Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتفاقاتی که طی سالیان و چند هفته اخیر رخ داده این سوال را ایجاد می کند که آیا از مربیان لیگ برتری برای حضور روی نیمکت تست روانی و استرس گرفته می شود یا نه

در لیگ بیستم فوتبال ایران هنوز شاهد درگیری های عجیب و غریب و حرکات پر استرس از سوی برخی از مربیان فوتبال ایران هستیم.

به گزارش طرفداری، مربیان لیگ برتر به راحتی عصبانی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داور به سمت آن ها می آید و پس از تذکر به آن ها کارت زرد می دهد اما کشمکش ادامه پیدا می کند. داور با کارت قرمز مربی را اخراج می کند اما مربی چنان دور خود می چرخد و نفس کش طلب می کند که گویا قرار است خیابان ببندد و قداره بکشد. طعنه آمیز اینکه برخی از شاگردانش می آیند تا مربی را آرام کنند و گاهی دست جلوی دهان او می گذارند تا فحاشی ها شنیده نشود.

در فوتبالی که قرار بود مربی، معلم باشد، در ورزشی که مربی قرار بود پدر باشد، شاگرد جلوی دهان مربی را نمی گیرد.

کاری به اخلاق نداریم که اگر حرف از اخلاق بزنیم آن قدر این واژه را دستمالی کرده اند که جز شعار چیزی باقی نمی ماند. کار به این داریم که آیا فدراسوین فوتبال برای مربیان تست روانی می گذارد؟ آیا مشخص است که این مربیان از چه بیماری روحی رنج می برند؟ مگر غیر از این است که مربیگری در ایران یکی از رشته های پر از استرس محسوب می شود و حتی از مربیان تست قلبی می گیرند تا اگر دچار مشکلات قلبی بودند از حضور روی نیمکت و عواقب استرس در امان بمانند؟ پس چرا هیچ تستی از سلامت روحی مربیان گرفته نمی شود؟ یعنی نمی شود یک مربی آن قدر دچار استرس و حملاات روحی شود که خدایی ناکرده سکته کند؟

با دکتر هراتیان در این خصوص تماس گرفتیم تا نظر او را به عنوان رییس ایفمارک بپرسیم و جویا شویم چنین تستی گرفته می شود یا نه.

دکتر زهره هراتیان در این خصوص به طرفداری گفت:

مربیگری در ایران شغل بسیار سختی است و اگر می خواهید مربی که در ایران با مربی که در اروپا مشغول به کار است را مقایسه کنید، تفاوت هایی خواهید دید که باعث می شود شغل مربیگری در ایران به یکی از پر استرس ترین شغل های موجود در ایران تبدیل شود. آن هم با توجه به تصوری که همگان ار آن دارند. مربی شاغل در فوتبال اروپا نگران دریافتی پول بازیکنانش نیست. نگران پول هتل، پول پرواز و اسکان شاگردانش نیست اما در ایران مربیان ما درگیر این مسائل می‌شوند. در اروپا وقتی یک مربی تصمیمی می‌گیرد فقط نظر او اعمال می ‌شود و نه مدیرعامل در کار او دخالت می‌کند، نه اعضای هیات مدیره، نه سرپرست و نه کاپیتان. اما در ایران همه این عوامل می‌توانند نظر دهند و روی تصمیم سرمربی تاثیر می گذارند و این یک واقعیت است. به هرحال مربیگری در ایران یک شغل محسوب می‌شود و درآمدزاست و خیلی از مربیان متاسفانه به خاطر از دست ندادن این درآمد، مجبور به تن دادن به خیلی از خواسته ها هستند.

هراتیان اضافه کرد:

برخی از مدیریت این استرس ها ذاتی است. ما مربیان بسیار خونسردی داریم که ذاتا اهل جنجال نیستند و خودشان را درگیر نمی کنند. ضمن این که شما وقتی مراحل مربیگری را می گذرانید تا به پرولایسنس برسید، در هر قسمت سیلابس مدیریت استرس را پشت سر می گذرانید. حداقل در AFC و UEFA هست و به همین دلیل ما MENTAL COACH را در اروپا داریم که مربیانی در این حوزه تربیت می شوند و برای کاهش استرس بازیکنان دوره می بینند.

