Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در حالی که طبق ارزیابی رسانه‌های آمریکایی حدود دو ماه بیشتر به پایان دولت کنونی آمریکا باقی نمانده، اما تصمیم ها و نقشه های شیطانی ترامپ در آخرین روزهای حضور در کاخ سفید ادامه دارد.

محرومیت متولدان آمریکا از حق تابعیت
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، افرادی را که در آمریکا متولد خواهند شد، از حق گرفتن تابعیت این کشور محروم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی هیل به نقل از دو منبع مطلع اعلام کرد دولت ترامپ بار دیگر صدور فرمان اجرایی را برای محروم کردن افرادی که در آمریکا متولد خواهند شد از حق شهروندی این کشور، بررسی می‌کند.
به گفته این دو منبع مطلع، بحث و بررسی‌ها برای محروم کردن نوزادانی که والدین غیرآمریکایی دارند و در این کشور متولد می‌شوند، ادامه دارد و قرار است این فرمان تا پیش از ماه ژانویه صادر شود.
وبگاه خبری - تحلیلی «هیل»، گزارش کرده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی متوقف کردن اعطای حق شهروندی به نوزادانی است که پدر و مادرشان آمریکایی نیستند.
به نوشته این وبگاه خبری - تحلیلی، چندین تن از مقامات دولت ترامپ در حال بحث در خصوص این دستور اجرایی هستند تا قبل از بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» در بیستم ژانویه، این کار انجام شود.
بر اساس نوشته هیل، وزارت دادگستری آمریکا نیز با توجه به اینکه اعطای شهروندی به نوزادان برای هر سیاست جدیدی پیامد‌های قانونی خواهد داشت، درباره این مسئله به بحث و مشورت پرداخته‌ است.
گفته می‌شود که با امضای این دستور اجرایی به دست ترامپ این حق شهروندی دیگر به نوزادان مهاجران داده نمی‌شود.
اما برخی متخصصان گفته‌اند که این دستور اجرایی اگر به امضای ترامپ برسد به قانون تبدیل نمی‌شود؛ زیرا حق شهروندی تحت متمم چهاردهم قانون اساسی در آمریکا محفوظ است.
در حال حاضر هر بچه‌ای که در آمریکا متولد شود صرف نظر از اینکه پدر و مادرش آمریکایی باشند یا نباشند، به طور خودکار شهروند این کشور خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای انجام سه اعدام فدرال
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اجرای سه اعدام فدرال دیگر را تا اول بهمن و پایان حضور ترامپ در قدرت در برنامه دارد.
وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد سه اعدام فدرال دیگر تا پایان حضور «دونالد ترامپ» در قدرت یعنی بیستم ژانویه (اول بهمن) انجام خواهد شد.
«آلفرد بورژوا»، «کوری جانسون» و «داستین جان هیگز» که به ترتیب به قتل یک کودک، کشتن هفت نفر و آدم‌ربایی و قتل سه زن متهم هستند، در سه تاریخ مختلف در ماه‌های دسامبر و ژانویه اجرا خواهد شد.
هیگز متهم به ارتکاب جرم علیه سه زن در سال 1996، قرار است 15 ژانویه درست پنج روز قبل از مراسم تحلیف «جو بایدن» از سوی دولت ترامپ اعدام شود.
به گزارش وبگاه خبری «هیل»، موج اعدام‌های برنامه‌ریزی شده در روزهای پایانی دولت ترامپ نشان‌دهنده تردید درباره تصمیم بایدن در خصوص مجازات اعدام است و این که شاید او فرمان دولت ترامپ درباره ازسرگیری این نوع مجازات را لغو کند و ایالت‌ها را تشویق کند که اعدام‌هایشان را متوقف کنند.
به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، «رابرت دانهام» مدیر اجرایی مرکز اطلاعات مجازات اعدام گفت در دوره انتقالی کاخ سفید چنین اقداماتی بسیار غیرعادی است. وزارت دادگستری ایالات متحده به درخواست هیل برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.
دیروز جمعه دفتر زندان‌ها در آمریکا اعلام کرد وزارت دادگستری این کشور «اُرلاندو هال» قاچاقچی مواد مخدر را که در سال 1994 علاوه بر آدم‌ربایی و تجاوز، یک دختر شانزده ساله را به قتل رسانده بود، اعدام کرد. او جزو اولین کسانی بود که بر اساس لایحه جنایت در سال 1994 محکوم شد. این اعدام، هشتمین اعدام فدرال بود که در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به اجرا درآمد.
دولت آمریکا به ریاست ترامپ بعد از وقفه‌ای 17 ساله در اجرای حکم اعدام فدرال، در سال جاری هشت نفر را اعدام کرده و 55 محکوم دیگر نیز در صف اعدام قرار دارند.
به نوشته رویترز، تعداد افراد اعدام شده به دستور ترامپ، دو برابر اعدامی‌ها به دستور رؤسای جمهور پیشین آمریکا از سال 1963 تاکنون است.
پیش از این، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار اعدام افرادی شده بود که پلیس آمریکا را هدف قرار می‌دهند.

اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی و روسیه
به گزارش رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا با ادامه سیاست‌های یکجانبه گرایانه دو شرکت از کره شمالی و روسیه را تحریم کرد.
تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا شامل شرکت مکران (Mokran LLC) یک شرکت ساختمانی روسیه و Korea Cholsan General Trading یک شرکت کره شمالی که در روسیه فعالیت می‌کند، می‌باشد.
استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد: کره شمالی سابقه طولانی در بهره برداری از شهروندان خود با اعزام آنها به کشورهای دور برای کار در شرایط طاقت فرسا به منظور حمایت مالی از پیونگ یانگ و برنامه‌های تسلیحاتی خود دارد.
منوچین افزود: آن کشورهایی که هنوز میزبان کارگران کره شمالی هستند باید این کارگران را به خانه بفرستند.

تهدید ایران
در حالی که طبق ارزیابی رسانه‌های آمریکایی حدود دو ماه بیشتر به پایان دولت کنونی آمریکا باقی نمانده اما «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور هنوز هم از تهدید کردن ایران دست برنداشته است.
وزیر خارجه آمریکا با تایید اینکه هنوز هم تمام گزینه‌ها برای مقابله با ایران روی میز است، مدعی شد کارزار فشار حداکثری و تحریم‌های یکجانبه علیه تهران موفق بوده‌اند.
پامپئو امروز (جمعه) در پایان سفر خود به فلسطین اشغالی، طی مصاحبه با روزنامه «جروزالم‌پست»، مدعی شد کارزار فشار حداکثری علیه ایران ادامه دارد و هنوز هم تمام گزینه‌ها برای مقابله با تهران روی میز است.
بر این اساس، وی در پاسخ به اولین سوال خبرنگار جروزالم‌پست مبنی بر اینکه آیا هنوز هم تمام گزینه‌ها علیه ایران روی میز است، گفت: «قطعا. دولت [آمریکا] در تمام این چهار سال در این باره شفاف بوده است. هیچ دلیلی وجود ندارد که امروز یا فردا این [رویکرد] را تغییر دهد».
وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه کارزار فشار حداکثری و تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه ایران موفق بوده، مدعی شد: «آنها به میزان چشمگیری توانایی ایران برای آسیب‌رسانی در سراسر جهان را کاهش داده است. البته کامل نیست. آنها (ایران) هنوز هم فعال هستند و می‌توانید ببینید که به غنی‌سازی ادامه می‌دهند و این یعنی آنها ماهیت فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند را اساساََ تغییر نداده‌اند».
پامپئو در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، سازش کشورهای بحرین، امارات و سودان را عامل منزوی‌کننده ایران در منطقه دانسته و افزود: «نقطه مرکزی این [موفقیت]، دیدگاه رئیس‌جمهور برای صلح بود، مفهوم دوگانه شامل اینکه ایران بازیگر اصلی ثبات‌زدا در خاورمیانه است و این تصور [غلط] مبنی بر اینکه بدون حل مناقشه فلسطین-اسرائیل نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهید».
خبرنگار جروزالم‌پست سپس از پامپئو پرسید: «افراد زیادی در اسرائیل نگران بازگشت رئیس‌جمهور منتخب، جو بایدن به برجام هستند. لایحه‌ای هم در کنگره برای ارائه کردن بمب‌های سنگرشکن به اسرائیل برای دفاع از خود در صورت نزدیک شدن ایران به بمب اتمی، وجود دارد. آیا دولت ترامپ در ماه‌های باقی‌مانده، این موضوع را پیش می‌برد؟»
وزیر خارجه آمریکا نیز پاسخ داد: «من وارد فرایند تصمیم‌گیری‌هایمان نمی‌شوم... ما تلاش کرده‌ایم ائتلاف بزرگی [علیه ایران] تشکیل دهیم و به نحوی موفق آن را انجام داده‌ایم که فرصت‌هایی را در خاورمیانه ایجاد کرده و خطرات علیه اسرائیل و آمریکا را کاهش داده است».
پامپئو ادامه داد: «نمی‌توانم درباره تصمیمات حول سامانه‌های تسلیحاتی اظهار نظر کنم اما به همین اکتفا می‌کنم که ما هر کاری که تا الان انجام داده‌ایم را ادامه خواهیم داد».
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار جروزالم‌پست مبنی بر اینکه دولت بعدی آمریکا به ریاست احتمالی بایدن چقدر آسان می‌تواند سیاست‌های ضد ایرانی دولت ترامپ را کاهش دهد، گفت: «نمی‌دانم. ما هنوز در حال شمارش آرا هستیم... ما بسیار مطمئن هستیم که خاورمیانه را جایی امن‌تر کرده و سیاست‌هایی که بنا کردیم درست هستند».
وزیر خارجه آمریکا روز گذشته نیز با اشاره به دیدار خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و صحبت درباره مقابله با ایران، گفت که واشنگتن همواره دوستی قدرتمند برای تل‌آویو است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ آمریکا وزیر خارجه آمریکا وزارت دادگستری دونالد ترامپ اعدام فدرال جروزالم پست علیه ایران رئیس جمهور دولت ترامپ حق شهروندی کره شمالی مدعی شد هنوز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن به این نتیجه رسیده که پنج واحد ارتش رژیم صهیونیستی قبل از حمله حماس در ماه اکتبر، علیه فلسطینیان در کرانه باختری مرتکب نقض‌هایی شده بودند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که چهار واحد از پنج واحد با این تخلفات به شیوه‌ای که آن را «موثر» خواند، برخورد کردند. این وزارتخانه افزود که «اسرائیل اطلاعات بیشتری درباره (فعالیت‌های) واحد پنجم ارائه کرده است». وگو با دولت اسرائیل» در این زمینه، .

در سایه وجود گزارش‌هایی مبنی بر عقب‌نشینی کاخ سفید از اعمال تحریم‌ها علیه تیپ «نتسح یهودا» ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: رایزنی‌ها با دولت اسرائیل در مورد واحد پنجم مورد بحث در ارتش اسرائیل ادامه دارد.

گزارش‌های مطبوعاتی از اتهاماتی به طور خاص علیه تیپ «نتسح یهودا» که عمدتاً متشکل از سربازان افراطی است، صحبت می‌کنند.

این تیپ شامل ۱۰۰۰ سرباز تا سال ۲۰۲۲ در کرانه باختری مستقر بوده؛ منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال کرده است.

پاتل گفت: «پس از یک عملیات دقیق، پنج واحد اسرائیلی را مسؤول حوادث فردی که نقض جدی حقوق بشر است، یافتیم.»

وی افزود: همه این حوادث خیلی قبل از هفت اکتبر رخ داده و هیچ یک از آنها در غزه رخ نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه «چهار واحد از این واحدها به طور موثر با این تخلفات برخورد کردند که این همان چیزی است که ما از شرکای خود انتظار داریم»، خاطرنشان کرد: در مورد واحد پنجم، دولت اسرائیل اطلاعات تکمیلی را در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار داده است.

پاتل در اظهاراتی که بیشتر سعی داشت وجهه صهیونیست‌ها را بهبود ببخشد، افزود: ما به رایزنی‌ها و تعهدات خود با دولت اسرائیل ادامه می‌دهیم. اسرائیل اطلاعات تکمیلی در مورد این واحد ارائه کرده است و ما همچنان به این گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم.

این مقام از شناسایی این واحدها یا مشخص کردن تحریم‌های اسرائیل علیه آنها خودداری کرد.

قوانین ایالات متحده، دولت را از اعطای کمک مالی یا ارسال سلاح به واحدهای نیروهای امنیتی خارجی در صورت وجود اطلاعات معتبر مبنی بر دخالت آنها در نقض حقوق بشر، منع می‌کند.

بیش از ۶ ماه است که ارتش اشغالگر علیه جنبش حماس در نوار غزه که از درگیری ویران شده و در مرز لبنان که تقریباً روزانه شاهد تنش با حزب‌الله است درگیر نبردی سخت است.

چند روز پیش، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه واشنگتن ممکن است یک واحد ارتش این رژیم را تحریم کند، گفت که در شرایط کنونی نباید بر ارتش تحریم اعمال شود.

به گفته پاتل، وزارت خارجه آمریکا به ارزیابی خود در مورد این واحد از ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد و هنوز تصمیمی در مورد توقف یا ادامه ارسال کمک‌های آمریکا به آن اتخاذ نکرده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید