Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد از صدور دستورالعمل های ابلاغی جهت دورکاری کارکنان شهرداری خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، آیدا مهربان با بیان اینکه رعایت بخشنامه های بهداشتی ابلاغی دولت و مقررات ایمنی در محیط کار و پروتکل های اعلام شده الزامی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر شهرستان مشهد در وضعیت هشدار قرمز قرار دارد، حضور گروه های پرخطر در محل کار در شرایط نارنجی و قرمز ممنوع بوده و صرفا باید به صورت دورکاری فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کلیه مجموعه ها موظف اند برنامه ریزی لازم را به منظور میزان و چگونگی حضور کارکنان در محل کار، جهت انجام خدمات ضروری و سایر خدمات بر مبنای وضعیت هشدار تعیین شده در سقف موارد قانونی ابلاغی تعیین کنند به گونه ای که خلل و یا نقصی در ارائه خدمات ضروری شهروندان ایجاد نشود.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد بیان کرد: افرادی که مشمول شرایط دورکاری قرار می گیرند باید به صورت روزانه فرم ثبت عملکرد دورکاری را تکمیل و جهت تایید عملکرد به مافوق جهت ثبت حضور غیاب اقدام کنند.
مهربان تاکید کرد: همچنین باید خدمت رسانی به شهروندان و رعایت مفاد بخشنامه های ابلاغی در زمینه دورکاری در تمامی سطوح اداری و عملیاتی(غیر از سطوح سرپرستی) با توجه به وضعیت هشدار مدنظر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: کلیه مجموعه های وابسته و تابعه باید برنامه نوبت بندی حضور و دورکاری همکاران برای هر هفته را حداکثر تا پایان ساعت اداری روز پنجشنبه هفته قبل، ضمن رعایت ضوابط فوق و تایید مدیر ذیربط به اداره کل منابع انسانی ارسال کنند.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: زمان قانونی و الزامی دورکاری بر اساس ساعات اداری موظف (۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰) است. همچنین حضور فعال پرسنل دورکار و پاسخگویی کامل در زمان مذکور از الزامات خواهد بود و در صورت عدم رعایت شرایط فوق برای شخص خاطی طبق ضوابط، عدم کارکرد و غیبت لحاظ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کنترل و نظارت دقیق فرآیند انجام دورکاری منطبق با رعایت دقیق مفاد انجام خواهد شد، گفت: لغو و یا حداقل نمودن انجام ماموریت ها و به ویژه ماموریت های غیرضروری الزامی است و کلیه جلسات می بایست به صورت غیر حضوری برگزار شود و در صورت لزوم به برگزاری جلسات حضوری باید با رعایت بخشنامه ابلاغی شهردار محترم و با حداکثر 15 نفر در شرایط هشدار قرمز و رعایت فاصله گذاری ها برگزار شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد اضافه کرد: شرکت کارکنان حاضر در محل کار در طرح غربالگری روزانه با هماهنگی مراکز پزشکی شهرداری الزامی است .کارکنانی که در طرح غربالگری با اعلام مرکز پزشکی، ممنوع به کار می شوند حضور آن ها در محل کار ممنوع بوده و شروع مجدد فعالیت ایشان بعد از اتمام مدت بیماری با تأیید مرکز پزشکی خواهد بود. هماهنگی با مرکز پزشکی جهت شروع به کار همکارانی که در قرنطینه خانگی بوده و بهبود یافته اند و یا بستگان نزدیکشان دارای بیماری کرونا بوده اند با رعایت دستورالعمل های مربوط انجام شود. همکارانی که علایمی هر چند محدود از بیماری داشته باشند می توانند با تایید مدیریت مراکز
پزشکی شهرداری از مرخصی استعالجی استفاده کنند.
مهربان گفت: نظارت بر حسن اجرای کامل و دقیق این بخشنامه و موارد فوق بر عهده مدیران مربوط و نظارت عالیه بر عهده اداره کل منابع انسانی و اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خدمت رسانی کنترل و نظارت مشهد تین دورکاری محل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد صادقی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه ۱۵ به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهولهای موجود در مسیر به واسطه  شدت بارش و حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.

وی ادامه داد: این امر سبب می شود عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام  شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه جهت رفع گرفتگی داخل منهول فاضلاب شوند؛ اما  به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه می شود و متأسفانه این فرد تا به امروز پیدا نشده، علی رغم اینکه آتش نشانی زحمات زیادی برای جستجو و پیدا کردن این فرد انجام داده است. 

احمد صادقی ادامه داد: من تشکر می کنم از زحمات مجموعه خدمات شهری در این چند روز ولی این زحمات سبب نمی شود که موارد و ضوابط ایمنی رعایت نشود. لایروبی مسیل ها به عنوان چک لیست عملیات به مناطق طی سال های قبل ابلاغ شده و اسناد لازم  به عنوان دستور العمل استقرار و نظام نگاهداشت مدیریت «اچ اس ای» در هر منطقه موجود است که با بررسی های به عمل آمده مشخص شده در این منطقه نیز این دستورالعمل موجود بوده است. از طرفی عدم انجام عملیات در حین بارندگی به دلیل شرایط نامساعد  اعم از  دبی بالای آب و عدم اطلاع از خطراتی که  در این شرایط وجود دارد از توصیه هایی است که در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حادثه منطقه ۱۵ این مورد رعایت نشده است. 

صادقی تاکید کرد: ذکر دو نکته در این حادثه حایز اهمیت است که امیدوارم مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته باشد؛ نخست آنکه ساختار اچی اس ای در شهرداری تهران نیازمند تقویت است و یک شهر با جمعیتی بیش از  ۱۰ میلیون نفر صرفا با چند کارشناس در منطقه امکان نظارت بر سیستم ایمنی شهر را ندارد. لذا بایستی این سیستم تقویت و اگر بخش خصوصی صلاحیت دار باید در این بخش استفاده بشود. 

وی ادامه داد: نکته دوم که خیلی مهم است؛ موضوع بررسی عدم رعایت دستور العمل استقرار و نگهداشت نظام مدیریت اچ اس ای در  منطقه مذکور است که  در صورت رعایت نکردن این نظامات به طور حتم می بایست با  خاطیان چه عوامل پیمانکاران و چه مدیران برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهردار این شهر بازداشت شد
  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • شهردار مرند بازداشت شد
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • جنجال ورود حجاب به سهمیه دارویی داروخانه‌ها | آنجا محلی برای بیمار است، با روان‌شان بازی نکنید!
  • حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران