Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، غلامرضا رخشانی مهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ هزار کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف در کشور وجود دارد افزود: این طرح سبب کاهش برق دزدی، حوادث انسانی و جلوگیری از قطع درختان می‌شود.

وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۴۵ درصد از شبکه‌های سیمی برق فشار ضعیف در کشور با کابل‌های خود نگهدار تعویض شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالانه در کشور بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان از شبکه‌های سیمی برق کشور سرقت می‌شود که با اجرای این طرح، مانع از این سرقت‌ها می‌شود.

رخشانی مهر با بیان اینکه کابل‌های خود نگهدار در داخل کشور تولید می‌شود گفت: با اجرای گسترده این طرح در کشور، بسیاری از کارخانه‌های تعطیل و یا نیمه تعطیل، فعالیت خود را آغاز و یا گسترش دادند.

کد خبر 5076728

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه برق خط انتقال برق برق رسانی قیمت دلار بانک مرکزی ایران ویروس کرونا اقتصاد چین شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام قیمت یورو بازار سهام اسیا تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی بازار سرمایه نهاده های دامی عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر داودیان ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از رشد چهار برابری لایروبی رودخانه‌ها و نهرهای استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پارسال با برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعتباری، تجهیزاتی و قانونی نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و نهرهای مهم استان لایروبی شد که نقش زیادی در کاهش خسارات ناشی از طغیان رودخانه‌ها داشت.

داوودیان اظهار کرد: مجموع لایروبی انجام شده رودخانه‌های مازندران در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴ کیلومتر بود که این رقم در سال گذشته با رشد نزدیک به چهار برابری به ۱۵۷ کیلومتر رسید. وی افزود: لایروبی نهرها و رودخانه‌های سردآبرود در شهرستان چالوس، نیرنگ، خیره‌سر و کورکورسر نوشهر، کاری‌رود، خان‌رود، کریم‌رود، بولک‌رود، بابلرود، خوشرود و محدوده روستاهای درویش‌خاک، آکتیچ، شهیدآباد و علمدار بابل، روستاهای پیل، نسن و بخش بلده شهرستان نور، کیکاووس‌رود، جوله‌رود، کلاک‌رود و سید رود فریدونکنار، محدوده زیروان، زردوال، پاسند و زردوال بهشهر، محدوده لمراسک و تیرتاش گلوگاه، کچپ‌رود، گرمرود، جمشیدرود و کاری‌رود آمل طی سال گذشته انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌های لایروبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی از محل اعتبارات عمومی، تهاتر مصالح رودخانه‌ای و همچنین منابع داخلی شرکت، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

داوودیان گفت: لایروبی رودخانه‌ها به عنوان یکی از اقدامات اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای در سال جاری نیز با در نظر گرفتن اولویت نقاط حادثه‌خیز ادامه دارد و تلاش می‌شود که سرعت و روند اجرای این نقاط افزایش یابد.

کد خبر 6086475

دیگر خبرها

  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • سرقت بیش از ۸۰ کیلومتر کابل برق در سراوان
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد