Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محسن هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به فعالیت‌های اخیر کارگزاران سازندگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: در چند ماه گذشته، در جلسات شورای مرکزی و کمیته سیاسی حزب کارگزاران، تصمیم گرفته شد که این حزب به‌عنوان یکی از احزاب شاخص اصلاح‌طلب، در انتخابات ریاست جمهوری فعال باشد و از کاندیدای این طیف حمایت کند چرا که تحریم یا انفعال و بی‌تفاوتی در انتخابات، مغایر با روحیه اصلاح‌طلبی و مردم سالاری دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این تصمیم، همزمان تدوین رویکرد حزب کارگزاران به شرایط فعلی کشور و دولت آینده در قالب برنامه‌ای توسط کارگروه منتخب در دست تدوین است و کارگروه دیگری نیز جهت گفت‌وگو با احزاب همسو و تهیه فهرست کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری و رایزنی با آنان در راستای این برنامه فعال شده است.

رییس شورای مرکزی کارگزاران ادامه داد: در این راستا فهرست بلندی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری که می‌توانند مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشند تهیه شده تا ضمن گفت‌وگو با آنان میزان جدی‌بودن حضورشان در انتخابات و همچنین دیدگاه‌های‌شان بررسی شود.

هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: این فهرست براساس دیدگاه‌های اشخاص، احزاب و جایگاه افراد در انتخابات ریاست‌جمهوری تهیه شده و حضور نام یک شخصیت در فهرست لزوماً به معنای اراده وی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری نیست.

وی با اشاره به اسامی کاندیداهای مدنظر کارگزاران اظهار کرد: در حال حاضر نام حدود بیست کاندیدا در این فهرست حضور دارد که عبارتند از آیت‌الله سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی، علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری و عبدالواحد موسوی لاری؛ همچنین معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی نیز در این فهرست قرار دارند.

رییس شورای مرکزی کارگزاران یادآور شد: تاکنون با برخی از این چهره‌ها گفت‌وگو انجام شده اما بدلیل شرایط بیماری کرونا، برنامه‌ریزی جلسات و ملاقات‌ها با کندی پیش می‌رود ولی رویکرد ما این است که پس از گفت‌وگو با این شخصیت‌ها و انجام بررسی‌های لازم، فهرست کوتاه را در دو ماه آینده، یعنی اوائل بهمن ماه اعلام کنیم تا کاندیداهای جدی حاضر صحنه انتخابات بتوانند برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را با افکار عمومی در میان بگذارند.

هاشمی‌رفسنجانی در پایان تاکید کرد: همچنین کلیات رویکرد و برنامه حزب کارگزاران نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آینده در کمیته سیاسی حزب جمع‌بندی شده و باید در شورای مرکزی با اجزا مربوطه به تضویب برسد که امیدوارم در دوماه آینده در اختیار احزاب همسو و افکار عمومی جهت نقد و تبادل نظر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محسن هاشمی کارگزاران انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری شورای مرکزی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کل دارو بدون سرپرست/ جایگزین احتمالی پیکانپور کیست؟

به گزارش خبرنگار آنا، اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از هفته گذشته که محمد پیکانپور مدیرکل آن با حکم معاون رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه رفت، بدون مدیرکل باقی مانده است و تا امروز نیز سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو که خود در ادواری سمت مدیرکل دارو را بر عهده داشت هنوز برای این اداره کل مهم سرپرستی تعیین نکرده است.

اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو متولی اصلی تأمین، نظارت و سیاست‌گذار اصلی دارو در کشور است و می‌توان گفت مهمترین و اصلی‌ترین نهادی در کشور است که نبض دارو در کشور را در دست دارد. مدیران اسبق این اداره کل اکنون هم در بخش‌های دولتی و هم خصوصی نیز به عنوان اصلی‌ترین سیاست‌گذاران و فعالان حوزه دارو محسوب می‌شوند، بسیاری از آنان در مقاطعی به ریاست سازمان غذا و دارو نیز رسیده‌اند محمد رضا شانه‌ساز و سید حیدر محمدی از جمله این افراد بوده‌اند.

محمد پیکانپور که تا هفته قبل مدیریت این اداره کل را بر عهده داشت از جمله نزدیک‌ترین افراد به رئیس سازمان بود مورد که در سال 1401 همزمان با ورود مجدد محمدی به سازمان غذا و دارو جایگزین شمالی در اداره کل دارو و مواد شد. در اواخر پاییز سال گذشته پیکانپور به مدیریت هولدینگ تیپیکو نیز نزدیک شد، اما در نهایت در سازمان غذا و دارو باقی ماند، چرا که یافتن جایگزینی با مشخصات پیکانپور برای محمدی مشکل بود، اما سر انجام با رفتن وی به سازمان برنامه و بودجه محمدی باید هرچه زودتر باید فردی به عنوان مدیرکل یا سرپرست اداره کل دارو به طبقه ششم سازمان غذا و دارو بفرستد.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار آنا از سازمان غذا و دارو، محمدی از بین غلامحسین صادقیان، حسین شمالی، یک نفر را قرار است به عنوان سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل تعیین کند.

غلامحسین صادقیان، مدیرکل کنونی حوزه ریاست سازمان غذا و دارو نیز همچون پیکانپور از نزدیکترین و معتمدترین مدیران نزدیک به سید حیدر محمدی است که پیش از این ریاست انجمن داروسازان اصفهان، معاونت اجرایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عضویت در شورای شهر اصفهان را بر عهده داشته است.

حسین شمالی هم پیش از این مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تحت ریاست بهرام دارایی بود. از جمله اقداماتی که در دوران مدیریت وی صورت گرفت انجام طرح جنجالی دارویار بود. با انتصاب سید حیدرمحمدی به ریاست سازمان غذا و دارو، شمالی نیز از این سمت عزل شد.

علیرضا رستمی نیز فرد دیگری است که از او به عنوان یکی از جایگزین‌های پیکانپور نام برده می‌شود، اکنون سرپرست اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو و همزمان رئیس اداره بازرسی این سازمان است که پیش از صادقیان مدیرکل حوزه ریاست سازمان غذا و دارو را بر عهده داشت.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اداره کل دارو بدون سرپرست/ جایگزین احتمالی پیکانپور کیست؟
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • فهرست انتخاباتی «جبهه ایران اسلامی» اعلام شد
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس