Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج ضمن توضیح در خصوص لغو قرارداد شرکت واگن سازی گفت: لغو این قرارداد به صرفه ترین و منطقی ترین اقدام ممکن برای شهر کرج بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، علی اصغر صلواتی اظهار کرد: این قرارداد در ابتدا برای 120 تعداد واگن با شرکت مادرتخصصی قطارهای شهری منعقد شده بود که پس از منحل شدن این شرکت تمامی قراردادها به شهرداری ها احاله داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: باتوجه به بررسی هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم قیمت یک میلیون و صد هزار یورو برای هر واگن قراردادی سنگین برای شهرداری بود که بدون شک برای پرداخت با مشکلاتی مواجه می شدیم.

این مسئول با بیان اینکه تعداد 120 واگن مورد نیاز شهر کرج نبوده است خاطرنشان کرد: در این قرارداد میزان تقاضای مردم در کرج باید به عنوان معیار قرارداده می شد چراکه نیاز شهر به مراتب پایین تر از این تعداد است.

صلواتی در خصوص ضرر و زیان ناشی از این قرارداد گفت: هنوز هیچ پرداختی انجام نشده و درحال حاضر فقط فسخ قرارداد را اعلام کرده ایم.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با بیان اینکه 6 ایستگاه مترو ضرورت اجرا پیدا نکرده است گفت: بر اساس بازنگری های انجام شده مقرر شد تا ایستگاه ها بر اساس نیاز مردم راه اندازی شوند و بر همین معیار 6 ایستگاه دارای جمعیت کمتر از 2 هزار نفر است که طبیعتا ضرورتی برای اجرا پیدا نکرده است.

صلواتی تصریح کرد: متأسفانه در ابتدای امر که مطالعات میدانی پروژه قطار شهری انجام شد برخی جزئیات لحاظ نشد و بعدها با بازنگری طرح به این نتیجه رسیدیم که باید اعتبارات موجود را معیار قرار دهیم و فواصل کمتر از 800 متر نیازی به ایستگاه مترو ندارد.

وی در خصوص درآمدزایی مترو و تأمین هزینه های آن خاطرنشان کرد: اصلی ترین هدف از ایجاد قطارشهری افزایش رفاه مردم و سهولت در رفت و آمد شهروندان است. ایستگاه های مترو محل خوبی برای ایجاد برخی مشاغل و غرفه ها جهت تأمین هزینه ها است و قطعا از این ظرفیت نیز استفاده خواهد شد اما نکته واضح این است که هزینه های نگهداری مترو چندین برابر درآمدهای آن است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری کرج قطار شهری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج شرکت سابیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه هنوز در ارتباط با طرح ترافیک جدید به جمع‌بندی نرسیده‌ایم به همین جهت طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امروز در حاشیه بهره‌برداری از تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال گذشته در محور آزادگان اقدامات خوبی در راستای ایمن‌سازی و تسهیل در رفت و آمد از سوی شهرداری تهران انجام شده است.

وی افزود: در همین زمینه در محور شرق به غرب آزادگان در محدوده منطقه 16 با ایجاد کندرو باعث شد تا بار ترافیکی در این محدوده کاهش پیدا کند و شاهد روان‌سازی در مسیر تردد خودروها باشیم.

موسوی‌پور تصریح کرد در بستر آزادگان نیز آسفالت‌ریزی خوبی انجام شده به طوری که از اتوبان ساوه تا اتوبان شهید خرازی این آسفالت‌ریزی انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های امروز گفت: یکی از اقدامات انجام شده در قالب بهره‌برداری پروژه‌های شهرداری تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان و بزرگراه شهید لشگری است که این اتفاق نیز تاثیر بسزایی در رفت و آمد خواهد داشت و بار ترافیکی این محدوده کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به این پرسش که کدامیک از بزرگراه‌های پایتخت نیاز به آسفالت‌ریزی و مرمت دارند، گفت: بیشتر نیازها به بخش کمربندی شهر تهران بویژه بزرگراه شهید یاسینی، آزادگان و حتی بزرگراه بسیح مربوط می شود که اقدامات جهت آسفالت‌ریزی‌ انجام می‌شود.

وی درباره بازنگری طرح ترافیک پایتخت تصریح کرد: قطعا این اتفاق باید انجام شود اما تاکنون با پلیس در رابطه با بازنگری طرح ترافیک صحبتی نشده است و ما نیز به صورت پراکنده مواردی را شنیده‌ایم.

موسوی‌پور با تاکید بر اینکه بازنگری طرح ترافیک خوب است گفت: حتما باید بازنگری در محدوده کاهش آلودگی هوا و طرح آلودگی انجام شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا طرح ترافیک جدید امسال عملیاتی می‌شود، گفت: قطعا با توجه به اینکه کمیته‌ای در این خصوص با مدیریت شهری و پلیس تشکیل و طرح ترافیک بررسی شود، با توجه به این مسائل قطعا طرح ترافیک جدید و اجرای آن به امسال نخواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد