Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی که از روز جمعه وارد استان شده بود همچنان ادامه دارد، گفت: تا این لحظه بیشترین بارش با 29 میلی‌متر در ایستگاه کوهرنگ ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر امروز و شب بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش برف در گردنه‌های چهارمحال و بختیاری محتمل است

وی افزود: بارش باران به همراه رعد و برق، گاهی وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات و شمال غرب استان به ویژه کوهرنگ، بخش‌هایی از اردل و گردنه‌ها بارش به تدریج تبدیل به برف خواهد شد.

چراغپور اضافه کرد: با توجه به وزش باد شدید کولاک برف قطعا در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا بعدازظهر روز یکشنبه در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند، گفت: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارشی نخواهیم داشت و جو استان آرام است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از بعدازظهر روز چهارشنبه با افزایش ابر سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود و صبح روز پنج‌شنبه در همه نقاط استان به ویژه مناطق غربی بارش‌های خوبی خواهیم داشت.

احتمال آب‌گرفتگی معابر در در مناطق غربی استان

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی در همه مناطق استان به ویژه در نیمه غربی کوهرنگ، اردل و لردگان بیشتر خواهد بود.

چراغپور اضافه کرد: بیشترین فعالیت سامانه بارشی فعلی در کوهرنگ، بازفت و اردل خواهد بود که با توجه به صدور اطلاعیه هشدار نارنجی آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در مناطق غربی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری دمای هوا به تدریج کاهش محسوسی خواهد داشت، اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته مالخلیفه با دمای 15 درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان و صبح امروز ایستگاه ایلبگی با مثبت 2 درجه سردترین نقطه گزارش شده است.

انتهای پیام/68024

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بارش باران وزش باد کوهرنگ چهارمحال و بختیاری سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی از ظهر امروز به این استان خبر داد و گفت: همچنین اواخر هفته یک سامانه بارشی قوی‌تری وارد استان خواهد شد.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر گفت: از امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه با ورود سامانه بارشی، هشدار زرد هواشناسی صادر می‌شود که تا فردا در استان فعالیت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این سامانه با مخاطراتی نظیر رعد و برق و صاعقه، وزش باد و حتی در برخی نقاط هم بارش تگرگ همراه خواهد بود.

حقیقت با بیان اینکه این سامانه کل استان را در برمی‌گیرد، افزود: سامانه مذکور به ویژه در شهرستان‌های کازرون، مرودشت، سپیدان، شیراز، سروستان، خفر، فسا، استهبان، نی‌ریز و داراب فعالیت می‌کند.

حقیقت ادامه داد: فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی و در شهرستان‌هایی نظیر فیروزآباد، قیر و کارزین، فراشبند، لار و لامرد، داراب و زرین دشت خواهد بود که می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر شود.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین گفت:‌ در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه یعنی اواخر هفته جاری هم یک سامانه بارشی وارد استان خواهد شد که احتمالاً برای آن هشدار نارنجی صادر کنیم چرا که کل استان را دربرگرفته و بارش‌های رگباری آن می‌تواند مقداری خطرآفرین باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر