Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصابت یک موشک به محوطه سفارت ایران در کابل، باید برای رفع تعطیلی مشاغل به رعایت پروتکل‌ها توجه کنیم، برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با هماهنگی وزارت بهداشت، الحاق ناو اطلاعاتی شیراز تا سال آینده به ناوگان نداجا برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اصابت یک موشک به محوطه سفارت ایران در کابل، باید برای رفع تعطیلی مشاغل به رعایت پروتکل‌ها توجه کنیم، برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با هماهنگی وزارت بهداشت، الحاق ناو اطلاعاتی شیراز تا سال آینده به ناوگان نداجا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه اول آذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید برای رفع تعطیلی مشاغل به رعایت پروتکل‌ها توجه کنیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه امروز آغاز طرح جامعی است که باید در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی اجرایی و عملیاتی شود، اظهار کرد: ما دوره بسیار سختی در کرونا داشتیم که اسفند پارسال و فروردین امسال بود اما از اردیبهشت که شرایط بهتر شد تا الان، مواجه با موج دوم کرونا و بعد موج سوم کرونا شدیم و تصمیم به تعطیلی هوشمند شهرها گرفتیم.

وی افزود: هدف اصلی از این کار این است که شیوع ویروس را کنترل کنیم و افرادی که مبتلا می‌شوند را زودتر شناسایی کنیم و آنانی که باید قرنطینه شوند هم در این مسیر قرار گیرند.

رییس جمهور با بیان اینکه ما باید همه پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا فشار اقتصادی بر کسب‌وکارهایی که از امروز ممنوع می‌شوند، زودتر برطرف شود، اظهار کرد: اگر در این دو هفته هم خدای نکرده به نتیجه مطلوب نرسیم. ممکن است باز هم این تعطیلی ادامه یابد. پس علاوه بر رعایت پروتکل‌ها برای سلامتی خود و خانواده و کاهش فشار بر کادر درمان، باید برای رفع تعطیلی مشاغل هم به رعایت پروتکل‌ها توجه کنیم.

روحانی با انتقاد از افزایش دورهمی‌های خانوادگی در ماه‌های اخیر، گفت: قبلاً مطرح بود که اگر کسی مبتلا باشد و در جمع خانوادگی که معمولاً با استفاده نکردن از ماسک هم همراه می‌شود، عطسه یا سرفه کند، می‌تواند پنجاه نفر را مبتلا کند. به خصوص که ممکن است در خانه‌ها سیستم تهویه مناسبی هم وجود نداشته باشد. حتی گفته می‌شود حرف زدن فردی که مبتلاست نیز می‌تواند منجر به انتقال ویروس شود.

 

اصابت یک موشک به محوطه سفارت ایران در کابل

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: یکی از موشک‌های شلیک شده صبح امروز اول آذر ماه ۱۳۹۹ در محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل فرود آمد.  

سفارت ایران ادامه داد: ترکش‌های متعددی به ساختمان اصلی، شیشه‌ها، تأسیسات و تجهیزات سفارت اصابت کرد. خوشبختانه این حادثه تلفاتی در بر نداشت و کلیه پرسنل سفارت در سلامت کامل به سر می‌برند.

کابل صبح امروز شاهد حملات راکتی و انفجار بود که در پی آن تلفاتی به غیرنظامیان وارد شده است.

وزارت کشور افغانستان تائید کرد که دو انفجار در منطقه پل‌چرخی در کابل و «چهل ستون» در منطقه هفتم رخ داده است که در آن یک نفر کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

منابع همچنین از شلیک ۱۰ راکت به مناطق مختلف شهر کابل خبر داده‌اند. تاکنون از تلفات احتمالی این رویداد گزارشی در دست نیست.

 

انتخابات ۱۴۰۰ با هماهنگی وزارت بهداشت برگزار می‌شود

عبدالرضارحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که وزارت کشور چه تمهیداتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با توجه به تداوم شرایط بحرانی کرونا در نظر گرفته است؟، گفت: با وزارت بهداشت هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم و تجربیات کشور‌های دیگر که در این شرایط، انتخابات برگزار کرده‌اند را نیز مطالعه کرده و استفاده می‌کنیم.

 

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: وزارت کشور هنگامی که به جمع بندی مناسب برسد موضوع را با شورای نگهبان مطرح می‌کند و نظر شورای نگهبان را هم خواهیم گرفت، سپس به مجلس شورای اسلامی نیز گزارش نهایی را می‌فرست.

 

الحاق ناو اطلاعاتی شیراز تا سال آینده به ناوگان نداجا

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره ساخت شناور اطلاعاتی شیراز اظهار کرد: این شناور جدید دارای ویژگی‌های خاصی است که کار ساخت سازه آن به اتمام رسیده و هم‌اکنون در حال تجهیز سامانه‌های آن هستیم و برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم تا این شناور جدید را به ناوگان نیروی دریایی ملحق کنیم.

فرمانده نداجا همچنین در خصوص مقدمات ساخت شناور‌های تریماران گفت: ساخت این شناور که بیش از سه هزار تن وزن دارد و از قابلیت‌های تهاجمی خوبی برخوردار است در دستور کار نیروی دریایی قرار گرفته و طراحی‌های مفهومی و جزئی آن نیز انجام شده است و ان‌شاءالله برنامه ساخت آن به طور جدی در سال‌های آینده آغاز می‌شود.

دریادار خانزادی با اشاره به توانمندی کارکنان با تجربه و جوان نیروی دریایی عنوان کرد: امروز نیروی دریایی به سطحی از توانمندی رسیده که قادر است بسیاری از نیاز‌های خود را در داخل و توسط متخصصان جوان و کاردان تأمین کند و این روحیه خوداتکایی و اعتماد به نفس در تمامی بخش‌های نیروی دریایی تسرّی یافته است.

 

توانمندسازی کشور در مقابله با حملات الکترو مغناطیسی

سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در هفتمین کنفرانس رادار و سامانه‌های مراقبتی که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، اظهار کرد: حوزه رادار و سنسور‌های تشعشعی از قرن گذشته و در جنگ جهانی دوم مطرح بوده و در این قرن نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پدید‌های نوین و غیرسنسوری امروز مکملی برای رادار‌ها محسوب می‌شوند، گفت: در نسخه‌برداری تمامی تجهیزات کشف، شناسایی و درگیری، همواره پدیده سنسور‌های تشعشعی ماندگار و از مهمترین موضوعات عصر ما محسوب می‌شود.

سردار تقی‌زاده با اشاره به پیشینه بهره‌گیری از سامانه‌های راداری در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی گفت: سامانه‌های راداری در جنگ جهانی دوم نیز مهم و تعیین‌کننده بودند و امروز نیز در حوزه غیرنظامی و در مسائلی، چون هواشناسی، کنترل ترافیک هوایی و کشاورزی کاربرد دارند.

وی با اشاره به تجربه جنگ هشت‌ساله با رژیم بعثی و همچنین منازعات منطقه‌ای گفت: این منازعات برای ما درس‌ها و تجربه‌هایی در پی دارد که مهم‌ترین آن، تقویت بنیه دفاعی در سطوح مختلف پدافندی است؛ لذا ما باید برای قوی‌تر شدن، تحقیق و تمرکز را در پژوهش‌های صنعتی در حوزه امواج و رادار ارتقا دهیم؛ زیرا رادار و سامانه‌های مراقبتی در خدمت امنیت و توسعه کشور است.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه جهت پیشرفت در حوزه پدافندی که از اولویت‌های نیرو‌های مسلح و کشور است، جامعه علمی باید به چند راهبرد توجه داشته باشد، افزود: ایجاد توازن میان رادار‌های کشف‌کننده و رادار‌های عملیاتی یکی از این راهبردهاست و ما در حوزه رادار‌های پیشرفته و پیچیده، کار‌های بسیار خوبی را تاکنون انجام داده‌ایم.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار انتخابات ۱۴۰۰ با هماهنگی وزارت بهداشت رعایت پروتکل ها توجه کنیم برگزاری انتخابات ایران در کابل نیروی دریایی محوطه سفارت سفارت ایران رادار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی انتخابات‌های بسیاری در کشور برگزار شده و مردم همواره با مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. 

او افزود:در کشور ما مسئولان با انتخاب مردم مشخص می‌شوند و احزاب و تشکل‌های سیاسی باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق و نقش آنان را در عرصه های مهم کشور پررنگ‌تر کنند.

حشمتیان متذکر شد : امیدوارم که انتخابات آینده شاهد مشارکت بیشتری از مردم باشیم چرا که این دوره از انتخابات نقش پررنگی در شیوه شکل گیری مجلس و سرنوشت جامعه دارد لذا از آحاد جامعه تقاضا داریم به همه پرسی چند روز آینده بی تفاوت نباشند.

حشمتیان درباره چینش هیات رئیسه مجلس دوازدهم افزود: در مجلس دوازدهم شاهد رقابت بین جریان‌های اصولگرایی هستیم و معتقدم که اتحاد شورای وحدت و ائتلاف در شکل گیری هیات رئیسه آینده نقش پررنگی دارد .

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج انتخابات دور دوم می‌توانیم با اطمینان بیشتری درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس گمانه زنی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول