Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@04:52:36 GMT

«ثبت الکترونیکی لوایح وکالت» الزامی شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۹۹۸۵

«ثبت الکترونیکی لوایح وکالت» الزامی شد

رؤسای کل دادگستری‌ها از امروز لایحه‌ای را که در سامانه الکترونیک ثبت قرارداد وکالت ثبت نشده باشد را نخواهند پذیرفت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون حقوقی قوه قضائیه در نشست هفته قبل شورای عالی قوه قضائیه اعلام کرده بود: "در اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه در خصوص ساماندهی نظام وکلا، به رؤسای کل دادگستری‌ها تذکر داده شد از ابتدای آذر ماه هیچ لایحه‌ای را که در سامانه الکترونیک ثبت قرارداد وکالت ثبت نشده، از وکلا نپذیرند و اگر وکلا مبلغ قراردادشان را نیز در سامانه ثبت نکنند، قضات به آنها مجوز وکالت در پرونده‌ها را ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

بیشتر بخوانید: برای هر فردی که توانایی مالی ندارد وکیل می‌گیریم

ثبت الکترونیکی لوایح وکالت از اقدامات شایان توجه دوره تحولی قوه قضائیه است که بارها مورد تأکید آیت الله رئیسی قرار گرفته است و نتایج سودمندی برای جامعه وکلا و نیز آحاد جامعه به همراه دارد؛ از جمله باعث شفافیت درآمد وکلا می شود و فرار مالیاتی آنها را به‌کل از بین می‌برد.

همچنین با عملی شدن این خواسته قوه قضائیه، مبالغ ردوبدل شده بین وکیل و موکل بر اساس تعرفه‌های اعلامی از سوی قوه قضائیه خواهد بود و پس از این دیگر خبری از تعرفه‌های سنگین و نجومی در امر وکالت نخواهد بود مگر این که توافق خارج از تعرفه بین موکل با وکیل صورت گرفته باشد!

بر این اساس، دیگر هیچ لایحه وکالتی که در سامانه الکترونیک ثبت قرارداد وکالت ثبت نشده باشد از سوی رؤسای کل دادگستری پذیرفته نخواهد شد؛ همچنین اگر وکلا مبلغ قرارداد خود با موکل را در این سامانه ثبت نکنند، قضات به آنها مجوز وکالت در پرونده‌ها را نخواهند داد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه دادگستری آیت الله رئیسی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