Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@07:22:05 GMT

اهانت به پیامبر رحمت، توهین به تمام بشریت است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۹۰۲۱

اهانت به پیامبر رحمت، توهین به تمام بشریت است

سخنرانان وبینار «پیامبر رحمت، محور وحدت» که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در لبنان برگزار شد، ضمن محکوم کردن اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص)، تأکید کردند: اهانت به پیامبر رحمت، توهین به تمام بشریت است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و دبیرخانه جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری و مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت، وبینار بین‌المللی «پیامبر رحمت، محور وحدت» را برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این وبینار، محورهایی پیرامون آموزه‌های قرآنی رحمت، تعامل مهربانانه اسلام با غیر مسلمانان و ابعاد رحمت جهانی پیامبر رحمت و نیز، جلوه‌هایی از رحمت در سیره پیامبر اکرم(ص) ارائه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خوشخو، معاون بین‌الملل دبیرخانه در سخنان خود، اهانت‌هایی که از سوی افراد سرشناس متوجه پیامبر گرامی اسلام می‌شود را مخدوش کردن چهره اسلام و آموزه‌های ارزشمند آن معرفی کرد و از علمای همه ادیان خواست تا آن را محکوم کنند.

در ادامه، سیدضیا الدین مکی، رییس مرکز اسلامی فرانسه، نیز در سخنانی به ابعاد شخصیتی نبی‌مکرم اسلام از جمله رحمت و عدالت ایشان اشاره کرد و گفت: تمام جوانب زندگی پیامبر اکرم سرشار از رحمت بود، رحمتی که تمام انسان‌ها را فراگرفته و منحصر به مسلمانان نیست.

وی افزود: کسی که به چنین شخصیت بزرگی اهانت می‌کند یا جاهل به این عظمت بوده و یا در خدمت به اهداف گروهی خاص، خود را به تغافل زده است.

عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با معرفی رسول گرامی اسلام، به عنوان محور وحدت میان ما، گفت: زندگی پیامبر اکرم(ص) سراسر رحمت و رأفت بوده و منشأ الهی دارد. آن حضرت بهترین خلق خدا بود و اهانت به ایشان نه تنها اهانت به اسلام و مسلمین بلکه اهانت به تمام بشریت است.

وی با بیان اینکه حضرت ختمی مرتبت به تمام انسان‌ها و حتی حیوانات رحمت داشت، افزود: اسلام دین عقلانیت، عدالت و رحمت است و باید از تعالیم قرآنی که نبی اکرم برای بشریت به ارمغان آورده است، بهره برد.

امام جمعه پاوه ماموستا ملاقادر قادری در این مراسم، اظهار کرد: همه دین اسلام رحمت است؛ واژه رحمت بارها در قرآن کریم ذکر شده و دلالت بر دینی دارد که رسول خدا(ص) برای ما آورده است، دین رحمت است؛ پیامبر (ص) خود رحمتی برای کل بشریت بوده و دینی که آورده نیز رحمت است.

وی بیان کرد: رفتاری که امروز از سوی مدعیان اسلام شاهد آن هستیم، تهمت به اسلام بوده و حیات رسول خدا(ص) و یاران او از این گونه اعمال به دور است.

کشیش عبدو رعد، رییس جمعیت «الناس للناس» از لبنان با بیان اینکه افراط گرایی، تکفیر و جنگ‌های مذهبی بزرگترین مشکل امروز ما بوده و رحمت نیاز امروز جهان ماست، گفت: طبق آیات قرآن، پیامبر(ص) رحمتی برای تمام بشریت بوده و نمی‌توان تصور کرد، کسی اسم خدا و یا رسول خدا(ص) را بر زبان جاری کند و همزمان قتل و کشتار می‌کند و با تکیه بر تفسیر اشتباه از آیات کار خود را توجیه می‌کنند و کشتن دیگران را مباح می‌دانند.

وی با تأکید بر دعوت تمامی ادیان به رحمت افزود: مشکل این است که ما مسلمانان و مسیحیان در پی اموری می‌روند که خواست خدا نبوده و به نفع جامعه نیست؛ اهانت تنها به پیامبر اسلام(ص) نبوده، و به مسیح نیز توهین شده ... و مواردی وجود داشته؛ حال آنکه هیچ کدام از این رفتارها جایز نیست و سخنرانان دینی و سیاسی نیز نباید در کلام خود این مسائل را بدون تفکیک از یکدیگر مطرح کنند.

شیخ ماهر مزهر، مسئول روابط خارجی تجمع علمای مسلمین لبنان نیز تصریح کرد: توهین‌هایی که علیه پیامبر گرامی اسلام صورت می‌گیرد، مربوط به الان نیست و از همان زمانی که ایشان به رسالت برگزیده شد این اهانت‌ها وجود داشته است.

رسول خدا(ص) رحمتی برای تمام بشریت است

مولوی اسحاق مدنی، عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم، رسول خدا(ص) رحمتی برای تمام بشریت اعم از مسلمان و غیر مسلمان و حتی حیوانات است، هرگونه توهین به ساحت مقدس ایشان را تقبیح کرد.

وی ادامه داد: وقتی قرآن می‌خوانیم مشاهده می‌کنیم که به تمام شبهات در مورد ادیان مختلف پاسخ داده شده است، از جمله اینکه قرآن کریم، حضرت مریم را از تهمتهایی که علیه ایشان صورت گرفته بود، تبرئه می‌کند.

مولوی اسحاق مدنی افزود: قرآن می‌گوید تفاوتی میان هیچک از انبیا قائل نیست و همه آنها امت واحدی را تشکیل می‌دهند و اهانت به انبیا در هیچ دینی جایز نیست، عاقبت اهانت به نبی مکرم  اسلام همان عاقبت توهین به مسیح و دیگر پیامبران است.

محمد حسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه، دیگر سخنران این وبینار بود که با اشاره به آیاتی از قرآن کریم به بیان ویژگی‌های رسول خدا از جمله رحمت خاص ایشان پرداخت و هرگونه توهین به آن ساحت مقدس را تقبیح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خوشخو، معاون بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری، اداره این وبینار را بر عهده داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پيامبر اكرم ص تمام بشریت پیامبر رحمت رسول خدا ص قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود/ یک بار برای همیشه درست برخورد کنید

توهینی که روز چهارشنبه از سوی جمعی از هواداران سپاهان صورت گرفت و نشر تنها یک مورد آن، کشور را شوکه کرد، فقط هتک حرمت بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه نبود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، سال‌ها است بخشی از جامعه هواداری سپاهان، هر از چند گاهی اقدامات وحشتناکی را رقم می‌زنند. اقداماتی که در مقابله با این پدیده صورت می‌گیرد هم اصلا بازدارنده نیست و حتی به نظر اعتقادی به برخورد جدی وجود ندارد اگر مقامات با فشار افکار عمومی رو به رو نبودند.

در تمام این موارد دیده نشد باشگاه سپاهان حتی یک بار عمیقا متاسف باشد مگر این که از شدت بازتاب ماجرا، مجبور به این امر شده است.

در همین مورد اخیر حتی رویکرد انتقادی به این مساله را زیر سوال برده‌اند و به آن‌هایی که به واسطه مشمئز کننده بودن، حادثه برانگیخته شده‌اند، اَنگ چسبانده‌اند. البته که آن‌ها هم از این وضعیت پیش آمده خوشحال نیستند، چون روز چهارشنبه شاهد شروع یک جریان فکری و رفتاری بودیم که اگر در همین نقطه با شدت تمام در نطفه خفه نشود آغاز یک جریان خشونت و هتک حرمت نسبت به بانوان در تمام جامعه خواهد بود. آنچه اتفاق افتاد علیه بانوان هوادار تمام باشگاه‌ها از جمله خود سپاهان نیز بود.

ملت ما شهدای عزیز و گرانقدری را در دفاع از حرم داد تا پای داعش و تفکرات داعشی که جلوه‌ای از آن در نگاهی بود که به زنان داشت به این کشور باز نشود و حالا در کمال تعجب یکی همان تفکر را فریاد زده و در داخل و خارج فوتبال و ورزش باید بسیاری به حال خود متاسف باشند اگر به قدری متاثر نشدند که واکنش لازم را داشته باشند.

این‌ها غلو و بزرگ‌نمایی نیست، واقعیاتی است که کمتر جرات بیان آن وجود دارد.

و، اما در ارتباط با رفتار‌های بخشی از جامعه هواداران سپاهان و نه همه آن‌ها حکایت طولانی است.

حمله به خودروی حامل مدیران باشگاه رقیب که با توجه به ابعاد سنگ و آجر‌ها به نظر به قصد جان‌شان بود، نابینا شدن سرباز احمدی از دو چشم به خاطر پرتاب نارنجک دست‌ساز، حمله وحشیانه و بی‌رحمانه به تعدادی از هواداران پرسپولیس و ضرب و شتم آن‌ها، نابینا کردن هوادار پرسپولیس، تهدید و ارعاب هواداران پرسپولیس در شهر و محل زندگی خودشان (اصفهان)، حمله به خودرو‌های خبرنگاران در تهران، آتش زدن خودروی یکی از خبرنگاران در حادثه‌ای دیگر، حمله به ماموران داخل ورزشگاه در بازی خارج خانه، حمله به اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با نارنجک که می‌توانست با شوک به راننده و از کنترل خارج شدن اتوبوس به اتفاقی فاجعه‌بار بدل شود، بخشی از حوادثی بوده‌اند که جدای از برخورد‌های لفظی و فیزیکی معمول در ورزشگاه‌ها توسط این عده رقم زده شده است.

حالا هم پای مسائل ناموسی را به میان کشیده‌اند که دیگر برخورد‌های انضباطی و اخلاقی برای مواجهه با آن کفایت نمی‌کند.

این ماجرا قرار است تا کجا پیش برود؟

توجه افکار عمومی را به این نکته جلب می‌کنیم که توهین آن فرد معلوم الحال که معلوم نیست در چگونه دامانی بزرگ شده‌است فقط قسمت کوچکی از رفتار‌ها و توهین‌های مشمئز کننده بخشی از هواداران سپاهان نسبت به بانوان بود.

باشگاه پرسپولیس مدارک و فیلم‌ها را جمع‌آوری کرده و در قالب شکایات علیه این فرد به طور خاص و علیه جمعی از هواداران و باشگاه سپاهان در اختیار ارکان قضایی فوتبال و دستگاه‌های ذیربط قرار می‌دهد، ولی قطعا این کفایت نمی‌کند.

چرا باید جامعه هواداری بعضی باشگاه‌ها به خاطر کوتاهی یا نگاه رنگی بعضی مسوولان امر و دستگاه‌ها در شهر‌های خود به باوری برسند که برای خود حاشیه امنیت این‌چنین قائل باشند؟

همچنین به ارکان ورزش و فوتبال کشور، تضمین می‌دهیم چنین اتفاقاتی در قالب مواردی، چون خشونت علیه زنان در ابعاد بین‌المللی فوتبال قابل پیگیری است اگر احساس نشود برخوردی که صورت می‌گیرد متضمن امنیت و حرمت بانوان هوادار همه تیم‌ها باشد و در این امر هیچ فرقی بین بانوان هوادار پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان و … نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش تند رضا عنایتی به توهین هوادار سپاهانی به زنان
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • باشگاه پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود/ یک بار برای همیشه درست برخورد کنید
  • پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود
  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • باشگاه پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه زنان بود
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد