Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه در بخشی از نامه ابلاغی خود به دانشگاه های علوم پزشکی کشور و همچنین ریاست فرهنگستان علوم پزشکی آورده است: "سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت" مورد تأیید مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابلاغی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه آمده است: مقتضی است، با دقت در چشم انداز، اصول حاکم و اهداف مندرج در سند، ضمن اعلام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن مجموعه و ارسال فهرست آثار، محصولات و رویدادهای مهم مربوطه و رئوس برنامه‌های عملیاتی پیشنهادی خود را جهت اجرایی سازی اقدامات ملی سند مذکور، حداکثر تا پایان آذرماه سال‌جاری به دبیرخانه این کمیسیون ارسال کنید.

به گزارش ایرنا، سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت به عنوان چهارمین کمیسیون شورای توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه های متعدد نخبگانی با دریافت نظرات اساتید صاحبنظر حوزوی و دانشگاهی در دبیرخانه این کمیسیون تهیه و تدوین شد و در دستور کار ششمین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت قرار گرفت که کلیات آن با نظر موافق اکثریت اعضا به تصویب رسید.

فراهم‌سازی بنیان‌های علمی و ملزومات اجرایی برای بهره‌گیری روشمند از آموزه‌های قرآنی و تبیینی در مسیر ایجاد و نهادینه‌سازی نگرش فراگیر و کل‌نگر به مساله سلامت انسان، از جمله محورهایی است که به عنوان چشم انداز این سند معرفی شده است.

این سند در تلاش است تا به اصولی چون محوریت قرآن کریم و آموزه‌های تبیینی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در نظام تولید معرفت در مطالعات  قرآن، اسلام و سلامت با رویکرد میان‌رشته‌ای با تأکید بر آزمون‌پذیری راه‌کارها به مدل‌ها و نظریات خلاقانه‌ای دست یابد.

ترسیم نقشه جامع مطالعات و دستیابی تدریجی به محورهای نظری آن، استقرار سامانه جامع کمیسیون به منظور ایجاد بستر مشارکت پژوهشگران و صاحبنظران، تجمیع و پردازش داده‌های مرتبط و امکان سنجی تدوین بسته "آموزش عالی تخصصی و میان‌رشته‌ای" در برخی از موضوعات سلامت با نگرش اسلامی و رویکردی فراگیر و کل نگر و نیز بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی مرتبط با سلامت در دروس عمومی معارف اسلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله اهداف تعیین شده برای این سند هستند.

همچنین در این سند هفت راهبرد و اقدام ملی تبیین شده است که از جمله می‌توان به ساماندهی و اقدامات مستمر در خصوص مطالعات مبناییِ پشتیبانِ سند راهبردی و نقشه جامع مطالعات با توجه به تأسیسی و میان‌رشته‌ای بودن این موضوع اشاره کرد.

برچسب‌ها دانشگاه های علوم پزشکی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دانشگاه های علوم پزشکی توسعه پژوهش سند راهبردی آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دکتر محمود شبستری در پیام خود با گرامیداشت پانزدهم اردیبهشت روز جهانی ماما تاکید کرده است: ماما‌ها با تحمل لحظه‌های دشوار، سبزی نگاهشان را تقدیم سیمای لطیف نوزادان می‌کنند و علم را به خدمت می‌گیرند تا عشق را در عرصه قدرت خالق هستی و تجلیگاه آفرینش به نمایش گذارند؛

و‌ی افزوده است: جامعه خدوم مامایی از اعضای مهم تیم سلامت و با نقش محوری خود در تامین سلامت زنان و کودکان، اصلی‌ترین حلقه تامین سلامت خانواده را تشکیل می‌دهد از این رو روز جهانی مامایی فرصتی برای یادآوری نقش ارزشمند همکاران ماما در نظام سلامت و قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه کسانی است که در این عرصه با صبر و دلسوزی فراوان نوید بخش بهترین پیام‌های زندگی به مادران و پدران چشم انتظار هستند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزوده است: با عنایت به سیاست‌های جمعیتی، توجه به مامایی و توانمندسازی ماما‌ها و ایجاد شرایط تسهیل بهره‌گیری از خدمات آنان در درجه بالای اهمیت قرار می‌گیرد که در ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری که از دغدغه‌های کنونی جامعه است، این قشر پرتلاش نقش مهمی را بر عهده دارند که فردایی بهتر را برای جامعه نوید می‌دهند.

دکتر شبستری روز جهانی ماما را فرصت مناسبی برای تجلیل و قدردانی از خدمات خالصانه و زحمات بی‌شائبه این قشر صبور و مخلص عنوان کرده است که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و نوزاد را به عهده دارند و از درگاه خداوند منان توفیق روز افزون توام با سلامتی برای این عزیزان را مسئلت کرده است.

دیگر خبرها

  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران