Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-09@06:34:52 GMT

بارش باران در کشور ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۹۴۴۳

بارش باران در کشور ادامه دارد

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و بارش برف درارتفاعات خبرداد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: از اواخر وقت شنبه (اول آذرماه) تا اواخر وقت فردا (۲ آذرماه) بارش باران، وقوع رعد و برق و گاهی بارش برف و وزش باد دراستان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب و سیلاب، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، درارتفاعات و شمال شرق بارش برف و در مناطق جنوبی گاهی وقوع رعد وبرق واحتمال بارش تگرگ دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و راه آب‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان‌های آب منطقه‌ای جهت اتخاذ تمهیدات لازم به منظور جلوگیری ازبروز خسارات احتمالی و پرهیز از صعود به ارتفاعات توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگی نسبت به بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد، برف از صبح یکشنبه (۲ آذرماه) تا اواخر وقت سه‌شنبه (۴ آذرماه) هشدار داد. این وضعیت جوی فردا (۲ آذرماه) برای استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خوزستان شمال فارس، اصفهان و گلستان، دوشنبه (۳ آذرماه) برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شرق هرمزگان و جنوب کرمان و سه‌شنبه (۴ آذرماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال برخورد صاعقه در استان‌های جنوبی، بارش برف در مناطق کوهستانی و احتمال کاهش دید در عبور از گردنه‌ها وجود دارد بنابراین نسبت به کاهش تردد غیر ضروری، احتیاط در صعود به ارتفاعات و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی هنگام عبور از مناطق کوهستانی توصیه می‌شود.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ نیز به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان هواشناسی بارش باران بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قم - تهران محدوده بهشت زهرا

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران حدفاصل رضی‌آباد تا شهر قدس

ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های گلشهر، مهرویلا و حدفاصل استاندارد تا پل کلاک

آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی

بارش باران در برخی از محورهای استان‌های همدان، سمنان، قم، مرکزی، گلستان و گیلان

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی‌آباد - آهنگران

۶- سروآباد - پاوه

۷- رباط پشت بادام - بیاضه

۸- طبس - بردسکن

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی بر کشور، در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط مرکز، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز، بارندگی ادامه خواهد داشت و در جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و در گیلان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، شاهد شدت داشتن بارش‌ها خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب کشور، از شدت بارش کاسته می‌شود و در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد که شدت بارش در مازندران و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی این روز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما مورد انتظار خواهد بود و اواخر وقت نیز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود و جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم است.

وی گفت: طی روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات مازندران و شنبه در شمال آذربایجان غربی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود، طی این دو روز در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و تا چهارشنبه دریای خزر، روز سه‌شنبه شمال خلیج‌فارس و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

کد خبر 751355

دیگر خبرها

  • افزایش دما از جمعه و ادامه بارش‌های بهاری
  • اعلام هشدار نارنجی باد و باران در استان سمنان
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ بارش شدید تگرگ و باران در این استان‌ها/ هوای کدام استان‌ها سرد می‌شود؟
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ تگرگ و بارش باران در راه است/ هوای کدام استان‌ها سرد می‌شود؟
  • ببینید | هواشناسی هشدار داد؛ بارش شدید باران در راه این استان‌ها
  • صدور هشدار سطح نارنجی در اردبیل
  • هواشناسی اصفهان ۱۹ اردیبهشت؛ هشدار نارنجی بارش باران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • بارش شدید باران در پایتخت
  • فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی