Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، گیر. او. پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که در راس هیاتی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده، امروز (شنبه) با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، کنفرانس آوارگان، ادلب و  شرق فرات گفت و گو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خاجی از تلاش های پدرسون در پیگیری راه حل سیاسی بحران سوریه و تداوم برگزاری نشست های کمیته قانون اساسی این کشور حمایت و در ادامه از عدم مشارکت برخی کشورها به ویژه کشورهای غربی در کنفرانس آوارگان و پناهجویان سوری در دمشق انتقاد کرد.  

دستیار ارشد وزیر امور خارجه افزود: کشورهای غربی که ادعای حمایت از مسائل انساندوستانه می کنند، مباحث بشردوستانه سوریه را گروگان اهداف سیاسی خود کرده اند و  تلاش کردند که مانع برگزاری این کنفرانس شوند. 

در این دیدار آخرین وضعیت ادلب مورد بررسی قرار گرفت و طرفین ابراز امیدواری کردند که با اجرای توافقات موجود در ادلب شاهد حفظ آرامش و عدم از سرگیری درگیری ها باشند. 

پدرسون که از مسکو جهت ادامه رایزنی ها به تهران سفر کرده در این دیدار آخرین هماهنگی های به عما آمده با اعضای کمیته قانون اساسی سوریه در خصوص دستور کار و زمان برگزاری نشست هاب آتی کمیته قانون اساسی را برای طرف ایرانی تشریح و در این خصوص از تلاش های ایران در حمایت از روند سیاسی بحران سوریه تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش فارس، پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه (دوشنبه) ۱۲ آبان ماه نیز با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی در خصوص آخرین تحولات سوریه تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرده بود. دو طرف درباره نشست دمشق در خصوص آوارگان رایزنی کرده بودند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل سوریه علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کمیته قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی

کاروان تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در رقابت‌های جام ملت های فوتسال آسیا، امروز از طریق فردوگاه امام به ایران بازگشت.

محمدرضا سنگ سفیدی بازیکن تیم ملی فوتسال در خصوص قهرمانی ایران در این رقابت‌ها گفت: طعم شیرین قهرمانی ما این است که توانستیم خنده را روی لب مردم ایران بیاوریم و آنها را خوشحال کنیم. ما یک تیم ۳۰ نفره بودیم یک سری از بازیکن‌ها با ما در تایلند نبودند اما جزئی از تیم بودند و این قهرمانی حاصل کار این ۳۰ نفر بود. سطح بازی‌ها بسیار بالا بود و آسیا پیشرفت کرده است.

وی در خصوص بازی با تیم ملی ازبکستان در دیدار نیمه نهایی گفت: به هر حال نیمه نهایی آسیا است. وقتی تیمی میزبانی جام جهانی را در اختیار می‌گیرد قطعاً پیشرفت کرده است و خود را برای جام جهانی آماده می‌کند. ازبکستان بهترین مربی دنیا را دارد و طبیعی است که این بازی کمی سخت شود.

سنگ سفیدی در خصوص دیدار با تایلند در فینال گفت: بازیکنان ما جلوی ۲۰ هزار تماشاگر تایلندی نشان دادند که همچنان آقای فوتسال آسیا هستند.

وی در خصوص سرمربی تیم ملی گفت: کار با وحید شمسایی سخت اما لذت بخش است.

این بازیکن در خصوص ادامه راه تیم ملی برای آماده سازی در جام جهانی گفت: ما قطعاً در جام جهانی همه را شگفت‌زده خواهیم کرد و در جام جهانی هدیه بزرگی به همه مردم خواهیم داد. مسئولان باید الان به تیم توجه کنند و اگر بخواهند در آستانه جام جهانی به فکر بیفتند کار درستی نخواهد بود.

وی در خصوص حضور وزیر ورزش و جوانان در دیدار نهایی گفت: کیومرث هاشمی تنها وزیری است که شخصاً سر تمرینات تیم ملی آمدند و گفتند اگر به فینال برویم برای تماشای بازی خواهند آمد که همین اتفاق هم افتاد. مهدی تاج و احسان اصولی از تیم حمایت کردند و امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد چون در جام جهانی می‌توانیم شگفتی‌ساز شویم.

او در خصوص بازیکنان جوانی که به تیم دعوت شده بودند گفت: جوان‌های تیم سنگ‌تمام گذاشتند و نشان دادند که کاملاً باتجربه هستند.

او در خصوص سالار آقاپور گفت: سالار یک پسر خوب، مودب، حزب اللهی و امام حسینی است.

دیگر خبرها

  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود