Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) آخرین گام بیهوده، اما خطرناک را که در تاریخ اخیر آمریکا بی‌سابقه بوده است، برداشت تا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) آمریکا را به شیوه‌ای تغییر دهد که همچنان بتواند در قدرت بماند.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی «گاردین»، در این خصوص گزارش کرد، علیرغم آنکه پیروزی «جو بایدن» در ایالت «جورجیا» مورد تأیید قرار گرفته است، رئیس‌جمهور آمریکا پس از شکست‌های پی در پی در دادگاه‌ها در خصوص اتهامات تقلب انتخاباتی، در تلاشی ناامیدانه با رهبران جمهوری‌خواه ایالت «میشیگان» در کاخ سفید ملاقات کرد به امیدآنکه بتواند همچنان در قدرت باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راهبرد آشکار ستاد انتخاباتی ترامپ، متقاعد کردن مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان در ایالت میشیگان و سایر ایالات سرنوشت‌ساز در مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای نادیده گرفتن رأی‌دهندگان آمریکایی و معرفی کردن ترامپ بعنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

«سیدنی پاول» یکی از وکلای ترامپ روز پنجشنبه هفته گذشته به شبکه «فاکس بیزنس» اعلام کرد: «صادقانه بگویم، نتیجه کل انتخابات در تمامی ایالات چرخشی (کلیدی) باید تغییر کند و مجلس ایالتی باید اطمینان دهد که گزینندگان (الکتورها) به نفع ترامپ و برای او انتخاب می‌شوند».

رهبران مجلس ایالتی میشیگان از جمله «مایک شرکی» رهبر اکثریت سنا و «لی چتفیلد» رئیس مجلس نمایندگان ایالت میشیگان که هر دو جمهوری‌خواه هستند، روز جمعه به درخواست ترامپ در کاخ سفید حضور پیدا کردند.

شرکی در فرودگاه بین‌المللی ریگان با جمعی از معترضان و اصحاب رسانه روبرو شد که شعار می‌دادند: «نتایج را تأیید کنید!» و «شواهد تقلب کجاست؟»

روزنامه گاردین سپس گزارش کرد که علیرغم تلاش‌های ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع خود، شرکی و چتفیلد بعد از نشست کاخ سفید تأکید کردند که به فرایند الکترال پایبند هستند.

این دو مقام کنگره ایالتی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک که در حقیقت ضربه‌ای به تلاش‌های دقیقه نودی ترامپ محسوب می‌شد، تأکید کردند: «ما هنوز از هیچ اطلاعاتی که بتواند نتیجه این انتخابات (ریاست‌جمهوری) در میشیگان را تغییر دهد، اطلاعی نداریم و بعنوان رهبران مجلس قانونگذاری، به قوانین پایبندیم و روند عادی گزینندگان میشیگان را دنبال می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه تأکید شده بود: «روند تأییدیه میشیگان باید یک فرایند آگاهانه و عاری از تهدید و ارعاب باشد».

اکثر کارشناسان، تلاش‌های ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات را بعنوان توهمات سیاسی و اقدامی غیرقانونی رد می‌کنند و در عین حال هشدار داده‌اند تلاش رئیس‌جمهوری آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات آزاد و عادلانه، موجب مسمومیت اذهان میلیون‌ها نفر می‌شود و آن‌ها را شرطی می‌کند تا اعتماد خود را به دموکراسی از دست بدهند و بایدن را یک رئیس‌جمهور غیرقانونی و نامشروع قلمداد کنند.

طبق این گزارش، علیرغم آنکه «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا معرفی شده است و آماده می‌شود تا از ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه)، بعنوان رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده وارد کاخ سفید شود، اما ترامپ تاکنون شکست در انتخابات را نپذیرفته است و به دنبال راهی برای بی‌اعتبار کردن نتیجه انتخابات است و بدون آنکه شواهدی ارائه دهد، مدعی است که تخلفات بی‌شماری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

گاردین در ادامه گزارش خود توضیح داد، ستاد انتخاباتی ترامپ به طور خاص میشیگان را که بایدن با ۱۵۴ هزار رأی بیشتر پیروز آن شده است، هدف گرفته است به امید آنکه جمهوری‌خواهان در این ایالت سیستم انتخاباتی را دستکاری کنند.

با اینحال، شرکی و چتفیلد تصریح کردند که طبق قوانین میشیگان، مجلس ایالتی اجازه ندارد به طور مستقیم گزینندگان را انتخاب کرده یا اینکه این سمت را به افرادی غیر از آن‌هایی واگذار کند که اکثریت آراء را به دست آورده‌اند.

از طرف دیگر، «گرچن ویتمر» فرماندار دموکرات ایالت میشیگان نیز در گفتگو با شبکه «ام اس ان بی سی» نیز در این خصوص گفت: «حتی گفتگو درباره این موضوع نیز بسیار خطرناک است، این مایه خجالت و شرمساری این ایالت است».

علیرغم تلاش‌های پی در پی ترامپ برای ادامه حضور در کاخ سفید، بایدن ۷۸ ساله تمامی طول هفته گذشته را با مشاوران خود به برنامه‌ریزی برای دولت جدید گذراند و در همین راستا نیز روز گذشته (جمعه) با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا دیدار کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ترامپ انتخابات آمریکا جوبایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صراط انتخابات ریاست جمهوری نتیجه انتخابات کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) گفت، ایالات متحده به اعمال فشار بر کشورهایی که با روسیه همکاری می‌کنند، ادامه می‌دهد، اما این نمی‌تواند بر روابط دوجانبه تأثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، اظهارات «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در حالی مطرح می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه تعدادی از شرکت‌های روسی و همچنین تعدادی از شرکت‌های چینی، بلژیکی و ترکیه‌ای به اتهام تامین تجهیزات برای تشکیلات نظامی-صنعتی روسیه اعمال کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «همه، همه چیز را درک می‌کنند. و در واقع، ایالات متحده به فشارهای پنهان خود بر این کشورها ادامه می‌دهد و شرکت‌ها و بنگاه‌ها در رنج هستند، اما این نمی‌تواند توسعه روابط دوجانبه ما با این کشورها را مختل کند. کشورها به این امر علاقمند هستند، حاکمیت خود را حفظ می‌کنند و ما روی همکاری بیشتر، به‌گونه‌ای حساب می‌کنیم که به تدریج خطرات ناشی از چنین مظاهر غیر دوستانه یا بهتر بگوییم خصمانه را به حداقل برسانیم.»

سفر پوتین به چین

سخنگوی کرملین همچنین گفت در جریان مذاکرات آتی بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای به هر طریقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا موضوع کنترل تسلیحات در دستور کار مذاکرات قرار دارد یا خیر، گفت: «به هر طریقی، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای مورد اشاره و بررسی قرار خواهد گرفت.»

پوتین پیشتر گفته بود سفرش به چین برای ماه مه برنامه‌ریزی شده است.

«بیگانه‌هراسی»

سخنگوی کرملین همچنین گفت اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد «بیگانه‌هراسی» در روسیه منعکس‌کننده واقعیت در این کشور نیست.

بایدن که روز چهارشنبه در یک گردهمایی کمک‌های مالی در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت ژاپن متحد ایالات متحده، با مسائل اقتصادی مواجه است، زیرا این کشور «بیگانه‌هراس» است و این را می‌توان در مورد چین و روسیه هم گفت.

پسکوف در همین رابطه به خبرنگاران گفت: «معتقدیم که این بیانیه بایدن واقعیت را دقیقا برعکس منعکس می‌کند.»

کنفرانس «صلح»

سخنگوی کرملین امروز همچنین به مسائل مرتبط با اوکراین اشاره کرده و گفت، کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس به وضوح نتیجه‌محور نیست و نمی‌توان در مورد انتظارات جدی بدون مشارکت روسیه صحبت کرد.

او در پاسخ به اینکه آیا مسکو برای چنین گفت‌وگویی آماده است، به خبرنگاران گفت: «درباره چه نوع کنفرانس جدی با انتظارات جدی، چه نوع اثربخشی بدون مشارکت روسیه می‌توان صحبت کرد؟ مطلقا غیرممکن است. واضح است که این نوعی ابتکار است که برای نتیجه طراحی نشده است. در مورد بقیه، موضع ما در مورد مذاکرات کاملا مشخص است، کاملاً شفاف است و بارها توسط رئیس جمهور ما (ولادیمیر پوتین) تأیید شده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها