Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بطری‌های پلاستیکی شیر در حین آماده سازی شیر خشک میلیون‌ها ذره میکرو پلاستیکی را وارد تغذیه نوزاد می‌کند.

جان بولاند در کالج ترینیتی دوبلین در ایرلند و همکارانش میکرو پلاستیک‌های آزاد شده در طی فرآیند آماده سازی شیر خشک را اندازه گیری کردند و به ازای هر لیتر به طور میانگین حدود ۴ میلیون ذرات پلاستیکی مشاهد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان ایرلندی اعلام کردند که هنوز میزان مضر بودن آن مشخص نیست و نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد اما این فرضیه بسیار نگران کننده است. البته در مطالعات قبلی نیز مشخص شد که چای کیسه‌ای نیز میزان قابل توجهی باعث به وجود آمدن میکروپلاستیک می‌شود اما اثرات سوء آن مشخص نیست.

این محققان بطری جدید را که از جنس پلی پروپن بود، تمیز و استریل کردند و سپس آبی با دمای ۷۰ درجه سانتی گراد در آن ریختند. سپس مانند فرآیند طبیعی درست کردن شیر نوزاد آن را تکان دادند و هم زدند.

با مشاهد مقداری از این شیر زیر میکروسکوپ فهمیدند بین بازده ۱ تا ۱۶ میلیون و به طور میانگین ۴ میلیون در هر لیتر ذرات میکرو پلاستیکی وجود دارد.

بولاند گفت: ما از این ارقام بزرگ تعجب کردیم. بر اساس تحقیقاتی که قبلاً در مورد تخریب پلاستیک در محیط انجام شده بود، ما تصور می‌کردیم که مقادیر قابل توجهی خواهد بود، اما فکر نمی‌کنم کسی انتظار داشته باشد که چنین ارقام بزرگی را ببیند.


این محقق ادامه داد: تیم او همچنین از کشف کرد که سرعت تخریب پلاستیک بستگی به دما آب درون آن دارد. هنگامی که محققان آزمایش‌های خود را با استفاده از آب در طیف‌های مختلف دما انجام دادند، دریافتند که با افزایش دما، ریزش ذرات سریع‌تر می‌شود. مخلوط کردن مواد درون بطری با تکان دادند آن نیز باعث افزایش انتشار میکرو پلاستیک‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید

نوشیدن آب یخ کبد را چرب می‌کند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میکروپلاستیک بطری پلاستیکی سلامت کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه

احمد حاتمی یزدی، اقتصاددان در گفتگو با خبرآنلاین در جواب این پرسش که نرخ تورم در سال جاری به نظر شما به هدف دولت یعنی بازگشت به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد نزدیک خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها امسال بلکه در سال آینده نیز به نظر من نرخ تورم بالاتر از ۴۰ درصد باقی خواهد ماند.

این مدیر اسبق بانکی عنوان کرد: جامعه در حال تغییر وضعیت است. طبقه متوسط تحت تاثیر سیاست‌های اشتباه اقتصادی در حال از بین رفتن است و در نتیجه این اتفاق جامعه به دو طبقه فقیر و بسیار ثروتمند تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جامعه طبیعتا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد و فشار موجود بر بخش مولد نیز موید همین مدعاست.

tags # تورم سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه