Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:41:43 GMT

ارائه مشاوره های کارآفرینی به جویندگان کار

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۹۶۱۳

ارائه مشاوره های کارآفرینی به جویندگان کار

یک فعال حوزه کار ارائه مشاوره های کارآفرینی به جویندگان کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در آینده شغلی آنها موثر خواند و اعطای وام های کارآفرینی، اعمال معافیتهای مالیاتی و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار را از جمله راهکارهای حمایت از کارآفرینان عنوان کرد.

علی حیدری در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم فراهم کردن بستر فعالیت کارآفرینان در کشور اظهار کرد: در حال حاضر رویکرد بسیاری از کشورها کارآفرین محوری است و خوشبختانه در چند سال گذشته کشور ما نیز در این مسیر قرار گرفته و حمایت از کارآفرینان به ویژه در حوزه های دانش بنیان گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از موانع پیش روی کارآفرینان را صدور مجوز کسب و کار دانست و گفت: وقتی فرایند صدور مجوزها طولانی می شود صرفنظر از بی انگیزگی کارآفرینان، کشور از فواید و نتایج مثبتی که اجرای طرح ها و ایده های خلاق و نوآورانه به دنبال دارد، محروم می شود بنابر این تسهیل و آسان سازی صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار برای کارآفرینان باید در دستور کار قرار گیرد.

این فعال حوزه کار در عین حال با تاکید بر ترویج و تقویت فرهنگ کارآفرینی در کشور گفت: اگر آموزش و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی از مدارس شروع شود و دانش آموزان با افکار و ایده های خلاقانه و نوآورانه پرورش یابند، جریان کارآفرینی در کشور به شکل مطلوبتری پیش می رود، تمایل به کارآفرینی در عرصه های مختلف شکل می گیرد و در نهایت به توسعه اقتصاد دانش بنیان منجر می شود.

حیدری ارائه مشاوره های کارآفرینی به جویندگان کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در آینده شغلی آنها موثر خواند و گفت: گسترش فرهنگ کارآفرینی در کشور زمینه ساز افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال پایدار و رشد و توسعه اقتصادی خواهد بود.

وی اعطای وام های کارآفرینی، اعمال معافیتهای مالیاتی و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار را از جمله راهکارهای حمایت از کارآفرینان عنوان کرد.

این فعال حوزه کار در پایان گفت: برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع پیش روی کارآفرینان باید شرایط صدور مجوز کسب و کار تسهیل شود و حمایت از فعالیتهای کارآفرینانه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صدور مجوز کارآفرینان دانش بنیان بیکاری معافیت مالیاتی فارغ التحصيلان دانشگاهي كسب و كار مدارس بهره وري مشاوره شغلی اشتغال پایدار کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری

حسینی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در زمینه تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرآیند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرده است.

او افزود: از این طریق، ۱۷ هزار و ۷۴۵ سالمند تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار گرفته اند.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشاوره تحصیلی هوشمند در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • اسلامی: با صدور دانش هسته‌ای حصارها را می‌شکنیم
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است