Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@18:11:21 GMT

هشدار اتيوپي به مصر

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۷۵۶۵

هشدار اتيوپي به مصر

خبرگزاری آریا- اتیوپی در واکنش به رزمایش نظامی مصر ، قاهره را عامل بن بست در مذاکرات سد النهضه اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سفیر اتیوپی در سودان، مصر را به داشتن اهداف پنهانی در منطقه متهم کرد.
تلویزیون الحدث گزارش داد: سفیر اتیوپی در خرطوم، در واکنش به تمرین‌های مشترک هوایی بین مصر و سودان با عنوان ”شاهین‌های نیل 1“ گفت: قاهره می‌خواهد پیامی برای ما ارسال کند یا اهداف پنهانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اتیوپی هراسی از مانور‌های مشترک مصر و سودان ندارد. سودان یک کشور با حاکمیت کامل است و در هر آنچه که انجام می‌دهد، حق دارد و نیازی نیست برای برگزاری این مانور‌های نظامی با مصر یا هر کشور دیگری، با هیچ کسی رایزنی کند.
گفتنی است نیرو‌های هوایی مصر و سودان به مدت هفت روز، مانور‌هایی در پایگاه هوایی در این کشور با هدف تقویت هماهنگی بین دو طرف اجرا کردند. محمد عثمان الحسین رئیس ستاد ارتش سودان بر ادامه این مانور‌ها تاکید کرد.
سرلشکر محمد فرید رئیس ستاد ارتش مصر هم گفت: تحولات و تغییر سریع چالش‌ها و تهدیدات علیه امنیت ملی مصر و سودان، مستلزم هماهنگی بیشتر بین نیرو‌های مسلح دو کشور است.

مخالفت با تمدید مذاکرات سد النهضه
دولت سودان با پیشنهاد اتحادیه آفریقا برای تمدید مذاکرات درباره سد النهضه بین سه کشور سودان، اتیوپی و مصر، مخالفت کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در حالی که مصر و اتیوپی با تمدید 10 روزه مذاکرات درباره سد النهضه بر اساس پیشنهاد اتحادیه آفریقا موافقت کرده بودند، سودان مخالفت خود را با تمدید این مذاکرات اعلام کرد.
یاسر عباس وزیر آبیاری و منابع آبی سودان گفت: خرطوم به مذاکره زیر نظر اتحادیه آفریقا برای دستیابی به توافقنامه الزام آوری درباره سد النهضه، پایبند است. سودان همچنان معتقد است که میانجی گری اتحادیه آفریقا می‌تواند نقش بسیار مهمی در نزدیک کردن دیدگاه ها، ایفا کند، به شرط آنکه خط مشی این اتحادیه تغییر کند.
یاسر عباس افزود: باید نقش بیشتری به کارشناسان اتحادیه آفریقا واگذار شود. به ویژه که این کارشناسان، گزارش کاملا منصفانه و بیطرفانه‌ای ارائه کردند که تایید هر سه کشور را به همراه داشت. این کارشناسان، راه حل‌هایی پیشنهاد کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هشدار اتیوپی اتحادیه آفریقا مصر و سودان سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند