Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یکی از مقامات رژیم صهیونیستی اخیراً در سخنانی از توطئه این رژیم با همدستی سران آل خلیفه و آل نهیان علیه مقاومت در لبنان پرده برداشته است. این مقام رژیم صهیونیستی که «یهوشوا زرقا» نام دارد، آشکارا گفته است که سران بحرین و امارات به تل آویو در اقدام علیه حزب الله لبنان کمک کرده‌اند. زرقا در حال حاضر مدیر امور استراتژیک وزارت خارجه رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بحرین، امارات و رژیم صهیونیستی علیرغم تلاش‌های فراوانِ سالهای گذشته موفق به درج نام حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی سازمان ملل متحد نشدنددر واقع، هدف اصلی و اساسی از توطئه چینی امارات و بحرین به همراه رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان، این بوده است تا کشورهای جهان جملگی حزب الله را به عنوان یک گروه تروریستی شناسایی کنند.
این در حالی است که طی سال‌های گذشته نیز برخی کشورها تحت تأثیر تلاش‌های مثلث امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی از حزب الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی یاد کردند.
با این حال، سران آل خلیفه، آل نهیان و رژیم صهیونیستی به هدف اصلی و اساسی خود علیه حزب الله دست نیافته اند. این بدان معناست که آنها تاکنون نتوانسته‌اند سازمان ملل متحد را نسبت به قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی قانع سازند. هرچند که در طول سال‌های گذشته تلاش‌های فراوانی برای تحقق این مسأله توسط طرف‌های مذکور انجام شد، اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

واقعیت آن است که رژیم صهیونیستی و متحدان آن در منطقه به شدت از توسعه دامنه مرزهای جغرافیایی مقاومت احساس نگرانی می‌کنند. آنها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا از رهگذر معرفی کردن حزب الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی از گسترش یافتنِ بیش از پیش مقاومت جلوگیری کنند. آنها خود نیک می‌دانند که مقاومت و گفتمان آن امروز مرزهای جغرافیایی را بیش از هر زمان دیگری درنوردیده و دیگر به یک مرز جغرافیاییِ خاص محدود و محصور نیست.
سران آل خلیفه و آل نهیان به شدت از گسترش مرزهای جغرافیایی مقاومت نگران هستند و به خوبی می‌دانند که گفتمان مقاومت دیگر محدود و محصور به مرزهای جغرافیایی نیستاز همین روی، مثلث مذکور تلاش خود را به کار گرفته است تا مانع از پیشروی گفتمان مقاومت در مرزهای جغرافیایی وسیع‌تر بشود. در همین حال، مقامات بحرینی و اماراتی به این مسأله نیز واقف هستند که در صورت گسترش بیش از پیش مقاومت، گزینه سازش در آینده‌ای نه چندان دور رنگ خواهد باخت؛ گزینه‌ای که آنها حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند و تصور می‌کنند از طریق آن می‌توانند به اهداف خود در منطقه دست پیدا کنند.
در همین حال، تلاش‌های امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی علیه حزب الله و توطئه چینی علیه مقاومت لبنان را نمی‌توان بی ارتباط با فشار حداکثری ایالات متحده آمریکا علیه این گروهِ مقاومتی دانست.
طی ماه‌های اخیر، آمریکایی‌ها تحریم‌های متعددی را علیه حزب الله لبنان اعمال کرده‌اند و از همین روی، ناگفته پیداست که تلاش‌های آل خلیفه و آل نهیان برای تروریستی معرفی کردن حزب الله نزد کشورهای جهان نیز در امتداد تلاش‌های خصمانه واشنگتن علیه این گروه انجام شده است.

بدون هیچ شک و تردید می‌توان گفت که اقدام سران آل خلیفه و آل نهیان در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در چارچوب مقابله و مواجهه با محور مقاومت در منطقه و جهان قابل تفسیر و تبیین است. در حقیقت، سران بحرینی و اماراتی به عادی سازی روابط خود با تل آویو به عنوان ابزاری که می‌تواند آنها را در رویارویی و مواجهه با محور مقاومت قدرتمند سازد، می‌نگرند و این در حالی است که همچنان نیز از تحقق اهداف خود در برابر جبهه مقاومت عاجز هستند.
به سران بحرینی و اماراتی نه به عنوان بازیگران و بازیگردانان اصلی که به عنوان ابزارهایی در دست واشنگتن و تل آویو برای تحقق اهداف رژیم صهیونیستی باید نگریستتمامی این تلاش‌های خصمانه از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آنها از جمله امارات و بحرین در حالی صورت می‌پذیرد که امروز شاهد گسترش مرزهای مقاومت از سوریه و لبنان تا عراق، فلسطین و یمن و… هستیم.
با این حال، تاکنون هیچیک از تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش مقاومت به نتیجه نرسیده است و بدیهی است که در آینده نیز آل خلیفه و آل نهیان نخواهند توانست به اهداف خود علیه مقاومت دست پیدا کنند.
آنچه که مقامات بحرینی و اماراتی فراموش کرده‌اند این است که رژیم صهیونیستی با وارد ساختن آنها به مسیر سازش و تسلیم، در واقع استراتژی استفاده ابزاری از منامه و ابوظبی را در پیش گرفته است؛ بدون اینکه در عمل امتیازی به آنها داده باشد. بنابراین، به سران بحرینی و اماراتی نه به عنوان بازیگران و بازیگردانان اصلی که به عنوان ابزارهایی در دست واشنگتن و تل آویو برای تحقق اهداف کلان رژیم صهیونیستی باید نگریست.

منبع: مهر

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مقامات این رژیم گفته است که تا زمانی که جنگ در نوار غزه ادامه دارد، رسیدن به آتش‌بس با حزب‌الله غیرممکن است.

براساس گزارش القدس العربی، شبکه کان اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد اسرائیلی‌ها را در مورد لزوم دستیابی به توافق با حماس متقاعد کند.

این شبکه افزود: یکی از دلایلی که بلینکن در تلاش برای متقاعد کردن اسرائیلی‌ها برای توقف جنگ به آن تکیه کرد، مسئله شمال با اشاره به رویارویی‌ها در مرز لبنان با حزب‌الله بود.

این کانال ادامه داد که آنچه بلینکن به سران صهیونیست گفته است بر اساس نتیجه گیری آموس هوخشتاین، میانجی آمریکایی  است که در ماه‌های اخیر تلاش کرد تا به یک توافق آتش‌بس بین تل آویو و حزب الله دست یابد.

روز سه شنبه، بلینکن در هفتمین سفر خود در منطقه از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، سفر خود را پس از اردن و عربستان سعودی به تل آویو آغاز کرد.

این دیدار همزمان با ارائه پیشنهاد جدید مصر برای آتش بس و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس است که واشنگتن از آن حمایت می‌کند و آن را بسیار هوشمندانه می‌داند و تلاش می‌کند هر دو طرف را برای پذیرش آن تحت فشار قرار دهد.

بلینکن در جریان این سفر با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یائیر لاپید سرکرده اپوزیسیون، یوآو گالانت وزیر جنگ و نمایندگان خانواده‌های اسرای این رژیم دیدار کرد.

پایگاه خبری صهیونیستی واللا درباره دیدار میان بلینکن و نتانیاهو فاش کرد که نتانیاهو به بلینکن گفته است هرگونه توافقی را که شامل پایان جنگ باشد، نمی‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد