Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، فعالیت صنوف و اماکن مختلف در استان اردبیل از امروز برابر مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ادامه یافته و فقط مشاغل و صنوف سطح یک مجاز به فعالیت در سطح شهر فعال هستند.

این تدابیر که در پاسخ به مطالبات افکار عمومی و اعلام نظر کارشناسان به منظور قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس کرونا اتخاذ شده، هرچند موجب برخی محدودیت ها در سطح جامعه شده، ولی گامی برای کنترل و مهار روند به صعود شیوع کرونا در استان اردبیل به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از امروز مشاغل گروه یک و واحدهای صنفی مهم و مرتبط با نیازهای فوری و ضروری مردم از جمله نانوایی‌، میوه‌فروشی، سوپرمارکت‌، فروشگاه‌ زنجیره‌ای معتبر، خواربارفروشی، سبزی فروشی، بارفروشی میوه و تره‌بار، دفاتر مسافربری، آژانس تاکسی‌تلفنی(راننده دارای کارت شهری)، لبنیات‌فروشی، عطاری، تعمیرات موبایل، تعمیرات لوازم‌خانگی (یخچال سازی، کولر)، مکانیک اتومبیل، تراشکاری، تعمیرات الکتریکی و الکترونیکی، دفاتر پیش‌خوان دولتی، دفاتر همراه اول و ایرانسل، فروشگاه لوازم‌یدکی اتومبیل، خدمات برق و باتری اتومبیل، فروشندگان مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، جوشکاری‌، چاپخانه(افست)، خشک‌شوئی، تهیه غذایی خانگی بیرون‌بر، داروخانه، مراکز دامپزشکی و مراکز فروش داروهای سنتی دایر و فعال هستند.

مطابق دستورالعمل ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، مشاغل و اصنافی که در جدول فوق نبوده و یا فاقد شرایطی از جمله رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی (استفاده از ماسک در محل کسب، ضدعفونی روزانه محل کسب)، ثبت‌نام در سامانه بهداشت اصناف eoh.behdasht.gov.ir و چاپ آن  در محل کسب و داشتن پروانه کسب معتبر مرتبط با گروه شغلی یک باشند، مجاز به فعالیت نیستند.

ستاد استانی مقابله با کرونای استان اردبیل اعلام کرده است که در صورت مشاهده تخلف از این تدابیر، علاوه بر پلمب محل کسب، جریمه نقدی نیز برای متخلفان اعمال خواهد شد.

شواهد میدانی نشان می‌دهد که مردم و اصناف استان اردبیل در اجرای این تدابیر همراهی خوبی دارند و به علت همین همراهی، از امروز تردد در خیابان‌ها و معابر شهری در استان اردبیل به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

بر اساس تدابیر ستاد مقابله با کرونا، فعالیت‌ کارخانه‌های تولیدی مهم که با معیشت و زندگی مردم سروکار دارند، ادامه یافت و حضور فعالیت کارکنان دولت در شهرستان‌های وضعیت قرمز، نارنجی و زرد، بر اساس دستورالعمل دورکاری و شیفت بندی کارکنان ادامه یافت.

آغاز طرح شناسایی خانه به خانه و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل

همزمان با اجرای تدابیر محدودیت ساز مقابله با کرونا در استان اردبیل، طرح مشترک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی با بسیج سپاه حضرت عباس(ع) استان نیز به منظور شناسایی خانه به خانه و تحت مراقبت قرار دادن بیماران مبتلایان به ویروس کرونا در این استان آغاز شد.

این طرح تحت نام طرح سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت خانه به خانه و در راستای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، آگاهی بخشی، پیشگیری، بیماریابی، قرنطینه هوشمند و درمان مبتلایان و افراد جامعه با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در حال اجراست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز جمعه در آیین آغاز این طرح، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای آن شد و تاکید کرد: همکاری بسیج و پایگاه‌های محلات در کنار دانشگاه علوم پزشکی در وضعیت حاد شیوع بیماری کرونا می‌تواند در آگاهی‌بخشی، آموزش، بیماریابی و در مراحل بعد از طریق ارجاع به مراکز درمانی مفید واقع شود.

دکتر شهرام حبیب‌زاده خواستار هم‌افزایی و همکاری همه نهادها و تاثیرگذاران افکار عمومی در قطع زنجیره بیماری کرونا در استان شد و با قدردانی از تلاش سپاه و بسیج استان به علت همکاری و مشارکت با متولیان بهداشت و درمان استان از ابتدای شیوع کرونا افزود: امیدواریم با همکاری مشترک این مرحله از اپیدمی بیماری کرونا را با کمترین آسیب به پایان برسانیم.

وی، شناسایی افراد ناقل ویروس کرونا را حیاتی و مهم دانست و بیان کرد: شناسایی این افراد از معضلات جدی در مقابله با بیماری کروناست.

تاکید استاندار اردبیل بر همراهی مردم در اجرای دقیق تدابیر ستاد کرونا

استاندار اردبیل روز گذشته در آخرین جلسه استانی ستاد مقابله با کرونای این استان با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت و همراهی عموم مردم در اجرای دقیق تدابیر ستاد مقابله با کرونا، همه باید خود را ملزم به همکاری و مشارکت بدانند.

اکبر بهنامجو با درخواست از رسانه ها، فعالان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما در راستای جلب مشارکت و همکاری مردم با اجرای تدابیر مقابله با کرونا گفت: اجرای طرح هوشمند محدودیت ترافیکی و نیز شناسایی خانه به خانه مبتلایان کرونا در قالب طرح سپهبد قاسم سلیمانی، مدیریت مبتلایان و قرنطینه خانگی بیماران را در کاهش شیوع کرونا موثر خواند.

وی با بیان اینکه در جریان طرح محدودیت ترافیکی ستاد کرونا، ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، افزود: هماهنگی لازم با نیروی انتظامی و پلیس راه برای اجازه تردد به افرادی که با قصد کار و معالجه به شهرها قصد ورود دارند، انجام شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: جلوگیری از تردد در داخل شهرها نیز که از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح اجرایی می‌شود، با هدف کنترل همنشینی‌های خانوادگی که دلیل بالای ابتلا به کرونا است، عملیاتی می‌شود.

وی همچنین از فعال شدن پنج کمیته قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا برای اجرای طرح سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.

بهنامجو افزود: مقدمات ایجاد کمیته‌های این قرارگاه انجام شده و شامل کمیته حمایت و قرنطینه ، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی، کمیته عملیاتی محله و منطقه و کمیته پایش و نظارت است.

وی بیان کرد: مسوولیت ۲ کمیته با بسیجیان و سه کمیته با مراکز بهداشت بوده و پرسشنامه‌هایی توسط بهداشت آماده و در اختیار بسیجیان برای جمع‌آوری اطلاعات خانوارها قرار گرفته است.

استاندار اردبیل از آماده شدن سه نقاهتگاه در شهرستان های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد خبر داد و گفت: کمک‌های معیشتی نیز برای افرادی که مبتلا به کرونا شده و کسب و کارشان تحت تاثیر قرار گرفته است، آماده شده و ارائه می‌شود.

اجرای موفق تدابیر عبور و مرور ستاد مقابله با کرونا در استان اردبیل

ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا مصوب کرده است که از امروز محدودیت‌هایی در تردد شهروندان در داخل و بیرون شهرها به اجرا درآید که بر این اساس، تردد خودرو در شهرهای قرمز از ساعت ۲۱ تا چهار صبح ممنوع است و همه مشاغل به جز مشاغل گروه یک در این شهرها تعطیل است.

بر اساس این مصوبات، تردد خودروها به شهرهای نارنجی پنج میلیون ریال و شهرهای قرمز ۱۰ میلیون ریال جریمه در هر ۲۴ ساعت به دنبال دارد.

رییس پلیس راه استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز اجرای تدابیر عبور و مرور ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: از اولین ساعات امروز، ورود به شهرهای قرمز استان اردبیل متوقف شده است.

