Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا، از صبح امروز اغلب مغازه های گروه شغلی ۲، سه و چهار در ساوه تعطیل بودند.

تردد خودروها نیز در سطح شهر به طرز محسوسی کاهش یافته است و به نظر می رسد مردم با درک عمق خطر شیوع کرونا با مصوبات و تصمیم های اتخاذ شده ستاد پدافند زیستی استان و شهرستان همکاری مناسبی دارند.

در میدان مخابرات و خیابانهای انقلاب و امام خمینی (ره) که قلب بازار شهر ساوه محسوب می شود، عمدتا مغازه ها و مشاغل ضروری و مجاز دایر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ساوه در گفت و گو با ایرنا از همکاری و احساس مسئولیت مردم و بازاریان این شهر قدردانی کرد.

«علی میرزایی» اظهار داشت: در نخستین روز از اجرای ۲ هفته ای محدودیت های ویژه مقابله با کرونا در سطح شهر بازدید میدانی داشتم و روند همکاری شهروندان را تحسین برانگیز دیدم.

وی افزود: مردم و کسبه ساوه در همراهی با مسئولان مصمم به شکست کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس هستند و فضای امروز شهر نشانه این مسأله است.

فرماندار ساوه گفت: همکاری مردم به خصوص مالکان خودرو با پلیس و نیروی انتظامی نیز رضایت بخش است و انتظار داریم این روند تا پایان دوره محدودیت های کنونی ادامه یابد.

وی با بیان اینکه ساوه از حیث شیوع کرونا در زمره شهرهای قرمز کشور با شمار ابتلای بالا در شبانه روز است، تاکید کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی شهروندان و کسبه را درک می کنیم اما واقعیت آن است که حفظ جان و سلامت عمومی مردم در درجه نخست اهمیت قرار دارد و اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هم در این راستا است.

میرزایی گفت: دستگاههای نظارتی و اجرایی عضو قرارگاه پدافند زیستی از قبیل دانشکده علوم پزشکی، اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه ها، نیروی انتظامی، پلیس راهور و سایر مراجع برای اجرای کامل و دقیق مصوبات ویژه قطع زنجیره انتقال کرونا پای کار هستند و به وظایف قانونی خود عمل خواهند کرد.

فرماندار ساوه با اشاره به اعلام ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد، تاکید کرد: طبق اعلام مراجع بهداشتی، شب نشینی و مهمانی های خانوادگی یکی از علل اصلی شیوع کرونا است و طرح مذکور نیز با همین هدف و کاهش ترددهای شبانه انجام می شود.

وی ادامه داد: هدف ما و ماموران پلیس در این طرح اجرای مصوبات و حفظ سلامت شهروندان است و تمایلی به جریمه کردن نداریم اما کسانی که سرپیچی کنند حتما با اعمال قانون مواجه می شوند.

میرزایی همچنین ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به شهرستان ساوه را طبق مصوبات ستاد کرونا ممنوع اعلام کرد و گفت: ماموران مستقر و دوربین های پایش تصویری با شناسایی خودروهای خاطی نسبت به اعمال جرایم مصوب اقدام می کنند.

بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی ساوه در ۲۴ ساعت منتهی به پایان روز گذشته (جمعه ۳۰ آبان) ۱۳۲ مورد ابتلای جدید به کرونا که ۱۶ تن از آنها در بیمارستان بستری شدند در این شهرستان و زرندیه شناسایی شد.

همچنین شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا از اسفند پارسال تاکنون در ساوه و زرندیه به ۱۱ هزار و ۱۵۱ تن رسید و در همین مدت ۲۶۳ تن در این شهرستان ها جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها ساوه ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت ساوه ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید

رئیس دیوان عالی کشور گفت: طبق آخرین آمار، سال گذشته بیش از ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی کشور به ثبت رسیده که ۱۶۶ مورد از آن به ابطال مصوبه ختم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در مشهد به تشریح جایگاه شوراها در سطح روستاها، شهرها، استان‌ها و مقیاس ملی پرداخت و اظهار داشت: اهمیتی که نظام شورایی کشور در قوانین عامه کشور دارد، به گونه‌ای است که شما می‌توانید در حوزه‌های مختلف در روستا و شهر اثرگذار باشید. دو واژه کنار هم قرار گرفته که یکی «شورا» و دیگری «اسلامی» است. شورا همان امری است که در شریعت مقدس اسلام فوق‌‌العاده اهمیت برای آن قائل شده‌اند، از سوی دیگر، مفهوم اسلامی نیز این قید را بر شما ایجاد می‌کند که همه قوانین تصویبی در چهارچوب اسلام و مبانی شرعی باشد.

وی با اشاره به آیه 159 سوره مبارکه آل عمران و آیه 38 سوره مبارکه شوری افزود: در فرازهای مختلفی از قرآن کریم بر ضرورت نظام شورایی تأکید شده است. خداوند عالم می‌فرماید «وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ» یا در جای دیگری گفته شده «وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَیْنَهُمْ» و همه اینها دلالت بر آن دارد که در منطق الهی، کسانی که قائم بر نظام شورایی و امر مشورت هستند، در زمره نیکان و صالحان قرار دارند.

‌منتظری با تأکید بر ضرورت پدیدآمدن تحول در دوران فعالیت شوراها خاطرنشان کرد: نمی‌دانم هرکدام از شما برادران و خواهران، چه مدت عهده‌دار نمایندگی از مردم بوده‌اید اما باید روال ثابت شما این باشد که در برهه‌های زمانی مختلف، بسنجید که تلاش ما چه تغییر و تحولی در زندگی مردم ایجاد کرده است، هر روز شما باید فعال‌تر و مؤثرتر از روز قبل باشد تا این سبقت در خدمت به فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: حقیقت امروز نظام حکمرانی کشور آن است که گاهی اوقات، نمایندگان شوراهای شهر و روستا به‌عنوان تصمیم‌گیرندگان محلی، اشراف و آگاهی بسیار دقیق‌تری بر مشکلات و چالش‌های مردم دارند. این شناخت و اطلاعات می‌تواند کمک بزرگی به قانون‌گذاران ملی و مسئولان اجرایی و قضایی کند بنابراین درخواست من از نمایندگان شورای عالی استان‌ها آن است که زمینه این ارتباط بی‌واسطه را فراهم کنند تا منتخبان ملت، انعکاس‌دهنده مستقیم اراده مردم به مسئولان باشند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: امروزه کارشکنی‌هایی در بخش‌های میانی دولت وجود دارد که باعث می‌شود مصلحان، خیراندیشان و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف از ادامه کنش‌گری به نفع مردم دلسرد شوند. ما در قوه قضاییه تأکید بر رسیدگی به این گزارش‌ها داریم تا ظرف حداکثر دوماه، به پرونده‌های شکایت با این مضمون به قید اولویت رسیدگی شود.

منتظری با تأکید بر ضرورت تطبیق مصوبات شوراهای محلی با قانون اساسی و شرع گفت: این قابل قبول نیست که نهادی همچون شورای نگهبان در مسیر اجرای مصوبات شوراهای محلی وجود نداشته باشد و این نبود نهاد نظارتی باعث شود تا مصوبات خلاف شرع و قانون به مرحله اجرا برسند و مشکل ساز شوند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار، سال گذشته بیش از 266 شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی کشور به ثبت رسیده که 166 مورد از آن به ابطال مصوبه ختم شده است. این نشان از نبود پشتوانه قانونی و شرعی در برخی از این مصوبات دارد و این موضوع قابل قبول نیست.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کسبه بردسکن به احترام امام صادق (ع) محل کسب خود را تعطیل کردند
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه