Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲ هفته از آغاز درگیری میان نیرو‌های ارتش اتیوپی و شورشیان منطقه تیگرای می‌گذرد. خبرگزاری میزان - دولت اتیوپی روز شنبه، ۱ آذر، اعلام کرد که نیروهایش شهر دیگری را در پیشروی خود به سمت مرکز منطقه تیگرای، تصرف کردند.   از طرفی مقام های دولت اتیوپی، درخواست اتحادیه آفریقا را مبنی بر میانجیگری میان دولت اتیوپی و شورشیان تیگرای، رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش رویترز، بیش از ۲ هفته پس از صدور آغاز حمله توسط ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی، دولت وی می گوید که نیرو‌های تیگرای در حال حفاری و استفاده از بولدوزر برای ایجاد خندق در جاده‌های اطراف «مکل»، مرکز این منطقه که محل زندگی حدود نیم میلیون نفر است، هستند.   بر اساس گزارش ها، صد‌ها و احتمالا هزاران نفر در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده و بیش از ۳۰ هزار نفر هم به سودان فرار کرده اند.   دولت ابی احمد، گفته است که پس از تصرف شهر‌های مختلف اطراف «مکل»، به زودی به این شهر خواهد رسید.   تنها چند ساعت پس از آنکه نام ۳ رییس جمهور سابق آفریقایی برای کمک به میانجیگری در بحران دو هفته‌ای این منطقه اعلام شد، اتیوپی این میانجیگری را رد کرد. بیشتر بخوانید: جنگ داخلی در شاخ آفریقا نزاع مرگبار در شمال اتیوپی اتحادیه آفریقا اواخر روز جمعه انتصاب روسای جمهور سابق موزامبیک، لیبریا و آفریقای جنوبی را به عنوان فرستاده‌های ویژه، اعلام کرده بود.    اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای اعلام کرد «وظیفه اصلی فرستادگان ویژه نشاندن همه طرفین درگیری بر سر میز مذاکره با هدف پایان دادن به خصومت ها، ایجاد شرایط برای گفت وگوی ملی فراگیر برای حل همه موارد منجر به درگیری و بازگرداندن صلح و ثبات به اتیوپی است.»   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل اتیوپی تیگرای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتیوپی تحولات بین الملل اتیوپی تیگرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند

هفت ماه پس از کشته شدن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه خصوصی واگنر که سرکردگی شورش علیه دولت روسیه را برعهده داشت، مسکو شروع به کنترل کردن کامل این گروه کرد. 

براساس گزارش الشرق الاوسط، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که دولت روسیه با اضافه کردن هزاران جنگجوی سابق خود با دیگر اعضای وفادار به دولت این کشور، ساختار این گروه را بازسازی کرده و همه آنها را به ۴ گروه رزمی تقسیم کرده است.

به گفته این مقامات آمریکایی، یکی از این گروه‌ها متحد با گارد ملی روسیه و قبلاً به اوکراین رفته است، در حالی که دو گروه دیگر زیر نظر وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی در مسکو فعالیت می‌کنند.

این دو مقام گفتند که گروه چهارم، معروف به لژیون آفریقا و متحد یک گروه موجود به نام ردوت، همچنان برای کنترل بقیه عناصر واگنر سابق در برخی از پایتخت‌های آفریقا کار می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد ترکیب این جناح‌های جدید، از جمله تعداد اعضای آنها که در اصل به «واگنر» تعلق دارند، در دست نیست.

همچنین مشخص نیست که پسر پریگوژین که در ابتدا هزاران مزدور واگنر را پس از مرگ پدرش کنترل می‌کرد، هنوز تا چه حد اختیار کارها در دستش است که به اهداف پدرش وفادار می‌مانند. پریگوژین در آگوست گذشته بر اثر سقوط هواپیمایش کشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد