Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@00:22:16 GMT

افزایش 4.5 درصدی تولید فولاد خام ایران

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۹۰۵۵

افزایش 4.5 درصدی تولید فولاد خام ایران

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۹ با 4.5 درصد افزایش به 25.6 میلیون تن ارتقاء یافت.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، آمار انجمن جهانی فولاد نشان داد که تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته و به بیش از یک هزار و 868 میلیون تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران تولید فولاد خام با 4.5 درصد افزایش به 25.6 میلیون تن ارتقاء یافت. همچنین تولید جهانی محصولات فولادی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته 3.4 درصد افزایش یافت و به یک هزار و 767 میلیون تن رسید که در ایران تولید محصولات فولادی با 5.6 درصد کاهش به 18.5 میلیون تن رسید.

در طرح‌های در دست اجرای تولید فولاد خام، استان‌های کرمان، خوزستان، یزد، فارس و گیلان به ترتیب با 14،13،10، 8 و 6 درصد، در مجموع با ۵۱ درصد ظرفیت اسمی مورد انتظار کشور را به خود اختصاص داده اند.

در طرح های در دست اجرای تولید محصولات فولادی نیز استان‌های خوزستان، کرمان، قزوین، زنجان، آذربایجان‌شرقی و یزد به ترتیب با 18، 9، 7، 6، 4، 5.4 و 5.1 درصد، مجموعاً با ۵۲ درصد ظرفیت اسمی مورد انتظار کل کشور را به خود اختصاص دادند.

۵۴ درصد از ظرفیت اسمی واحدهای فعال صنعت فولاد خام به استان‌های خوزستان، یزد، هرمزگان و اصفهان به ترتیب با 16، 15، 12 و 11 درصد تعلق دارد.

همچنین ۶۶ درصد ظرفیت اسمی واحدهای فعال صنعت محصولات فولادی استان‌های اصفهان، قزوین، یزد، خوزستان، مرکزی و آذربایجان شرقی به ترتیب با 20، 12، 9، 9،8 و 8 درصد تعلق دارد.

در سال گذشته 26.8 میلیون تن فولاد خام و 20.6 میلیون تن محصولات فولادی تولید شده است.

بر اساس اعلام وب سایت TRADE MAP در سال 2019 رتبه ایران در واردات جهانی فولاد خام در میان ۱۹۶ کشور برابر ۱۵۹ و در صادرات در میان ۱۲۶ کشور برابر ۱۹ بوده است.

همچنین رتبه ایران از واردات جهانی محصولات فولادی در میان ۲۲۶ کشور برابر ۸۵ و در صادرات در میان ۱۹۵ کشور برابر و ۵۳ بوده است.

از سوی دیگر بر اساس اعلام وب سایت TRADE MAP میزان واردات فولاد خام و محصولات فولادی به ایران در سال ۲۰۱۹ به ترتیب برابر ۴۲ و ۳۰۲ میلیون دلار و صادرات آن در همین سال به ترتیب برابر ۳۱۲ و ۲۵۲ میلیون دلار ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت فولاد فولاد واردات تولید فولاد خام تولید فولاد خام محصولات فولادی جهانی فولاد درصد افزایش سال ۲۰۱۹ کشور برابر ظرفیت اسمی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد که افراد نسل Z که بین 18 تا 24 سال سن دارند، به طور فزاینده‌ای از حماس حمایت می‌کنند.
 
نتایج نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این رده سنی از حماس حمایت می‌کنند، در حالی که 63 درصد حامی اسرائیل هستند.
 
یک نظرسنجی مشابه در ماه مارس توسط موسسه Harvard CAPS-Harris، نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان از نسل Z از حماس حمایت کردند، در حالی که 63 درصد از اسرائیل حمایت کردند.
 
نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش 6 درصدی حمایت از حماس در عرض تنها یک ماه و کاهش 6 درصدی حمایت از اسرائیل است. این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات نسبت به مقاومت فلسطین در میان پاسخ دهندگان است.
 
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، کالج‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش تظاهرات‌های طرفدار فلسطین بوده‌اند که از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند.
 
ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیز در ادای احترام به هند رجب، کودک شش ساله فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به شهادت رسید، سالن همیلتون را تسخیر کرده و نام آن را به «تالار هند» تغییر دادند.

پلیس نیویورک با یورش به این دانشگاه، ده‌ها نفر از این دانشجویان را بازداشت کرد.
 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور