Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحیم پالیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف دولت از تشدید محدودیت‌های تردد ۲ هفته‌ای و تعطیلی برخی فعالیت‌ها را ملزم کردن مردم به حضور در خانه و جلوگیری از تجمعات غیرضروری اعلام کرد و اظهارداشت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کووید ۱۹ مردم نبایستی تجمع در امکان عمومی را به محافل خانوادگی بکشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، کم‌توجهی به فاصله‌ فیزیکی ۱.۵ متری در دورهمی‌های خانوادگی را عاملی برای تشدید شیوع کرونا دانست، گفت: استفاده از ماسک باید همراه با رعایت فاصله اجتماعی توسط شهروندان باشد تا محدودیت‌های اعمال شده، اثربخش باشد.

دکتر پالیده افزود: برگزاری جشن عروسی‌ باحضور تعداد زیاد مهمان از دیگر عوامل تشدید شیوع کرونا در گنبدکاووس بود که با ورود دادگستری و برخورد با برگزار کنندگان متخلف، تعداد این مراسم‌ها کاهش یافته است.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس ادامه داد: مردم این شهرستان با اطلاع از وضعیت صعودی شیوع کرونا توجه بیشتری نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک دارند اما به محض تغییر نزولی شیب ابتلا، آمار استفاده از ماسک کاهش می‌یابد.

پالیده گفت: مردم باید بدانند تا زمانی که واکسن درمان کووید۱۹ تولید نشود و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها به صفر نرسد، باید به طور جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

وی، متوسط استفاده از ماسک توسط مردم گنبدکاووس در شرایط فعلی را بین ۷۰ تا ۸۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: بالاترین میزان استفاده مردم این شهرستان از ماسک، هنگام حضور در ادارات به میزان ۹۵ درصد است.

پالیده گفت: درحال حاضر ۱۳۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی گنبد بستری هستند که حدود ۸۰ نفر آنان از مردم این شهرستان و بقیه از دیگر شهرهای همجوار می‌باشند.

به گفته این مقام مسوول، با توجه به وضعیت نارنجی شیوع کرونا در گنبدکاووس، مشاغل گروه دوم فعلا طبق روال سابق تا ساعت ۱۸ امکان فعالیت دارند. 

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بندرترکمن، گرگان، آق‌قلا و کلاله در وضعیت قرمز، کردکوی، بندرگز، گمیشان، علی‌آبادکتول، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی و رامیان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

از امروز شنبه (یکم آذر) در شهرهای قرمز خودروها با پلاک بومی حق خروج از شهر را ندارند و همچنین دیگر وسایل نقلیه حق ورود و عبور از شهرهای قرمز و نارنجی را نخواهد داشت که در صورت رعایت نکردن قوانین عبور و مرور توسط خودروها، جریمه پنج تا ۱۰ میلیون ریالی اعمال خواهد شد.

در شهرهای زرد حضور دو سوم، در شهرهای نارنجی حضور نیمی از کارمندان و در شهرهای قرمز حضور یک سوم آنها ضروری است و بقیه نیروها می‌توانند از طریق دورکاری فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

مشاغل تمام گروه‌ها شغلی به جز گروه اول که شامل فعالیت‌های ضروری و تامین کننده مایحتاج روزمره زندگی مردم هستند در شهرهای قرمز ممنوع است و با کسانی که مصوبه ستاد ملی کرونا را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

طبق اعلام کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، برگزاری هرگونه نمایشگاه (عمومی، تخصصی و بین‌المللی) در همه وضعیت‌ها (زرد، نارنجی و قرمز)، تا عادی شدن شرایط ممنوع است.

براساس اعلام دیروز جمعه ۳۰ آبان سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۴۷۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان محدودیت های کرونا گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان محدودیت های کرونا اخبار کنکور شهرهای قرمز شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت با میانگین ۵۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6088316

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله