Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دکتر علیرضا رییسی با اشاره به اعمال محدودیتهای جدید کرونا از امروز، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیتهای جدید از از امروز اجرا شد و بر همین اساس جلسه امروز ستاد با ۱۵ نفر برگزار شد و بقیه اعضا از طریق وبینار به جلسه وصل شدند. در جلسه امروز گزارشی از وضعیت و روند بیماری در کشور ارایه شد و موضوع مهمی که امروز در مورد آن بحث شد، مبحث طرح بسیج محله محور و مقابله با اپیدمی کرونا بود که با کمک بسیج و مردم از امروز در سراسر کشور شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین گزارشی از روند بیماری در ۴۳ شهری که قبلا در آنها محدودیت ایجاد کرده بودیم، داده شد. خبر خوب این است که محدودیتهای اعمال شده در این شهرها که وضعیت قرمز داشتند موثر بوده و ۴۱ شهر دارند روند نزولی بیماری را طی می کنند، در یکی از شهرستانها نیز روند نزولی شروع شده و دو مورد دیگر هنوز زمان خواهد برد که روند نزولی بیماری شروع شود.

رییسی گفت: در مجموع این موضوع نشان دهنده آن است که طرحی که ۵ آبان شروع کردیم کاملا موثر بوده است و بر اساس شواهد ایجاد محدودیتها می تواند موثر باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: محدودیتهایی  نیز از امروز برای ۱۶۰ شهر در وضعیت قرمز و ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد شروع شده است. جمعیتی که مشمول این طرح می شوند به این ترتیب است که در شهرهای قرمز بالغ بر ۵۳ میلیون نفر را شامل می شود. در مجموع حدود ۷۹ میلیون نفر جمعیت در وضعیتهای هشدار ۳، ۲ و ۱ هستند؛ یعنی شهرهای قرمز، نارنجی و زرد. امیدوارم با رعایت مردم و همکاری دستگاه ها بتوانیم شاهد کاهش ورودی بیمار به بیمارستانها، کاهش ابتلا و نهایتا بعد از چهار - پنج هفته شاهد کاهش مرگ و میرها خواهیم بود.

وی افزود: خواهش من از همه مردم که صبوری می‌کنند و از آنها ممنون هستیم، این است که عده‌ای هم هستند که متاسفانه نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این عده می‌توانند زحمات همه‌ افراد را هدر دهند.

بیشتربخوانید: جزئیات تعطیلی فراگیر دو هفته‌ای/ پاسخ به ابهامات محدودیت‌های کرونایی مهم ترین عامل ابتلا به کرونا

رییسی تاکید کرد: امروزه تحقیقات علمی نشان داده است که ۱۰ درصد مبتلایان می‌توانند باعث ۸۰ درصد ابتلا در سطح جامعه شوند و مهم‌ترین عامل ابتلا اکنون همین دورهمی‌های خانوادگی است. درست است کسب و کارها متاسفانه تعطیل می‌شوند اما از طرف دیگر باید کاملا مراقب باشیم اگر این پروتکل‌ها به دقت اجرا نشود ممکن است همه‌ زحمات ما به هدر برود. بنابراین از مردم می‌خواهیم پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

آغاز توزیع تستهای سریع کرونا از امروز

افزایش تستهای کرونا به ۱۰۰هزار تست روزانه تا دو هفته آینده

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: ما هفت برنامه مشخص داریم که یکی از آنها بحث محدودیت‌های هوشمند است، اما بقیه برنامه‌ها هم باید اجرایی شوند. از امروز تست‌های تولید داخلی آزمایش سریع کرونا ( آنتی‌ژن) آغاز می‌شود و از امروز ۱۰۰ هزار تست دستمان رسیده است که بین مراکز بهداشتی درمانی کشور توزیع خواهد شد و انتظار داریم طی این هفته و هفته آینده بتوانیم میزان تست‌ها را به حدود ۷۰ هزار - ۸۰ هزار و طی دو هفته به مرز ۱۰۰ هزار تست روزانه برسانیم. این تست‌ها در مراکز بهداشتی رایگان انجام می‌شود و این کار در کنترل و قطع زنجیره بیماری بسیار موثر خواهد بود.

تصویب بسته های حمایتی اقتصادی

وی در خاتمه بیان کرد: امروز به دلیل پشتیبانی از این طرح بسته‌های حمایتی_اقتصادی بسیار خوبی مصوب شد که بتواند پشتیبانی کند. این مصوبات در ارتباط با بحث‌های پرداخت‌های مالیاتی، پاس کردن چک‌ها، کمک‌های معیشتی و... خواهد بود که دکتر نهاوندیان برای مردم توضیح خواهند داد و برای پشتیبانی طرح، کمیته اقتصادی ستاد ملی تصمیمیات بسیار خوبی گرفته‌اند. امیدوارم این موضوع را جدی بگیریم و بر وضعیت فعلی سطح کشور که مطلوب هم نیست فائق آییم.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا در ایران تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان

اوضاع برای دولت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از شروع جنگ غزه، نه‌تنها بهتر نشده بلکه روز به روز بر فشارها و چالش‌های این رژیم افزوده می‌شود. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مهدی بختیاری در یادداشتی نوشت: طی روزهای اخیر، با استعفای «آهارون هالیوا» رئیس سازمان اطلاعات ارتش رژیم اشغالگر قدس (آمان) و زمزمه کناره‌گیری برخی دیگر از فرماندهان نظامی صهیونیست، به نظر می‌رسد روند برخورد با مقامات نظامی و امنیتی مقصر در شکست 7 اکتبر خیلی زودتر و حتی پیش از پایان جنگ آغاز شده است.

عاموس هرئیل، تحلیلگر ارشد روزنامه هاآرتص نوشت: موج گسترده‌ای از استعفاها در صفوف رهبران سیاسی و امنیتی اسرائیل در پیش است و همگی آنها به دلیل شکستی است که عملیات طوفان الاقصی برای اسرائیل به همراه آورده است.

تحلیلگر صهیونیست با اشاره به شکاف داخلی‌ای که پس از به بن‌بست رسیدن عملیات ارتش اسرائیل در نوار غزه دچار آن شده است، می‌نویسد: این استعفاها بنیامین نتانیاهو را در گوشه رینگ در تنگنا قرار داده است، زیرا تنها کسی است که حاضر به تحمل هیچ مسؤولیتی در رابطه با این شکست نیست.

در عرصه داخلی، ساکنان سرزمین‌های اشغالی بویژه خانواده اسرای اسرائیلی نه‌تنها به هیچ وجه مراعات دولت در حال جنگ‌شان را نمی‌کنند، بلکه همین حالا هم خواستار آتش‌بس فوری، مذاکره با حماس و از آن مهم‌تر - با همراهی اپوزیسیون‌- خواهان برکناری نتانیاهو و تغییر دولت هستند. تظاهرات‌های گسترده و چندده هزار نفری در شهرهای بزرگی نظیر تل‌آویو همچنان ادامه دارد و شرکت‌کنندکان در آن، نتانیاهو را مقصر اصلی وضع موجود می‌دانند. در عرصه بین‌الملل نیز دولت فعلی صهیونیست روز به روز منزوی‌تر می‌شود. تظاهرات بی‌سابقه دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی در مخالفت با رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته خبرساز شده است. پلیس آمریکا تعداد زیادی از این دانشجویان را بازداشت کرده و اساتید آنها برای همبستگی با بازداشت‌شدگان به صفوف تظاهرات‌ها پیوستند و این روند، برگزاری کلاس‌های درس در برخی دانشگاه‌ها مثل کلمبیا را مختل کرده است. در کشورهای دیگر نیز موج ضدصهیونیستی همچنان فروکش نکرده و این موضوع به کشورهای اسلامی نیز محدود نمانده است. علاوه بر آمریکا، در دیگر کشورهای غیراسلامی و اروپایی نیز تظاهرات‌های زیادی انجام می‌شود و همین مساله باعث شده در هفته‌های اخیر، آمریکایی‌ها به ‌رغم حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی، مجبور شوند به دلیل فشار افکار عمومی، به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل رای ممتنع بدهند که با واکنش تند مقامات اسرائیل نیز همراه شد. در عرصه میدانی نیز وضعیت برای صهیونیست‌ها روز به روز سخت‌تر می‌شود. در غزه، به ‌رغم جنایات فراوان و کشتار 40 هزار انسان بی‌گناه که عمده آنها زنان و کودکان هستند، هیچ دستاوردی که نتانیاهو بتواند با آن کمی از فشار روی خودش کم کند به دست نیامده است.

اهداف اصلی و اعلامی آنها محقق نشده و حماس و گروه‌های مقاومت همچنان به روند مبارزه ادامه می‌دهند و صهیونیست‌ها که می‌خواستند اسرای‌شان را بدون مذاکره و از طریق جنگ آزاد کنند، بعد از گذشت بیش از 200 روز حتی سرنخی هم از محل نگهداری آنها به دست نیاورده‌اند!

در جبهه شمال نیز حزب‌الله لبنان بر حجم و گستره عملیات‌های خود افزوده است و طی یکی‌ دو روز اخیر برای نخستین بار بعد از سال‌ها برد حملات خود را به حیفا و عکا در شمال سرزمین‌های اشغالی کشاند.

بعد از حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل، صهیونیست‌ها در بن‌بست کامل قرار دارند.

حجم سنگین حمله ایران با ده‌ها موشک و پهپاد و در مقابل، اقدام منفعلانه و به قول خودشان ضعیف و مسخره صهیونیست‌ها در تلاش برای خرابکاری در اصفهان، نشان داد دست آنها به‌رغم ادعاهای مکررشان برای مقابله با ایران بسته است.

همه اینها نتانیاهو و دولتش را در یک چالش بزرگ قرار داده. او بخوبی می‌داند پایان این جنگ به معنای سقوط خودش و بسیاری از همکارانش خواهد بود؛ افرادی که یا خودشان استعفا می‌کنند و کنار می‌روند یا مجبور به کناره‌گیری خواهند شد. برای همین است که تا این لحظه هنوز نتانیاهو تصمیم نگرفته جنگ را تمام کند و بیش از این امنیت اسرائیل را به خطر بیندازد. قمار نتانیاهو بر سر موجودیت اسرائیل برای رسیدن به حداقلی‌ترین منفعت شخصی حتی انتقادات دوستانش را هم درپی داشته است و آنها معتقدند نخست‌وزیر اسرائیل به دلیل آنکه اسیر جنون عظمت خود شده و مالکیت رژیم را آن خود می‌داند، به سوی از بین بردن اسرائیل پیش می‌رود.

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان