Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در جلسه بررسی آخرین وضعیت آزادراه تبریز - سهند گفت: مجوز افتتاح این آزادراه تنها با رعایت اصول ایمنی صادر می‌شود و به منظور حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع هر گونه جرم احتمالی در این مسیر، تنها به شرط رعایت شاخص‌های احداث آزادراه و مسائل ایمنی، اجازه افتتاح آزادراه تبریز- سهند داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بهره برداری آزمایشی آزاد راه تبریز – سهند پس از سال‌ها انتظار گفت: البته احداث یک آزادراه مبنی بر رعایت شاخص‌هایی است که باید رعایت شود و متاسفانه تاکنون اصول مد نظر در این پروژه به طور کامل رعایت نشده است.

خلیل اللهی گفت: متاسفانه خاطره خوبی از احداث برخی پروژه‌های راه سازی در آذربایجان شرقی از جمله اتوبان شهید کسایی که در طول ۱۷ کیلومتر اتوبان خروجی‌های متعددی ایجاد شده است و این موضوع عامل افزایش تصادفات و تصرف اراضی ملی شده، در اذهان عمومی مردم وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به این مسئله و با هدف حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و خطرات احتمالی برای شهروندان، تنها به شرط رعایت شاخص‌ها و استاندارد‌های ملی ساخت آزادراه و مسائل ایمنی، افتتاح آزادراه تبریز- سهند ممکن خواهد شد.

با وجود اینکه این آزادراه هنوز به بهره برداری کامل و رسمی نرسیده است، اما تردد ساکنان شهر جدید سهند از این محور ارتباطی در روز‌های اخیر شدت گرفته است.

آزادراه تبریز ـ سهند به طول ۲۲ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر‌های جدید و بخش خصوصی احداث می‌شود و بهره برداری از آن کاهش مدت زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، ایمنی سفر را درپی خواهد داشت.

عملیات اجرایی آزاد راه تبریز- سهند به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی شهر ۲۰۰ هزار نفری سهند در جنوب تبریز در سال ۱۳۸۴ آغاز شد، اما بهره برداری از آن سال‌ها است در مدار وعده‌های امروز و فردای مسئولان می‌چرخد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادراه تبریز سهند دادگستری آذربایجان شرقی آزادراه تبریز بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی صبح امروز جمعه به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه استان بشنویم.

مالک رحمتی افزود: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی یادآوری کرد: سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است.

رحمتی تشریح کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رئیس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح بدهند که اگر هشت هزار تن هم بدهند، مشکل شأن حل می‌شود.

کد خبر 6088928

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است