Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدحسین چاکری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل افزود: این افراد حدود یک ماه گذشته در حال حفاری در یکی از محوطه‌های باستانی آران و بیدگل از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر و تحویل مقام قضایی شده بودند.

او بیان کرد: اثر‌ها و بنا‌های تاریخی بخش زیادی از فرهنگ و تمدن ایرانیان به شمار می‌رود که به نوعی انتقال فرهنگ را به دنبال دارند و ضروری است با مدیریت درست و حفاظت گسترده و همگانی در راستای بهره‌برداری اقتصادی از این مکان‌ها استفاده بهینه کرد تا جامعه به رشد و پویایی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل اضافه کرد: بر اساس ماده واحده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هر گونه حفاری و کاوش با قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و فرد متخلف به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیای کشف شده به سود سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

او تاکید کرد: شهروندان آران و بیدگل در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در اطراف محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی یا استفاده از دستگاه‌های فلزیاب، مراتب را به یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده در آران و بیدگل وجود دارد که ۱۴۱ مورد تا کنون ثبت ملی شدند.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری حفاری غیر مجاز محوطه های باستانی آران و بیدگل میراث فرهنگی آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما ، مرکز اصفهان ؛ عبدالله زاده فرمانده بسیج کارگری آران و بیدگل در این مراسم شهدا در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی برای حفظ ارزش‌های انقلاب و میهن عزیزمان از جان و دل گذشتند و اکنون وظیفه ماست تا در هر مسئولیتی که هستیم با الگو برداری از ایشان در مسیر درست گام برداریم لذا در اولین روز هفته کار و کارگر در مزار مطهر شهدای گرانقدر حضور یافتیم تا با آنان تجدید میثاق داشته باشیم.


آران و بیدگل حدود ۸۵۰ شهید در دوران مقدس تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

دیگر خبرها

  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه