Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «ملاقدیمی» روز شنبه به ایرنا گفت که اصابت راکت هیج تلفات جانی نداشته اما باعث تخریب باغچه، قطع درختان شده و موج انفجار آن باعث شکستن شیشه های برخی از دفاتر سفارت گردیده و همچنین به سیم های اینترنت و تلفن های داخلی نیز تا حدودی آسیب رسانده اما آنها را قطع نکرد.

قدیمی افزود: تمام کارمندان سفارت در سلامت کامل بسر می برند و هیچ آسیبی به آنها نرسیده و هرکدام آنان مشغول وظایف خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح امروز کابل پایتخت افغانستان هدف ۱۴ موشک قرار گرفت که در یک وانت در منطقه «تهیه مسکن» در غرب این شهر جابجا و از آن به طرف شهر پرتاب شده بود.

وزارت کشور افغانستان گفته است که در این حملات راکتی ۳ غیرنظامی کشته و ۱۱ تن دیگر هم زخمی شده اند اما وزارت بهداشت افغانستان از انتقال ۵ کشته و ۲۱ زخمی به بیمارستان‌های کابل خبر داد.

راکت ها در منطقه "ده افغانان" مرکز شهر کابل، "خیرخانه" در شمال شهر کابل، محل سفارت ایران در "شهر نو" و «آرشیو ملی» در چهار راه "صدارت" اصابت کرد.

روزنامه "هشت صبح" افغانستان به تازگی نوشت که در این حملات راکتی ۸ نفر کشته و ۳۱ تن دیگر هم زخمی شده اند.

برخی منابع هم نوشته اند که بطور کل ۲۳ راکت به شهر کابل پرتاب شده است اما دولت افغانستان تنها ۱۴ راکت را تائید کرده است.

تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این حملات راکتی و دو انفجار در "پلچرخی" کابل را برعهده نگرفته است.

برچسب‌ها جنگ کابل انفجار تروریستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ کابل انفجار تروریستی جنگ کابل انفجار تروریستی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم

سفیر روسیه در کابل با اشاره به موضع مثبت مسکو در برابر کابل گفت روسیه در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان نظرات طالبان را در نظر می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت روسیه در زمینه‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است و می‌خواهد مناسبات میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

‏سفیر روسیه همچنین تأکید کرد همکاری و تعامل دوجانبه مسکو و کابل می‌تواند به ثبات منطقه و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کند.

ژیرنوف با اشاره به موضع حمایتی روسیه از کابل در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان گفت مسکو در جلسات مهم به نظارت حکومت طالبان ارزش می‌دهد.

سفیر روسیه همچنین ضمن دعوت از عبدالکبیر برای اشتراک در نشست بین‌المللی در کازان تاتارستان، در رابطه به این نشست اطلاعات ارائه کرد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکاحمایت روسیه از تصمیم عدم شرکت حکومت طالبان در نشست دوحه

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدار تأکید کرد مناسبات  کابل با مسکو به نفع دو کشور است و می‌تواند سبب ثبات و پیشرفت در منطقه گردد.

وی با قدردانی از دعوت روسیه برای حضور در نشست کازان، مناسبات میان دو کشور را مهم و دوستانه خواند و از سرمایه‌گذاران روسیه خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • وقوع انفجار در کابل
  • تصاویری از محل اصابت راکت‌های حزب‌الله به کریمات شمونه | ویدئو
  • لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل