Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@16:46:59 GMT

طرح احداث 7 موزه جدید در جزیره کیش

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۷۶۲۲

طرح احداث 7 موزه جدید در جزیره کیش

احیای فعالیت ها و تقویت جایگاه فرهنگ و هنر در کیش از جمله دغدغه های سازمان منطقه آزاد کیش است.

به گزارش پول نیوز، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب گفت: فعالیتهای فرهنگی و هنری اعم از برپایی برنامه های مناسبتی و ملی، نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری نقاشان، عکاسان و طراحان شناخته شده، مسابقات هنری، تکریم چهره های سرشناس و جوانان صاحب خلاقیت، برپایی 2 دوره سمپوزیوم هنرهای تجسمی، معرفی ظرفیت های فرهنگی هنری اقوام و بومیان کیش از جمله فعالیتهای صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توجه به موضوع مردم شناسی و بوم شناسی، گشایش خانه بومیان و تک بادگیر، ثبت چند اثر تاریخی نظیر بازار قدیمی معروف به فرانسه و آغاز بازسازی آنها و ساخت 7 موزه جدید در گوشه و کنار در حال اجراست. کاخ شماره 1 و کاخ شماره 2 از جمله این طرح هاست که از طریق معاونت گردشگری در حال پیگیری و اجراست.

سعید پورعلی در خصوص تغییر کاربری موزه خلیج فارس به پارک موضوعی علمی تفریحی گفت: با توجه به تمرکز جمعیتی کیش در بخش شمال شرقی جزیره، مراجعان به موزه هنر در بخش غربی جزیره بسیار کم بود و این موضوع دلیل تغییر رویکرد برای فعالیت این سازه بزرگ و ارزشمند شد.

وی افزود: برای همراهی با مجموعه داران عزیز و ایجاد فضایی تازه برای شکل گیری نمایشگاه و گالری در مکان و موقعیتی با امکان استقبال و بازدید بیشتر، آماده هستیم و در این راه همکاری لازم به طور قطع صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر لزوم تقویت بخش فرهنگ و هنر که همواره مورد عنایت و تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: با افتتاح موزه های جدید و افزایش برنامه های هنری، کیش در آینده به یکی از مراکز مهم عرضه و فروش آثار هنرمندان کشور تبدیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص نماد کیش گفت: عملیات اجرایی مجموعه نماد شهری کیش با هدف ایجاد یک مکان فرهنگی و گردشگری و به‌عنوان زمینه‌ساز توسعه فضاهای گردشگری پیرامونی خود و ایجاد درآمدهای پایدار در سال 96 به اتمام رسید، ولی به‌دلایل گوناگون از زمان اتمام آن، بهره‌برداری متناسب با حجم سرمایه‌گذاری و هزینه‌های بسیار بالای نگهداری آن فراهم نشد و طی مدت سپری شده، صرفا به‌صورت موردی و مناسبتی نمایشگاه‌ها و مراسم‌هایی در آن برقرار گردید.

وی اظهار داشت: نظر به ضرورت بهره‌برداری مناسب و با درنظر گرفتن وجوه مختلف گردشگری و اقتصادی مجموعه و ابلاغ تفویض راهبری این مجموعه به شرکت عمران، آب و خدمات کیش از سوی مدیرعامل سازمان در ابتدای سال جاری، موضوع از لحاظ کاربری‌های متنوع قابل امکان و مذاکرات متعدد با سرمایه‌گذاران مختلف، نهایتا توافقات لازم با یکی از شرکت‌های معتبر سرمایه‌گذار در زمینه فضاهای گردشگری در سطح کشور به‌عمل آمد و مقرر شد با توجه به وجود بیش از ۳ هزار مترمربع فضای مناسب نسبت به راه‌اندازی مجموعه تم پارک سنتر جزیره با مجموعه‌ای از پارک‌های موضوعی تفریحی و علمی به‌عنوان بزرگترین فضای سرپوشیده گردشگری کیش بصورت مشارکتی با شرکت عمران، آب و خدمات اقدام گردد و انشالله فاز یک مجموعه تا پایان سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید.

به گفته سعید پورعلی، با فعال شدن این مجموعه به‌عنوان یکی از مفرح‌ترین و جذاب‌ترین فضاهای گردشگری کیش برای کلیه گروه‌های سنی در کنار سایر اماکن جزیره، رونق هر چه بیشتر گردشگری رقم می خورد و با این اقدام، جذابیت‌های لازم جهت سرمایه گذاری در اراضی پیرامونی این مجموعه که در یک پروژه کلان به نام پارک ایران زمین واقع شده است فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است شرکت عمران، آب و خدمات نیز با صدور اطلاعیه ای به دلایل تغییر کاربری که حسب نگاه کارشناسان و آگاهان و با هدف اعتلاء جزیره صورت گرفته، پرداخت. در این اطلاعیه آمده است: قرارداد منعقد شده با سرمایه‌گذار جدید برای ایجاد تم پارک علمی تفریحی به صورت BOT و مشارکت در منافع به مدت ۱۰ سال بوده که قابل تمدید است و به‌عنوان یکی از منابع درآمدی پایدار سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب و خدمات کیش خواهد بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش سازه بزرگ بهره برداری گردشگری سرمایه گذار سازمان منطقه آزاد کیش شرکت عمران آب و خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری محمدعلی خزایی، رییس هیأت مدیره شرکت ماشین سازان البرز پیمان در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد: شرکت ماشین‌سازان البرز پیمان در دو حوزه فعالیت می‌کند. یکی از محصولات ما ربات هفت درجه آزادی است که موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان برای آن شده‌ایم. این ربات نمونه خارجی مشابهی ندارد و برای نخستین بار در سطح ایران و دنیا توسط ما ارتقا یافته است.

وی گفت: ربات مذکور در خطوط پرکن محصولات پتروشیمی و صنایع سیمان کاربرد دارد و می‌تواند به صورت خودکار، محصولات را در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی پر کند و روی تریلر بچیند. این ربات قادر به پر کردن ۲۰ کیسه در هر بار عملیات است.

خزایی افزود: علاوه بر این، بالغ بر ۱۵۰ قطعه و تجهیز مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را برای نخستین بار در سطح کشور طراحی و بومی‌سازی کرده‌ایم. به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی، امکان واردات این قطعات وجود نداشت. خوشبختانه تمام ۱۵۰ قطعه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نصب و راه‌اندازی شده و عملکرد موفقی داشته‌اند.

وی در خصوص بزرگ‌ترین دستاورد این مجموعه گفت: مهم‌ترین اتفاق در مجموعه ما، اعتماد به دانشجویان و نیروی متخصص ایرانی بود. ما با حمایت و کمک این افراد توانستیم برای اولین بار این ربات را طراحی و نصب کنیم. این کار بزرگ با همت نخبگان ایرانی انجام شد و نهاد ریاست جمهوری نیز در زمینه دانش‌بنیان شدن به ما کمک شایانی کرد.

خزایی تصریح کرد: قیمت تجهیز ما حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است، در حالی که نمونه خارجی آن ۹۰ میلیارد تومان قیمت دارد. محصول ما خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارد که شرکت‌های خارجی ارائه نمی‌دهند.

وی گفت: محصول ما در قسمت تعمیر و نگهداری به گونه‌ای طراحی شده که در صورت بروز اشکال در عملکرد ربات، به راحتی از خط خارج شده و به صورت دستی به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا مشکل حل شود. این در حالی است که درباره محصولات شرکت‌های خارجی، تا زمانی که قطعات از خارج از کشور برسد، مدت زیادی زمان می‌برد. محصول ما تا حدودی از ارزبری نیز جلوگیری کرده است.

خزایی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به طور مستقیم برای ۲۰ نفر شغل ایجاد شده است و حدود ۶۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم با ما همکاری می‌کنند.

این فعال حوزه فناوری در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: این مجموعه در حال حاضر نیازمند حمایت‌های مالی است که در این راستا، تقاضا داریم که بانک‌ها با ارائه تسهیلات و تسریع در فرآیند دریافت وام، همکاری بیشتری با ما داشته باشند. همچنین، خواهان حمایت در زمینه‌ حضور در نمایشگاه‌ها، بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و دریافت زمین برای توسعه فعالیت‌های خود هستیم.

وی در پایان خواستار در نظر گرفتن تدابیری برای جلوگیری از واردات محصولات مشابه تولیدات ایرانی شد.

کد خبر 6090820

دیگر خبرها

  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه