبین نوع دوست اهدای خون خواستاریم که به صورت مستمر و دست کم تا پایان فروکش این موج از شیوع کرونا با سازمان همراه باشند.

حاجی بیگی همچنین با بیان اینکه جمع آوری حجم بالایی از خون اهدایی و پذیرش مردم در تنها چند روز موجب کاهش آمار اهدای خون در روزهای بعد می شود، تصریح کرد: هر اهداکننده خون پس از اهدا دست کم تا سه ماه بعد امکان اهدای خون نخواهد داشت و این موجب می شود که در ماه های بعد که پیش بینی می شود روزهای سخت تری از نظر شیوع کرونا نیز باشد، با مشکل کمبود اهداکننده خون مواجه شویم.

وی تاکید کرد: از طرفی فرآورده های خون اهدایی مانند پلاکت تنها سه روز قابلیت نگهداری در کیسه های خون را دارد و اهداکنندگان گرامی خون ضروری است همواره متناسب با میزان مصرف روزانه بیمارستان ها با سازمان انتقال خون ایران همراه باشند.

بنابراین مردم باید توجه داشته باشند که در شرایط بحرانی کرونا، اهدای خون را نه فقط برای یک روز، بلکه به عنون کاری مستمر انجام دهند تا نه با کاهش ذخایر خون مواجه شویم و نه با ازدحام زیاد در پایگاه‌های اهدای خون. البته سازمان انتقال خون کشور برای این موضوع چاره‌اندیشی کرده و سامانه نوبت‌دهی اینترنتی را راه‌اندازی کرده است.

بر این اساس به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون، مردم می‌توانند قبل از مراجعه برای اهدای خون به سامانه نوبت دهی اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir سری زده و با اخذ نوبت در ساعاتی که مراکز اهدای خون خلوت‌ترند، به آن‌ها مراجعه کنند.

در عین حال باید در نظر داشته باشیم که مردان چهار بار و زنان سه بار در سال می‌توانند خون‌شان را اهدا کنند بدون اینکه دچار مشکل شوند. بنابراین به راحتی می‌توان برای اهدای خون برنامه‌ریزی کرد و با اخذ نوبت دهی اینترنتی اقدام کرد تا هم بیماران بدون خون نمانند و هم مردم بتوانند در شرایطی ایمن و با صرف کمترین زمان اقدام به اهدای خون کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اهداي خون سازمان انتقال خون خون وزارت بهداشت کروناویروس همه باهم علیه کرونا پایگاه های اهدای خون سازمان انتقال خون برای اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد

علی عباسی‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : متأسفانه یکی از مواردی که سبب افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از شهروندان می‌شود ارسال پیامک‌هایی با موضوعات دریافت سهام عدالت، سامانه سنا و آخرین وضعیت پرداخت یارانه است که موجب کلاهبرداری از افراد می‌شود.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مردم همواره به دنبال آخرین اخبار از وضعیت سهام عدالت و یارانه هستند و یا در سامانه سنا عضویت دارند کلاهبرداران با ارسال پیامک‌هایی با موضوعات مختلف بدافزار‌هایی را در قالب پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌کنند.

کسانی تصریح کرد: این بدافزار‌ها دارای لینک‌های آلوده هستند که اطلاعات شخصی افراد را سرقت و یا آنها را به درگاه‌های بانکی جعلی برای دریافت اطلاعات بانکی هدایت می‌کند و در نهایت حساب شخصی افراد را به سرقت می‌برند.

وی ادامه داد: مردم باید به هویت جعلی این پیام‌ها آگاه باشند تا شاهد کاهش سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان کرمانشاه باشیم که یکی از موارد مهم دانستن سواد استفاده از گوشی تلفن‌همراه برای انجام امور بانکی است.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی توجه به سرشماره پیامک ارسالی است که عمده این شماره‌ها شخصی هستند و دوم قرارگرفتن لینک بدافزار در آنها است و نکته سوم هدایت به درگاه‌های پرداخت بانکی است.

کسانی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد پس از بازکردن لینک مربوطه به صفحه پرداخت الکترونیک هدایت شد سریعا باید درگاه جعلی بانکی را ترک کند و یا برای جلوگیری از نفوذ بدافزار به تلفن‌همراه باید اینترنت موبایل خود را قطع کند.

وی اضافه کرد: پلیس فتا استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش فضای مجازی است و هکر‌های اینترنتی را شناسایی می‌کند، اما در صورتی که همشهریان کرمانشاهی با چنین موارد کلاهبرداری مواجه شدند و یا اطلاعات شخصی و بانکی آنها به سرقت رفت سریعا آن را به مأموران پلیس فتا استان برای انجام اقدامات لازم گزارش دهند.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های دیگر کلاهبرداری از حساب بانکی افراد استفاده از اسکیمر است، گفت: مردم هنگام انجام خرید از دست‌فروشان حتما از قرار دادن کارت بانکی خود همراه رمز آن به افراد خودداری کنند تا شاهد کاهش جرائم کلاهبرداری در استان کرمانشاه باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان