Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هیچ کدام از بخش‌های حمل و نقل عمومی (شرکت‌های مسافربری)، ریلی و هوایی تعطیل نیست.» مسئول ترمینال مسافربری غرب تهران گفت:شرط جابجایی مسافر در حمل و نقل عمومی تایید منفی بودن تست بیماران کرونایی است.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: خیلی از مسافرانی که از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند این سوال را دارند که آیا سفر بین استانی از طریق حمل و نقل ریلی شرکت‌های مسافربری اتوبوسرانی و یا از طریق حمل و نقل هوایی در این دو هفته امکان پذیر است یا خیر؟

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا همه بخش‌های حمل و نقل عمومی به فعالیت خود از امروز ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس اگر شما امروز مسافر مسیر تهران- شیراز هستید می‌توانید با مراجعه به ترمینال غرب بلیت اتوبوس را برای این مسیر خریداری کنید و به مقصد مورد نظر برسید.

مسئول ترمینال مسافربری غرب تهران گفت: تا این ساعت (١١ صبح)، سه سرویس رفت از تهران به شیراز به طور کامل پر شده است و سفر‌های بین استانی با اتوبوس‌های شرکت‌های مسافری ادامه دارد.

وی ادامه داد: تنها تفاوت سفر الزامی بودن برگه گواهی سلامت برای افرادی است که قبلا تست کرونای آن‌ها مثبت بوده و در سامانه، نام آن‌ها ثبت شده است.

در همین واستا وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است: مبتلایان به کرونا که تست آن‌ها مثبت و کد ملی آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است، تا ۱۴ روز امکان سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس را ندارند.

افرادی که تست کرونا آن‌ها مثبت شده است پس از گذار از دوران قرنطینه که سامانه وزارت بهداشت آن را مشخص می‌کند، امکان استفاده از حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای، قطار و هواپیما را خواهند داشت.

برای صدور بلیت هواپیما و قطار با توجه به زیرساختی که فراهم شده است ابتدا کد ملی از مسافر دریافت می‌شود و سپس استعلام فرد از نظر ابتلا به کرونا از سامانه‌ای که متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است انجام می‌شود و در صورت منفی بودن ابتلا به کرونا برای آن‌ها بلیت صادر می‌شود.

در واقع مبتلایان به کرونا که تست آن‌ها در زمان مراجعه برای خرید بلیت برای روز انتخابی در سامانه وزارت بهداشت مثبت ثبت شده است، امکان سفر را نخواهند داشت.

با این حال، ارائه تست منفی کرونا جنبه عمومی ندارد و افرادی که مبتلا به این بیماری نیستند، نیازی به ارائه مدارک مرتبط را ندارند.

شهرام آدم نژاد معاون حمل وًنقل وزارت راه و شهرسازی پیشتر گفته بود: پیش از این برای صدور بلیت اتوبوس کد ملی از مسافر دریافت نمی‌شد، بنابراین تکمیل زیرساخت‌های اتصال به سامانه وزارت بهداشت در مورد صدور بلیت اتوبوس برای بیماران غیر کرونایی کمی با تاخیر انجام شد، ولی از اوایل هفته پیش روی این موضوع اجرایی می‌شود.

اکنون استعلام از سامانه وزارت بهداشت بابت بررسی ابتلا به کرونا برای همه مسافران انجام می‌شود و کسانی که تست آن‌ها مثبت بوده و در سامانه وزارت بهداشت درج شده است با تشخیص سامانه به آن‌ها بلیت عرضه نمی‌شود.

بر این اساس هر فردی که در ایام مراجعه برای خرید بلیت تست مثبت کرونا داشته و در سامانه وزارت بهداشت کد ملی وی ثبت شده باشد پس از گذرندان دوران قرنطینه، (۱۴ روز) امکان استفاده از حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای قطار و هواپیما دارد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: محدودیت های کرونایی مسافرت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی مسافرت سامانه وزارت بهداشت حمل و نقل عمومی ثبت شده آن ها مثبت کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عزل پدرام پاک آیین، مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش «تابناک»، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت دولت سیزدهم برای سومین بار در ۳۲ ماه اخیر، دست به تغییر مدیر مرکز روابط عمومی و وزارت خانه زد تا از این حیث اتفاقی متفاوت را رقم زده باشد.

متن حکم صادر شده برای سرپرست تازه وزارت بهداشت، به این شرح است:

جناب آقای دکتر مجید احمدی

با سلام

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیرو‌های متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

دکتر بهرام عین اللهی

دیگر خبرها

  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها