Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در جلسه شورای معاونین وکارگروه  طرح ۹در۹۹(جهش تولید) این اداره کل که به منظور بررسی عملکرد اقدامات ۹ گانه سال جاری شهرستانهای تابعه برگزار شده بود، بر طرح کاداستر در این استان تأکید کرد و گفت: اراضی ملی از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی استان است که در این خصوص موضوع عدم تشخیص پلاک‌های ثبتی باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان طرح کاداستر را عاملی مهم در پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی دانست و تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی و دولتی موجب کاهش شدید هرگونه سوء استفاده تصرف و تعرض به این اراضی خواهد شد که بر همین اساس اجرای این طرح یکی از اولویت های مجموعه منابع طبیعی استان سمنان است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: در راستای قانون جامع کاداستراز ابتدای سال جاری تاکنون صدور اسناد تک برگ کاداستری برای۴۵۰ هزار و ۵۶۲ هکتار اراضی ملی و دولتی این استان تهیه و برای تهیه نقشه های کاداستر بیش از ۱۳۳ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان سمنان در حال انجام انعقاد قرار داد با شرکت های مشاور می باشد.
مرادی حقیقی گفت: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برنامه «ارتقا پوشش حفاظتی» تاکید بر بلوک بندی مناطق بحرانی و بهره گیری از همیاران طبیعت با هدف بالا بردن ضریب حفاظتی عرصه های ملی به عنوان یکی از برنامه های مهم در قالب «طرح ۹ در ۹۹» سال جاری به شمار می آید و به طور جد در هشت ماه سال جاری دستور کار قرار دارد. 
جعفر مرادی حقیقی به نحوه عملیاتی شدن این برنامه اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: برای اجرای این برنامه عرصه های ملی از لحاظ تصرف، آتش سوزی و قاچاق چوب به مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی تقسیم می شوند و حفاظت هر یک از این مناطق به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی سپرده می شود.
مرادی حقیقی ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری ( مکانیکی ، بیومکانیکی و بیولوژیکی) از اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۲۳حوضه با اعتباری بالغ بر ۲۳۰میلیارد ریال با ۳۵درصد درحال اجرا میباشد ، مقابله با بیابان زایی در تمام شهرستانهای استان سمنان در حال اجراست و صیانت از عرصه‌های جنگلی نیز به عنوان طرح‌های محوری سال جاری در دستور کار این اداره کل قرار دارند.
مرادی حقیقی از احداث ۱۰۳ کیلومتر کمربند حفاظتی در اراضی ملی استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: با تدابیر در نظر گرفته‌شده در راستای اقدامات جهشی ابلاغی ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی امسال ۴۵کیلومتر دیگر به میزان مذکور افزوده می‌شود.
او با بیان اینکه در این طرح تمامی فعالیت‌های منابع طبیعی در نظر گرفته شده است، افزود: فعالیت‌های جهشی ۹ گانه شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، ارتقاء پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب و کشت گیاهان دارویی، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک، توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی می‌باشند.

46

کد خبر 1457912

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان منابع طبیعی طرح کاداستر استان سمنان مرادی حقیقی اراضی ملی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت

سید مازیار رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت مهندس ناصر پیروی و یادواره شهدای انفال با بیان اینکه حراست از جنگل خط قرمز این شهید والامقام بود، گفت: شیوه مبارزاتی و برخورد شهید پیروی با قاچاقچیان و سوداگران چوب یک الگوی تمام عیار است.

او شهید پیروی را بسیار مقرراتی، مسئولیت پذیر، جدی و پرتلاش در کار دانست و افزود: شهید ناصر پیروی با فریاد عدالت خواهی، تن قاچاقچیان چوب در گیلان را به لرزه در آورده بود.

شهید راه انفال، صیانت و حافظ منابع طبیعی، شهید ناصر پیروی، متولد سال ۱۳۳۸ در روستای چشناسر منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل بود، سال ۱۳۵۹ وارد وزارت جهاد سازندگی شد و پس از طی مدارج تحصیلی دانشگاهی در مقطع کاردانی و پس از آن اخذ مدرک کارشناسی تا سال ۱۳۷۱ در سازمان جهاد سازندگی استان گیلان خدمت کرد و در ابتدای سال ۱۳۷۲ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل شد.

او در سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال منصوب و با مدیریت جهادی، ضمن ایجاد وفاق و همدلی بین همکاران و همچنین استفاده مناسب از مشارکت خوب مردم این شهرستان، فعالیت‌های شایان توجهی در خصوص پاسداشت از انفال الهی به انجام رساند و عملکرد درخور تقدیری ارائه داد.

مهندس پیروی در سال ۱۳۸۴ پس از سال‌ها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی، نهایتا به دلیل امتناع از برآوردن خواسته‌های گروهی سودجو، به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید و به عنوان شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شد.

بیشتر بخوانید: هجدهمین سالروز شهادت مهندس ناصر پیروی + تصاویر

این شهید گیلانی مدافع انفال در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ در مسیر عزیمت به محل کار ربوده شد. پس از چند روز  جست‌وجو، پیکر بی جان او در منطقه جنگلی هفت دغنان شهرستان صومعه سرا پیدا شد و در نهایت در زادگاهش به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است