هراتیان در مورد اینکه آیا از مربیان تست استرس و تست روانی برای مواجه با استرس های فوتبال گرفته می شود یا نه چنین گفت:

با وجود اینکه ایفمارک تازه متولد شده، امسال برای اولین بار برای کل لیگ یک نقشه مغزی تهیه کردیم. تکنولوژی که در اروپا هم شناخته شده است و براساس آن میزان استرس و تمرکز مربیان را بررسی کردیم ضمن این که ارزیابی روانی هم از بازیکنان داشتیم. نتایج آماده شده و قرار است در اختیار باشگاه ها قرار بگیرد تا باشگاه ها بدانند بازیکنانشان از نظر وضعیت روحی و استرسی در چه وضعیتی هستند. 

هراتیان در مورد اینکه روی سلامت روانی مربیان تست یا آزماشی انجام می شود یا نه نیز چنین گفت:

فقط در صورتی که بیماری وجود داشته باشد که استرس به ایست قلبی منجر شود و سلامت مربی را به خطر بیاندازد تست گرفته می شود. وگرنه تستی که نشان دهد مربیان ممکن است در استرس و فشار روانی بالا دست به چه اقدامی بزنند، نه. چنین تستی وجود ندارد.

با پایان صحبت های هراتیان، به این فکر می کنیم که برخی از مربیان چگونه صلاحیت نشستن روی نیمکت را به عنوان مربی و معلم پیدا می کنند؟ این مربیان به شاگردان شان چه چیزی یاد می دهند؟

منبع: طرفداری

کلیدواژه: شود یا نه مربیان تست روی نیمکت تست روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت قهرمانی به هیچ عنوان دست استقلال نیست | پرسپولیس با استرس رقیب جام را می گیرد

به گزارش همشهری آنلاین محمود کلهر با اشاره به اینکه پرسپولیس مقابل سپاهان فرصت صدنشینی را از دست داد درباره نقش مربیان در رسیدن به موفقیت صحبت می‌کند: مربیان حرفه‌ای زمانی موفق می‌شوند که تیم‌شان را از حاشیه بیرون بیاورند و البته تابع بازیکن، مدیر و سایر موارد نباشند. نمونه این مسئله هم به بازی بیشتر بازیکنان در دیدار جام حذفی بازمی‌گشت در حالی که نیاز نبود همه بازیکنان بازی کنند؛ بیرون کشیدن ترابی در دقیقه ۶۰ باعث شد تا بازی سپاهان را خیلی حساس کنیم در حالی که یک مربی باید اقتدارش را در بحران‌ها نشان دهد و فقط به بازی پیش رو نگاه کند.

در بازی مقابل تیم اراک سرنوشت بازی در دستان پرسپولیس بود به همین دلیل مربی تیم برنده نباید باعث شود شرایط تیمش بهم بخورد.

پیشکسوت پرسپولیس البته در ادامه از اوسمار حمایت کرده و می‌گوید: به نظرم اوسمار مربی خوب و فهمیده‌ای است و باز هم باید از او حمایت کرد. در زمان یحیی تیم پرسپولیس با کاستی‌هایی در چند منطقه مواجه بود اما با جذب بازیکنانی مانند عیسی، حسن و اورونوف ضعف‌ها به نقطه قوت تبدیل شدند که این یک مزیت بزرگ است. البته با وجود این اوسمار باید جدی‌تر، محکم‌تر و در مهره‌چینی بهتر و قوی‌تر کار کند تا بتواند در نتیجه‌گیری باز هم موفقیت‌هایش را تکرار کند.

کلهر در رابطه با جنگ قهرمانی و رقابت شدیدی که بین پرسپولیس و استقلال وجود دارد، می‌گوید: من اصلاً این نکته را قبول ندارم که سرنوشت قهرمانی در دستان تیم صدرنشین است و قرعه‌اش هم بهتر از پرسپولیس است چون اتفاقاً استرس استقلال را بیشتر از پرسپولیس می‌دانم؛ چه بسا که نگه داشتن صدر دشوارتر است.

کد خبر 849537 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • اوسمار به ساکت مدیون است
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • سرنوشت قهرمانی به هیچ عنوان دست استقلال نیست | پرسپولیس با استرس رقیب جام را می گیرد
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • ترس از مدیران، دلیل بی‌میلی اونای امری به نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • تکذیب شد: توخل هم حاضر نیست در بایرن بماند
  • ۴ گزینه نهایی مکس ابرل برای نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان
  • گزینه غیرمنتظره ناپولی: استفانو پیولی!