Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:44:16 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی یکم آذر ایسنا

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۱۲۰۵

اعلام اسامی کاندیداهای احتمالی کارگزاران سازندگی/ کمک بلاعوض دولت به ۳۰ میلیون نفر/ واکنش نمایندگان مجلس به حادثه تخریب خانه زنی در بندرعباس/ تمدید معافیت عراق از تحریم‌های ایران به مدت ۴۵ روز دیگرو... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی کاندیداهای احتمالی کارگزاران سازندگی اعلام شد

به گزارش ایسنا،‌ اعلام اسامی کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ در صدر اخبار پرمخاطب بود.

محسن هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اسامی کاندیداهای مدنظر کارگزاران اظهار کرد: در حال حاضر نام حدود بیست کاندیدا در این فهرست حضور دارد که عبارتند از آیت‌الله سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی،  علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری و عبدالواحد موسوی لاری؛ همچنین معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی نیز در این فهرست قرار دارند.

کمک بلاعوض دولت به ۳۰ میلیون نفر/ایجاد شرایط دریافت وام برای ۱۰ میلیون خانوار

دومین خبر پربازدید امروز،‌ مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بود.

رییس جمهور در این جلسه با اشاره به اینکه در نظر داریم با اقدامات حمایتی مردم را در شرایط فعلی کمک کنیم، اعلام کرد: امروز مصوب شد که برای نزدیک به ۳۰ میلیون نفر تا پایان سال در هر ماه، ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض بدهیم و هم برای ۱۰ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی در نظر گیریم که بازپرداخت ۳۰ ماهه دارد.

صاحبان خانه و مغازه در تعطیلی کرونا اجاره نگیرند

سلمان اسحاقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به تعطیلات دو هفته‌ای پیش رو از صاحبان خانه و مغازه درخواست می‌کنم که با کمک‌های مومنانه حداقل یک ماه گرفتن اجاره خانه را به تعویق بیندازند تا مردم نگرانی مضاعف نداشته باشند.

خبرهای دیگر مرتبط با کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اقدامات لازم برای افراد دارای معلولیت در زمان شیوع ویروس کرونا

تدابیر ضدکرونایی مجلس در دو هفته آینده

انتخابات ۱۴۰۰ با هماهنگی‌ وزارت بهداشت برگزار می‌شود

باید دو هفته با انسجام ملی محدودیت‌های ابلاغی را دنبال کنیم

مردم در دو هفته پیش رو با کادر درمان همکاری بیشتری داشته باشند

از مردم انتظار توجه ویژه در دو هفته آتی را داریم

از الگوی کشورهای موفق در درمان کرونا استفاده شود

اگر قرنطینه را رعایت نکنیم فاجعه عمیق تری انتظارمان را می کشد

تشریح طرح حاج قاسم سلیمانی/ تنها افراد مشکوک به کرونا قرنطینه می‌شوند

***

واکنش نمایندگان مجلس به حادثه تخریب خانه زنی در بندرعباس

خبر بعدی، واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حادثه تخریب خانه زنی در بندرعباس بود.

به دنبال انتشار خبر خودسوزی زنی در بندرعباس به دلیل تخریب منزلش توسط ماموران شهرداری، نمایندگان  با وعده پیگیری این موضوع بر لزوم محاکمه متخلفان و خاطیان این حادثه و دلجویی از خانواده آسیب دیده تاکید داشتند.

واکنش محسن رضایی به تخریب منزلی در بندرعباس

همچنین محسن رضایی با انتشار پستی در اینستاگرام در این باره نوشت: ناله‌های این زن و فرزندانش، روح قانون اساسی و وجدان عمومی مردم را جریحه‌دار کرد. آقای روحانی روز اول آمد و گفت سرهنگ نیستم و حقوقدانم. مردم امروز می‌گویند کاش یک نفر بیاید و بگوید من رئیس نیستم، سربازم.

شکایات از معاون مستعفی وزارت بهداشت در کمیسیون‌ اصل ۹۰ پیگیری می‌شود

تاکید رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بر پیگیری شکایات دریافتی از ⁧‫ملک‌زاده‬⁩ معاون مستعفی وزارت بهداشت هم از اخبار پربازدید بود.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در توییتی در این رابطه نوشت: به کمیسیون اصل نود تعدادی شکایت از شخص آقای ⁧‫ملک‌زاده‬⁩ معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت در ماه‌های گذشته واصل شده است. ‏طبق قوانین کمیسیون ⁧‫اصل نود‬⁩ با استعفای افراد، پیگیری شکایات متوقف نمی‌شود و فرد باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

تمدید معافیت عراق از تحریم‌های ایران به مدت ۴۵ روز دیگر

وزارت خارجه آمریکا معافیت عراق از تحریم های ایران را ۴۵ روز دیگر تمدید کرد.

پمپئو  این معافیت را به مدت  ۴۵ روز دیگر تمدید کرده است و این اقدام دولت ترامپ را با تصمیم نهایی تمدید یا لغو کلی این معافیت ها پیش از پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ۲۰ ژانویه مواجه می سازد. 

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

اصابت موشک به ساختمان سفارت تلفاتی نداشته است 

توییت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل مبنی بر اینکه اصابت موشک به ساختمان سفارت ایران تلفاتی نداشته است،‌ نیز از دیگر اخبار پربازدید بود.

در این توییت آمده است:‌‏یکی از موشک های شلیک شده صبح امروز ۹۹/۰۹/۰۱ در محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل فرود آمده و ترکش های متعددی به ساختمان اصلی، شیشه ها، تأسیسات و تجهیزات سفارت اصابت نمود. خوشبختانه این حادثه تلفاتی در برنداشت و کلیه پرسنل سفارت در سلامت کامل به سر می برند.

اوباش وابسته برای برهم زدن امنیت در تلاشند/ «امنیت پایدار» راه‌حل کاهش نارضایتی‌ها

گفت و گوی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با ایسنا هم از خبر های پرمخاطب بامداد امروز بود.

 سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی با بیان اینکه «منافقین، معاندین و دشمنان در تلاشند تا مردم را نسبت به آینده ناامید و آنها را از شرکت در انتخابات پیش رو دل‌زده کنند، تاکید کرد: دشمنان با استفاده از اراذل و اوباش و برخی عوامل داخلی خود سعی دارند که امنیت کشور را برهم بزنند، اما ما با ایجاد امنیت پایدار و در عین حال مقابله با هرگونه ناامنی سعی می‌کنیم که شرایط را به نوعی مهیا کنیم که ان شاءالله انتخابات به بهترین نحو برگزار شود.

فداییان اسلام چگونه شمشیر برّان اسلام شدند؟

 گزارشی به مناسبت سالروز دستگیری سیدمجتبی میرلوحی در سال ۱۳۰۳ شمسی هم از خبرهای مورد استقبال مخاطبان بود.

سیدمجتبی میرلوحی روحانی ۳۱ سالهِ پر دل و جراتی است که در راه مبارزه با ظلم شاه و دربار و تئوری پردازان بی دینی، جانش را در دست گرفت. او و همفکرانش با مشورت با برخی مراجع عظام تقلید نجف و همفکری با بعضی سیاستمداران سرشناس هم عصرِ خود یک نویسنده، یک وزیر دربار و یک نخست‌وزیر را کشتند و به جان محمدرضا شاه و دیگر نخست وزیر رژیم پهلوی و یک سیاسمتدار سوءقصد کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات 1400 حزب كارگزاران سازندگي همه باهم علیه کرونا بندرعباس اسامی کاندیداهای زنی در بندرعباس وزارت بهداشت ۴۵ روز دیگر دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان حضور یافت
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد