Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در دیدار با مدیر عامل و جمعی از اعضای بنیاد علوی کشور اظهار داشت: مجموعه‌هایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام راحل، بنیاد مستضعفان که تحت زعامت دفتر مقام معظم رهبری هستند در داخل و خارج کشور نام آشنا و پیام آور امید برای مردم هستند.

وی افزود: دشمنان با بنیاد و سازمان‌هایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام راحل و بنیاد مستضعفان دشمنی می‌کنند چرا که برنامه‌های این سازمان‌ها سبب امید در دل دوستداران و یاس دشمنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: خوشبختانه پایه شخصیتی مدیر عامل بنیاد مستضعفان کشور هماهنگ با اهداف امام راحل و مقام معظم‌رهبری است و از مجموعه تحت مدیریت وی انتظار همین است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه لرستان پادگان نظام جمهوری اسلامی است، بیان کرد: مردم لرستان از صبحدم انقلاب اسلامی آرامش خود را حفظ و در ایجاد آرامش در استان‌های دیگر و پس از آن در ۸ سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و بسیاری زیر ساخت‌های استان دچار آسیب شد ولی متأسفانه نگاه عدم توسعه پس از جنگ نیز ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در استان لرستان متأسفانه عدم رونق تولید و نرخ بالای بیکاری در طول سنوات گذشته تاکنون رمق را از خانواده‌ها گرفته است و همچنین تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های استان سوهان روح مردم شده و استان را مستعد آسیب‌های اجتماعی کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: حدود ۴۸ منطقه حاشیه شهر با جمعیت حدود ۲۵۰ هزار و ۱۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان هستند، این در حالی است که استان داری ۲۸ درصد سنگ‌های تزئینی کشور، زمین حاصلخیز، باغات، دامپروری و کشاورزی و… فراوان است ولی هیچ گونه صنایع تبدیلی در استان وجود ندارد.

حجت الاسلام شاهرخی اظهار داشت: ورود بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام راحل به لرستان جهت محرومیت زدایی امید را در دل‌های مردم استان زنده کرده است.

وی افزود: با ورود بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام راحل به استان بهتر است ستادی جهت ایجاد شغل‌های پایدار با توجه به مزیت‌های هر منطقه استان پیش بینی شود که در این راستا گام‌های اساسی و متفاوت با گذشته برداشته شود چرا که متأسفانه در گذشته پول وارد استان شده است ولی در راستای شغل پایدار هزینه نشده است.

کد خبر 5076626

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه در لرستان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ویروس کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی شیراز شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا گرگان شهرکرد شهرستان کرج لیگ برتر فوتبال ایران ستاد ملی مقابله با کرونا بارش باران بسیج ستاد اجرایی فرمان امام راحل بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، در آتاکاما که به عنوان خشک‌ترین بیابان سوزان جهان شناخته می‌شود، خورشید بی امان می‌تابد و وجود حیات غیرقابل تصور به نظر می‌رسد.

محققان یک گروه انعطاف پذیر از باکتری‌ها را در «دره یونگی» «Yungay Valley» بسیار خشک یافتند. این کلونی میکروبی کاملا از جهان سطحی جدا شده است. از نظر دانش پژوهان، این عمیق‌ترین بررسی میکروبی و کشف حیات میکروبی در خاک‌های آتاکاما تا به امروز است.

اشکال پیچیده‌تر حیات، برای زنده ماندن در شرایط بسیار خشک صحرای آتاکاما تلاش می‌کنند. با وجود محیط خشن، زندگی میکروبی، در خاک شور و غنی از سولفات صحرا رشد می‌کند. این شرایط، محیط منحصر به فردی را برای زندگی برخی از انواع میکروارگانیسم‌ها فراهم آورده است.

میکروب‌ها قبلا در این منطقه بیابانی تا عمق ۲.۶ فوت (۸۰ سانتیمتر) ثبت شده بودند. محققان می‌گویند تصور می‌شود ۸۰ سانتیمتر اولیه خاک، پناهگاه احتمالی در برابر نور شدید UV خورشید باشد، جایی که ممکن است مقداری آب پیدا شود.

با این حال، دانشمندان این مسئله را مطرح کرده اند که آیا میکروب‌ها می‌توانند در لایه‌های عمیق‌تر خاک زنده بمانند یا خیر. برای بررسی این سوال، «دیرک واگنر» «Dirk Wagner» و همکارانش نمونه‌های خاک عمیق زیرسطحی را از بخش دره یونگی صحرا جمع آوری کردند. آنها برای کشف این زیست کره پنهان، از یک شیوه استخراج جدید استفاده کردند تا مطمئن شوند DNA به دست آمده از موجودات زنده است.

دانش پژوهان کشف کردند که حیات میکروبی از عمق ۶.۶ فوت (۲۰۱ سانتیمتر) تا دستکم عمق ۱۳ فوت (۳۹۶ سانتیمتر) زیر سطح بیابان گسترش می‌یابد.

انواع میکروب‌های کشف شده 

میکروب‌های شاخه سفت پوستان (فیرمیکوت ها) در ۸۰ سانتی متر بالایی رسوبات دریاچه خشک (پلایا) شایع بودند. پایین‌تر ۲۰۰ سانتیمتر، جمعیت میکروبی مشخصی مشاهده شد که تحت سلطه اکتینوباکتری‌ها بود.

این گروه، باکتری‌هایی را از شاخه سفت پوستان یافتند که در برابر نمک زیاد مقاوم هستند و در محیط با اکسیژن کمتر رشد می‌کنند. اکتینوباکتری‌ها در شرایط سخت مختلفی از جمله قطب شمال و سایر زیستگاه‌های شور زندگی می‌کنند.

چگونگی زنده ماندن میکروب‌ها در این اعماق زنده

در طول تجزیه و تحلیل ژنتیکی جوامع میکروبی، برخی از باکتری‌ها شباهت‌های ژنتیکی را به دو گونه خاص نشان دادند: «ژئودرماتوفیلوس پولوریس» «Geodermatophilus pulveris» و «مود استوباکتر کاسرسی» «Modestobacter caceresi» که هر دو نوع باکتری به شاخه اکتیونوباکتر تعلق دارند.

دانش پژوهان می‌گویند این جامعه از باکتری‌ها [اکتینوباکتری‌ها]ممکن است ۱۹ هزار سال پیش، قبل از دفن شدن توسط رسوبات پلایا، در این خاک ساکن شدند و این فرضیه را مطرح کرده اند که این جامعه می‌تواند برای یک مسافت نامحدود به سمت پایین حرکت کرده باشد که نشان دهنده یک زیست کره عمیق قبلا ناشناخته در زیر اَبَرخشک‌ترین بیابان جهان است.

محققان در پاسخ به این سوال که چگونه این کلونی میکروبی می‌تواند در چنین اعماق زیادی رشد کند، می‌گویند این کار را با به دست آوردن آب از سنگ گچ معدنی انجام داده اند.

پیامد‌های این کشف بسیار فراتر از زمین است. صحرای آتاکاما با زمین‌های بایر و بی جان خود شبیه یک منظره از مریخ است. یک احتمال وسوسه انگیز در زیر خاک مریخ وجود دارد: رسوبات گچ، مشابه آنچه در آتاکاما کشف شد، که می‌تواند آب را برای حیات میکروبی فراهم کند.

نتایج این مطالعه در مجله PNAS Nexus منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد