Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@06:39:40 GMT

عواقب شکست بزرگ مزدوران در مأرب

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۸۹۶۸

به گزارش روزنامه الأخبار، با ادامه پیشروی‌های نیروهای «انصارالله» یمن در استان مارب و حومه آن و تکمیل سیطره آنها بر اردوگاه استراتژیک «ماس» اختلافات میان نیروهای مزدور وابسته به ائتلاف سعودی -اماراتی در حالی‌که روحیه خود را باخته‌اند به وضوح دیده می‌شود. در همین راستا یکی از فرماندهان ارشد مزدوران سعودی خطاب به نیروهای خود با ناامیدی از ادامه این جنگ بیهوده گفت: خانه‌هایتان را بفروشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناامیدی مزدوران سعودی همراه با ادامه خروج نیروهای عربستان و تجهیزات سنگین آن از مارب است که نشان می‌دهد بعد از سیطره کامل یمنی‌ها بر این استان چه اتفاقاتی در انتظار مزدوران خواهد بود.

طی چند روز گذشته درگیری ها در مارب تبدیل به یک نبرد فرسایشی برای نیروهای دولت مستعفی یمن شده است. درگیری در مناطق صحرایی در غرب و شرق مارب در نتیجه تشدید حملات هوایی دشمن متجاوز که به بیش از 200 حمله از ابتدای هفته گذشته می رسید، منجر به افزایش تلفات انسانی در میان نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن که توسط ریاض مجبور به جنگ شده‌اند، شده است.

این مزدوران در جبهه‌های «رغوان» و «حلحلان» و«الصحاری» که در حد فاصل استان مارب و الجوف واقع شده متحمل خسارت‌های بالایی شدند. به گفته منابع مربوطه بیش از 150 کشته در میان آن‌ها طی روزهای گذشته به ثبت رسیده است.

منابع آگاه قبیله‌ای اظهار داشتند که نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز عربستان مجبور شدند بدون تامین امنیت و تجهیزات پشتیبانی، درگیری‌ها را به جبهه‌های باز بکشانند. همچنین سران ائتلاف مذکور نیروهای منصور هادی را در صورت عقب‌نشینی از مواضع خود در مارب تهدید کرده‌اند.

به گفته منابع اطلاعاتی سران ائتلاف متجاوز سعودی در ابتدای ماه جاری به فرماندهی نیروهای منصور هادی در مارب اعلام کردند که باید هرچه سریعتر یک کمیته اطلاعاتی برای دریافت اطلاعات مربوط به تشکیلات و واحدهایی که قصد دارند مواضع نظامی خود را به نیروهای صنعا تحویل داده و به آنها بپیوندند تشکیل دهد.

منطقه هفتم نظامی نیروهای منصور هادی در مارب این دستور ائتلاف جنگی عربستان را اجرا و نام مواضع نظامی را که قصد پیوستن به انصارالله داشتند فاش کردند تا تحت نظارت هوایی سعودی‌ها قرار بگیرند. ناظران معتقدند که این اقدام عربستان به معنای آن است که اگر مواضع نظامی مذکور با دستورات ائتلاف متجاوز سعودی مخالفت کنند مورد هدف حملات هوایی این ائتلاف قرار خواهند گرفت.

همچنین طبق درخواست ائتلاف متجاوز سعودی نیروهای دولت مستعفی یمن اغلب فرماندهان نظامی خود را در مارب به جبهه‌های جلوتر در غرب این استان و شرق الجوف انتقال دادند که نتیجه آن کشته شدن شماری از این فرماندهان طی روزهای گذشته بود.

سه شنبه گذشته 4 فرمانده ارشد نیروهای وابسته به عربستان در نبردهای مناطق رغوان وحلحلان والصحاری به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شدند که همین امر منجر به فروپاشی کامل روحیه نیروهای منصور هادی شده است.

از سوی دیگر منابع آگاه گزارش دادند که فرماندهی ائتلاف متجاوز سعودی دستور عزل شماری از فرماندهان نظامی در منطقه هفتم را به اتهام فرار از جبهه‌ها و عدم اجرای دستورات این ائتلاف صادر کرده است.

این درگیری‌ها که تقریباً در اوایل هفته گذشته فروکش کرده بود پس از اعلام تعلیق دور جدید رایزنی‌ها درباره تبادل اسرا که قرار بود پنجشنبه گذشته آغاز شود مجدداً شدت گرفت. دوشنبه گذشته نیروهای انصارالله به تجاوزات نیروهای منصور هادی که با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی در نزدیکی اردوگاه ماس صورت گرفته بود پاسخ دادند.

بعد از این درگیری ها نیروهای سعودی اقدام به خروج سلاح های سنگین خود از مارب کرده‌اند. به دنبال آن منابع نظامی در نیروهای منصور هادی اعلام کردند که ریاض تجهیزات سنگین خود را چهارشنبه گذشته از مارب خارج کرده و همچنین 18 وسیله نقلیه نظامی مدرن و چند مورد تجهیزات جدید دیگر را از ترس قرار گرفتن آنها در سیطره نیروهای صنعا از این منطقه بیرون کشیده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ائتلاف متجاوز سعودی نیروهای منصور هادی درگیری ها جبهه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور بامداد امروز ۶۶ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه و ۲ پهپاد در شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه پنج‌شنبه گذشته نیز از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6089516

دیگر خبرها

  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • وعده صادق هژمونی آمریکا را در هم شکست