Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:11:48 GMT

آغاز به کار سیل‌برگردان غربی همدان از سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۸۶۹۵

ایسنا/همدان مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه آبگرفتگی عمده‌ای در شهر همدان نداریم، گفت: با آغاز بارندگی از روز گذشته نیروهای شهرداری تمام نقاط حساس و رودخانه‌ها مورد رصد و بررسی قرار گرفت که خوشبختانه آبگرفتگی عمده‌ای در شهر رخ نداده است.

مرتضی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته مشکلاتی که در مواقع بارندگی در برخی نقاط شهر همدان رخ می‌داد، شناسایی و به طور فنی رفع شد و امسال در این مناطق هیچ گونه آبگرفتگی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح هدایت آب های سطحی در بلوار ۹ دی و میدان رسالت، تصریح کرد: میدان رسالت همیشه یکی از نقاط بحرانی شهر همدان در هنگام بارندگی بود که با اجرای طرح هدایت آب های سطحی این مشکل برطرف شد.

رضایی با بیان اینکه رودخانه‌های شهر همدان لایروبی و بازگشایی شده است، یادآور شد: رودخانه قاسم آباد و شهید صفری لایروبی و بازگشایی شده و رودخانه انتهای شهرک فرهنگیان نیز لایروبی و دیوارکشی شده است و در آن نواحی هیچ مشکلی از نظر آبگرفتگی وجود ندارد.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان افزود: پنج سرشاخه رودخانه در همدان وجود دارد که آب های سطحی به این رودخانه‌ها هدایت می‌شوند و بخشی هم توسط شرکت آبفا در نقاطی تجمیع می‌شوند.

وی درباره آبگرفتگی میدان پژوهش نیز خاطرنشان کرد: به علت حجم زیاد باران در سال های گذشته شاهد آبگرفتگی این میدان و بلوار احمدی روشن و میدان مدرس بودیم اما امسال قبل از میدان پژوهش مسیر انحرافی ایجاد کردیم به طوریکه به بلوار احمدی روشن لوله‌گذاری شده است تا از آبگرفتگی در این ناحیه جلوگیری شود.

رضایی با تأکید بر اینکه طرح سیل‌برگردان غربی همدان از سال آینده آغاز خواهد شد، تصریح کرد: مطالعات طرح سیل برگردان غربی همدان توسط مشاور انجام شده و در حال توافق با دانشگاه بوعلی هستیم که از سال ۱۴۰۰ باید آغاز به کار شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان در پایان از شهروندان همدانی درخواست کرد تا با جلوگیری از انسداد مسیل‌ها و نحری‌ها شهرداری را در جلوگیری از آبگرفتگی مسیرها کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خدمات شهری آب گرفتگی معابر لایروبی رودخانه ها استانی اقتصادی شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رییس هیات بوکس همدان با بیان اینکه این مسابقات یادبود مرحوم «محمدامین روستایی» نایب قهرمان مسابقات بوکس کشور و عضو تیم ملی بوکس است، گفت: ۳۱ استان کشور در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

سعید دهقانی آزاد افزود: این مسابقات با شرکت ۲۳۰ ورزشکار، ۳۰ مربی و سرپرست و ۳۰ داور رسمی ستاره دار به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت