Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت:استفاده از ظرفیت عظیم کمیته مصلحین در راستای ایجاد صلح و سازش همزمان با ارائه مشاوره به زوجین در شرف طلاق از جمله راهکارهای موثر در این بخش است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، حسین عسگری پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه  با بیان اینکه از آنجا که یکی از تکالیف ابلاغی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان همدان در راستای ماده 16 قانون حمایت از خانواده تاسیس و راه‌اندازی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده است، اظهار داشت: ارجاع تمام دعاوی خانوادگی به مراکز مشاوره خانواده  یکی از مهمترین راهکارها در راستای پیشگیری و کاهش پرونده‌های مرتبط با دعاوی خانواده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت تحکیم مبانی خانواده، جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی و تلاش با ایجاد صلح و سازش در حین مشاوره  عنوان کرد: استفاده از ظرفیت عظیم کمیته مصلحین در راستای ایجاد صلح و سازش همزمان با ارائه مشاوره به زوجین در شرف طلاق از جمله راهکارهای موثر در این بخش است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان یکی دیگر از وظایف ابلاغی معاونت پیشگیری از وقوع جرم را آگاه‌سازی و پیشگیری از جرائمی چون سرقت به وسیله اطلاع‌رسانی عمومی و آموزش در جامعه دانست و مطرح کرد: شهروندان با رعایت توصیه‌های ایمنی مربوط به نحوه حفظ و نگهداری از اموال می‌توانند از وقوع این جرم پیشگیری کنند.

وی  ادامه داد: وقوع جرم سرقت در جوامع به علل و عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله می‌توان به عدم رعایت اصول اخلاقی، موازین و ارزش‌های پذیرفته شده در مسیر زندگی، ضعف مبانی اعتقادی و عدم پایبندی به اصول مذهبی، وجود اطرافیان منحرف و معاشرت با دوستان ناباب و اعتیاد و بیکاری اشاره  کرد.

یکی از دلایل "طلاق" به عنوان مغبوض‌ترین حلال خدا/ 2 عامل پیشرفت جامعه و خانوادهکدام کشور کمترین میزان طلاق در جهان را دارد؟!رئیس کل دادگستری یزد: شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی و افزایش ‌طلاق در جامعه هستیم

 

وی با تأکید براینکه شهروندان باید به نکات موثر در پیشگیری از سرقت اهتمام ویژه داشته باشند تا نسبت به سلب ابزار ارتکاب سرقت از مجرمین اقدام شود، گفت: در صورت عدم توجه شهروندان به ارتقاء ایمنی اموال تحت مالکیت خود خویش خسارت مالی و اجتماعی زیادی در اثر سرقت بر شهروندان تحمیل خواهد شد و مهمتر آن که سهل‌ انگاری در حفاظت از اموال و به دنبال آن وقوع سرقت سبب حس ناامنی در جامعه شده و توسعه امنیتی همه جانبه و پایدار را با مشکل روبه‌رو می‌سازد.

انتهای پیام/742/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی

معاون قضایی رئیس دادگستری در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم خراسان رضوی از کاهش برخی جرایم در حوزه های قضایی در پی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی خبر داد و گفت: شاهد سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل ۴۵۰۰ مورد پرونده، پیشگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر مرتضوی امروز در نشست مدیران حوزه پیشگیری  از جرم در مشهد اظهار داشت: با تلاش مسئولان، قضات و کارمندان مجموعه قضایی خراسان رضوی در سال 1402 و اهتمام بر اجرای محورهای سند تحول قضایی از جمله در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کاهش جرایم بودیم.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت پذیرفته توسط این حوزه در سال گذشته بیان کرد: طرح ها و برنامه‌های متعدد ومتنوعی با رویکرد اجتماعی و با استفاده از ظرفیت های مردمی، با محوریت این معاونت به مرحله اجرا در آمد که نتیجه آن در نهایت به ارتقاء رضایت‌مندی اقشار مختلف اجتماعی انجامید.

معاون قضایی رئیس دادگستری خراسان رضوی گفت: اقدامات گسترده‌ای توسط دستگاه قضایی با همیاری سایر سازمان‌ها در زمینه صیانت و تحکیم بنیان خانواده به انجام رسید که ماحصل آن کاهش پرونده‌ها در زمینه طلاق و افزایش ایجاد سازش در این‌گونه پرونده‌ها و سایر پرونده‌های مرتبط  از جمله حضانت و ملاقات طفل بود، به نحوی که با اقدامات جمعی پیشگیرانه و حمایتی، شاهد سازش 25 درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل 4500 مورد پرونده، پیشگیری شد.

مرتضوی افزود: در پی اقدامات مؤثر پیشگیرانه در زمینه پرونده های حضانت و ملاقات طفل نیز بیش از 50 درصد سازش داشتیم. از جمله اقدامات دیگر، اجرای طرح قاضی مدرسه در تعداد زیادی از مدارس بود که جلسات متعددی با رویکرد ارتقای آگاهی‌های حقوقی برای دانش آموزان، والدین و مربیان در مناطق مختلف شهری توسط قضات برگزار شد.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های موفق این معاونت در سال گذشته، راهبری قرارگاه اجتماعی زندان بود که با محوریت مجموعه قضایی و همیاری و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف شکل گرفت و سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی در زمینه کاهش جمعیت کیفری، توانمند سازی مددجویان، باز اجتماعی کردن آنها و حمایت از خانواده‌ها و مراقبت پس از خروج زندانیان به نحو مطلوب دنبال شد که علاوه بر آزادی تعداد قابل توجی از مددجویان، زمینه‌های اشتغال تعدادی از این افراد نیز فراهم شد به صورتی که در بهار امسال بیش از 3600 نمادهای شهری و فلاور باکس برای تزئین شهر توسط این افراد ساخته و در معرض دید شهروندان قرار گرفت.

مرتضوی گفت: در پاسخ به مطالبات عمومی، اقدامات منسجمی نیز در زمینه برخورد با جرایم مربوط به سرقت صورت گرفت که در نتیجه این اقدامات، شاهد کاهش جرایم مربوطه در 15 حوزه قضایی بودیم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد