Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت‌الله جمالی‌پور گفت: با بررسی‌های انجام شده متوجه انتقال مالیات‌های شرکت‌های بزرگ استان قزوین به تهران شدیم؛ این اعتبار مربوط به استان قزوین است از این رو طی مذاکره با رئیس سازمان مالیاتی کشور بازگشت فوری مالیات‌های پرداختی را خواستار شدیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره جزئیات نحوه شهر شدن سه روستای قزوین اظهار کرد: بخشی از روند شهر شدن روستاهای قشلاق، رازمیان و عصمت‌آباد توسط حوزه‌ی سیاسی استانداری انجام شد و برای بررسی و تایید به وزارت کشور ارسال و توسط دفتر تقسیمات کشوری وزارتخانه تایید شد و در آخر به تصویب هیئت دولت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: به گفته وزیر کشور مقدمات ایجاد این شهرها سریعا انجام می‌شود تا ظرفیت‌های لازم برای شهر شدن را کسب کنند و تحقق این امر مطالبه جدی از طرف مردم این شهر‌هاست.

استاندار قزوین با اشاره به بحث تقسیمات کشوری بیان کرد: در جهت ارتقاء وضعیت بخشی از مناطق استان از جمله اقبالیه و چند منطقه‌ی دیگر وعده‌هایی داده شده که آنها را در دستور کار قرار دادیم و رایزنی‌هایی توسط وزارت کشور در راستای محقق شدن این امر انجام شده است تا بتوانیم به این مناطق به طور مطلوب خدمات‌رسانی کنیم.

جمالی‌ پور درباره نحوه پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در استان قزوین عنوان کرد: با توجه به شناخت قبلی از ساختار نظام مالیاتی و با بررسی‌های انجام شده متوجه انتقال مالیات‌های شرکت‌های بزرگ استان قزوین به تهران شدیم.

کمیته‌ای برای پیگیری و اجرای مصوبات تشکیل شد

وی در ادامه گفت: این اعتبار مربوط به استان قزوین است و مردم قزوین این خدمات را تامین می‌کنند؛ از این رو پرداخت مالیات به غیر استان قزوین جایز نیست و طی مذاکره با رئیس سازمان مالیاتی کشور بازگشت فوری مالیات‌های پرداختی را خواستار شدیم.

استاندار قزوین بیان کرد: بخشی از این مالیات‌ها به استان قزوین عودت داده شده و سبب بازگشت ۳۵ درصدی اعتبارات مالیاتی و افزایش سطح اعتبارات در استان شده است؛ مدیرکل امور مالیاتی استان موظف است مابقی آن را رصد کند و مالیات پرداختی در خارج از استان را رصد کنند و مبلغ پرداختی نهایی را به محل خود برگرداند.

به گفته وی، طبق ابلاغ به واحدهای تولیدی، مالیات فعالیت‌های تولیدی که در استان انجام می‌شود نیز در همان استان باید پرداخت شود؛ همچنین حساب‌های بانکی این واحدهای تولیدی هم در بانک‌های استان محل فعالیت موجود باشد تا ما هم بتوانیم خدمات مطلوب‌‌تری به واحدهای تولیدی استان ارائه دهیم.

استاندار قزوین در پایان یادآور شد: در باب سفرهای استانی، این اطمینان را به مردم می‌دهم که مصوبات و وعده‌های داده شده به مناطق محروم در جهت رفع مشکلات قطعا پیگیری و عملی می‌شود و در این باره کمیته‌ای برای پیگیری و اجرای مصوبات این مناطق تشکیل شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار قزوین استان قزوین انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: رئیس کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک و هیئت‌ مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان با اشاره به مشکلات متعدد فعالان این صنف از قبیل صف انتظار در مبادی ورودی و خروجی، مشکلات متعدد در مرزها و در گمرکات و... گفت: مباحث مالیاتی یکی از دغدغه‌های اساسی فعالان این حوزه به‌ شمار می‌رود.

وی گفت: دریافت حق کمیسیون نامتعارف از شرکت‌های حمل و نقل هزینه‌های سنگین دفاتر مالیاتی و اخذ مبالغ جداگانه از بابت کارنه تیر و cmr، حاشیه سود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را تا حد زیادی کاهش داده است.

فتاح‌زاده با بیان این مطلب خواستار اعمال تعرفه متناسب در رابطه با اخذ مالیات از شرکت‌ها شد و گفت: بخش عمده‌ای از هزینه‌های دریافتی بابت کرایه حمل و نقل، متعلق به رانندگان است، اما متاسفانه هنگام اخذ مالیات این مبلغ، برای شرکت‌ها لحاظ می‌شود.

سید ضیاء رضوی؛ دبیر کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک توضیحاتی در خصوص عملکرد سال 1402 کمیسیون ارائه و مشارکت حداکثری اعضاء در جلسات را به جهت تعیین اولویت ها و برنامه ریزی خواستار شد.

رضوی، ایجاد رویه واحد در شرکت های حمل و نقل بین المللی را از جمله موضوعات مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل ذکر کرد و افزود: رقابت سالم صنفی از مهمترین مولفه های رشد بوده و در این راستا اتاق تبریز آماده است جلسات محوری در این خصوص برگزار کند، تا ضمن ارج نهادن به فعالان این حوزه، شاهد رشد چشمگیرصنعت حمل و نقل در استان باشیم.

دبیر کمیسیون مهمترین رسالت اتاق تبریز در برگزاری جلسات کمیسیون را حل مشکلات فعالان گمرک و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته پرونده های مالیاتی شرکت های حمل و نقل بین المللی طبق نظر بخش خصوصی که در جلسه کمیسیون عنوان شده بود، بررسی و صورت گرفت.

 در ادامه این جلسه نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل، با نقد فرایند اخذ مالیات از مجموعه‌های خود، خواستار تعیین مالیات بر اساس میزان سود واقعی شده و مقرر شد بررسی موضوع در جلسه آتی با نمایندگان سازمان امور مالیاتی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی