Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوه قضائیه در دو سال گذشته با انجام پیگیری‌ها و اقداماتی موفق شد چند صد هزار میلیارد تومان از پول‌های بیت‌المال را به خزانه بازگرداند و با زمین‌خواری و قاچاق نیز به طور ویژه برخورد کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در دورانی که فروش نفت کشور به واسطه تحریم‌ها با مشکل جدی روبرو شده، گرفتن مالیات به خصوص از افراد پردرآمد برای دولت بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوه قضائیه در یک سال گذشته حدود 30 هزار میلیارد تومان از مالیات معوقه دانه‌درشت‌ها را به نفع اقتصاد کشور زنده کرد. این رقم معادل 25 میلیون بشکه نفت است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در شرایط کنونی بازار ارز نیز دستگاه قضا با پیگیری‌های چند ماه اخیر موفق شد، سه میلیارد و چهارصد میلیون دلار از ارزهای ناشی از صادرات کالا را به کشور بازگرداند. معادل ریالی این رقم، حدود 100 هزار میلیارد تومان است که یک پنجم بودجه عمومی دولت در سال 99 است.

همچنین در پرونده 250 صادرکننده ارز، حدود 14 و نیم میلیارد یورو ارز ناشی از صادرات رفع تعهد شد؛ یعنی 30 هزار میلیارد تومان بیشتر از کل یارانه نقدی دولت در یک سال.

قوه قضائیه در برخورد با دانه‌درشت‌هایی که وام‌های کلان بلاعوض گرفته‌اند نیز موفق شد حدود 30 هزار میلیارد تومان از آن‌ها را به نظام بانکی و نهادهای دولتی بازگرداند. از طرفی نیز پول بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر از افرادی که سپرده‌هایشان توسط موسسات مالی غیرمجاز از بین رفته بود، به آن‌ها بازگردانده شد. آن مبلغ حدود 237 هزار میلیارد تومان است.

قوه قضائیه تنها در ماه‌های پایانی سال 1398، 1500 میلیارد تومان از تعاونی افضل توس، 1450 میلیارد تومان از تعاونی وحدت، 300 میلیارد تومان از تعاونی فرشتگان و 600 میلیارد تومان از تعاونی ثامن‌الحجج را به بانک مرکزی بازگرداند و 435 میلیارد تومان به سپرده‌گذاران پرداخت کرد.

از آغاز سال جاری تا آبان ماه، 819 واحد صنعتی که تعطیل و یا در معرض تعطیلی بود احیا شد و به چرخه تولید بازگشت و بیش از 27 هزار شغل برای کارگران ایجاد شد که این آمار در 12 ماه سال گذشته، 994 مورد بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد نیز اعلام کرد که 9500 میلیارد تومان از معوقات بانکی وصول شده که این یعنی رشد 39 درصدی در هفت ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل.

در موضوع زمین‌خواری نیز مجموعاً 13 هزار و 300 هکتار در حوزه تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز به بیت‌المال بازگردانده و 39 هزار و 170 هکتار از سواحل آزادسازی شدند.

در حوزه گمرک نیز 1000 کانتینر قاچاق در گمرک شهید رجایی و 212 کانتینر قاچاق در گمرک قشم کشف شده و از ترخیص 62 دستگاه کانتینر برنج تاریخ مصرف گذشته جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضائیه میلیارد تومان از تعاونی هزار میلیارد تومان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • پاکبان دزفولی چک یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند
  • حدود ۲۸۶ هزار تن گندم در خوزستان حمل شد
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به کشور (عکس)
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به کشور
  • تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی به وطن بازگشت
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به ایران پس از قهرمانی در آسیا
  • استقبال از تیم ملی فوتسال پس از بازگشت به ایران+فیلم