سیدمحمد صفوی افزود: کادر پلیس راه اردبیل با تمام ظرفیت خود در ورودی شهرهای قرمز مستقر شده و از ورود خودروها جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: بر این اساس، ورود به شهرهای قرمز و نارنجی استان برای تمام خودروهای بومی و غیربومی کاملا ممنوع است و کارکنان پلیس راه، نقض‌ کنندگان مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را در هنگام ورود به شهرهای قرمز ۱۰ میلیون ریال و حین ورود به شهرهای نارنجی پنج میلیون ریال جریمه خواهند کرد.

مشتریان بانک‌ها با اجرای تدابیر محدودیت ساز کرونا در خیابان ماندند

مشتریان بانک‌ها از صبح امروز با اجرای تدابیر محدودیت ساز ستاد مقابله با کرونا در خیابان ماندند و صف دریافت خدمات در تعدادی از شعب بانکی استان اردبیل که مشتریان بیشتری داشتند، از داخل بانک به خیابان و پیاده رو منتقل شد.

هر چند که فعالیت بسیاری از صنوف به علت کرونا تعطیل شده، ولی مردم همچنان برای دریافت خدمات بانکی نیازمند مراجعه به شعب هستند ولی به علت نبود زیرساخت‌های نوین بانکی، همواره صف در برخی شعب بانکی در مرکز شهرهای استان اردبیل تشکیل می‌شود.

امروز در اجرای سختگیری حضور مشتریان در داخل شعبه، مشتریان برخی شعب بانکی در استان اردبیل در پیاده‌رو و خیابان و در هوای بسیار سرد منطقه منتظر دریافت خدمات ماندند.

نحوه فعالیت کارمندان آموزش و پرورش در دو هفته اول آذرماه

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز ضمن اتخاذ تصمیماتی برای همراهی دقیق در اجرای تدابیر ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد که فعالیت تمامی کارکنان اداری و آموزشی مدارس از اول آذرماه به مدت دو هفت در مناطق قرمز به صورت غیرحضوری است.

بنا به اعلام این سازمان، در شهرهای با وضعیت قرمز شیوع کرونا، کلیه کلاس‌های درس به صورت مجازی و از طریق شبکه آموزش دانش‌آموزی(شاد) پیگیری می‌شود و کارکنان مرتبط تنها برای حفاظت فیزیکی، حفاظت تاسیسات و سامانه‌های الکترونیکی در مدارس و مراکز آموزشی و اداری حضور خواهند یافت.

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین اعلام کرد که در نیمه اول آذرماه، در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، کارمندان ادارات آموزش و پرورش حداکثر با یک سوم جمعیت در محل کار حاضر خواهند بود و در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی با نیمی از جمعیت و در شهرستان‌های با وضعیت زرد نیز با دو سوم جمعیت اداره در محل کار حاضر می‌شوند.

تعطیلی مراکز تعویض پلاک شهرهای با وضعیت قرمز کرونا تا اطلاع ثانوی

سرهنگ سیدحجت فتاحی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل نیز اعلام کرد که در اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مراکز تعویض پلاک شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونا از امروز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

به گفته وی، سه شهرستان اردبیل، پارس‌آباد و مشکین‌شهر در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و به همین علت، مراکز تعویض پلاک در این سه شهرستان از امروز تعطیل است و در سایر شهرستان‌ها که در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند، خدمات تعویض پلاک با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندانی که قصد خرید و فروش وکالتی خودرو را دارند، توصیه می‌شود که با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها، وکالت نامه‌های مدت‌دار بگیرند.

امیدواری برای کاهش شیوع کرونا با اجرای تدابیر محدودیت ساز

شیوع گسترده و مرگبار کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که برای ششمین روز پیاپی آمار فوتی‌ها ۲ رقمی باقی ماند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر از افراد بستری مبتلا به کووید.۱۹ جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا، بحرانی خواند و اضافه کرد: با توجه به روند رو به صعود و روزانه شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اظهار امیدواری نسبت به کاهش شیوع کرونا با اجرای تدابیر محدودیت ساز اخیر افزود: تعداد جان‌باختگان کرونا در این استان از زمان شیوع این بیماری تاکنون به ۹۳۵ نفر رسیده است و هم‌اکنون ۴۹۰ فرد مبتلا به کووید.۱۹ به صورت همزمان در مراکز درمانی استان در حال مداوا هستند.

وی با اشاره به روند افزایشی و نگران کننده شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید.۱۹ گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است و هم‎اکنون ۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی این استان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزایش تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان را نگران کننده خواند و بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل و مشکین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، اصلاندوز، نیر و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله‌سوار، سرعین، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل، تابستان امسال به ۴۳۲ مورد رسیده بود که این رکورد در روزهای اخیر شکسته و روز گذشته به ۴۹۴ مورد رسید و با تکمیل ظرفیت پذیرش و با ادامه روند فعلی، فشار مضاعفی بر مراکز درمانی استان در خصوص پذیرش و درمان مبتلایان کرونا وارد شده است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل که طی چهار ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده بود، در چند هفته اخیر با افزایش مستمر به ۴۹۰ مورد کنونی رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مبتلا به کرونا در استان بیماران مبتلا به کرونا کرونا در استان اردبیل ستاد مقابله با کرونا درمانی استان اردبیل تدابیر ستاد مقابله وضعیت قرمز استاندار اردبیل استان اردبیل استان اردبیل هم ورود به شهرهای شهرستان ها آموزش و پرورش مراکز درمانی بیماری کرونا خانه به خانه میلیون ریال شهرهای قرمز ویروس کرونا قرار دارند شیوع کرونا تعویض پلاک ستاد ملی پلیس راه محل کسب بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به ابلاغ ضوابط اختصاصی طلا ذیل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تاریخ مرداد ماه ۱۴۰۱، اجرای این قانون به تعویق افتاده بود که با توجه به سال جهش تولید با مشارکت مردم، دولت اجرای این قانون را از ابتدای امسال برای تمامی صنف و صنعت طلا لازم الاجرا کرد.

در همین راستا بنا بر دستور معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران ‎ بها و سنگ‌های قیمتی موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تاریخ، ۷ فروردین سال جاری در کشور الزامی شده است.

در این نامه خطاب به دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سراسر کشور آمده است: وفق بند یک از مصوبات جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با پولشویی و قاچاق فلزات گرانبها سنگ‌های قیمتی و ارز با عنایت به تبصره ۳ الحاقی به ماده ۵ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مندرج در قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» - که اشعار می‌دارد: «کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ و ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و سازمان‌های وابسته به آنها که حسب مقررات قانونی متولی رصد و دریافت اطلاعات مربوط به جریان کالا و خدمات از مبادی تولید و واردات تا سطح خرده فروشی از طریق سامانه‌های دولتی از قبیل سامانه جامع تجارت ایران و سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی (ثامن) موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی هستند، موظفند با رعایت الزامات صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع این قانون اطلاعات مذکور را به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند به سامانه مودیان منتقل کنند. در این صورت مؤدیان تکلیفی در خصوص ثبت مجدد اطلاعات با صدور مجدد صورتحساب الکترونیکی معاملات مذکور ندارند» - و با توجه به اعلام نمایندگان وزارت صمت مبنی بر فراهم بودن امکان صدور فاکتور در سامانه جامع تجارت برای فعالان حوزه طلا و همچنین امکان ارسال آن به سامانه مؤدیان تحقق بند یک از مصوبات جلسه شورای امنیت کشور مقرر شد اجرای ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران بها و گوهرسنگها از مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ به طور جدی در سراسر کشور پیگیری شود.

لذا مقتضی است پیگیری و نظارت بر حسن اجرای ضوابط اختصاصی گروه کالایی فوق‌الذکر با بهره‌مندی از ظرفیت ادارات کل سازمان‌ها و تشکلهای ذیربط استان در دستور کار کمیسیون و کارگروه مربوطه قرار گرفته و ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های لازم جهت برطرف نمودن نیازهای آموزشی احتمالی فعالان حوزه طلا گزارش نوبه‌ای از اقدامات و نتایج حاصله را به ستاد ارسال نمایند.

کد خبر 6088995

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان