Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از پیگیری مدعی العموم برای حل نگرانی‌های مردم و مسئولان استان البرز در زمینه کاهش میزان حق آبه و بیم به خطر افتادن محیط زیست منطقه خبر داد. خبرگزاری میزان - حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از پیگیری مدعی العموم برای حل نگرانی‌های مردم و مسئولان استان البرز در زمینه کاهش میزان حق آبه و بیم به خطر افتادن محیط زیست منطقه خبر داد و گفت: با توجه به دغدغه‌های موجود در خصوص پروژه انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران از طریق تونل، موضوع مورد پیگیری تلفنی و مکتوب دادستانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز افزود: بر اساس مکاتبه وزیر نیرو اعلام شده که از آنجایی که این طرح در کمیسیون امور زیربنایی محیط زیست هیئت دولت تصویب شده دغدغه‌های محیط زیستی در اجرای آن اعمال شده است.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو همچنین اعلام کرده است که حق‌آبه رودخانه کرج معادل ۶۴.۵ میلیون کیلومتر مربع در سال است که بخشی از آن از منابع میان حوضه‌ای و در صورت کمبود از طریق رهاسازی سد کرج تامین خواهد شد؛ بر این اساس با توجه به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های ۱ و ۲ تهران و استقرار آبگیر بیلقان، حق‌آبه رودخانه کرج در خشک‌ترین سال‌ها نیز چندین برابر نیاز زیست محیطی این رودخانه خواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد.   بیشتر بخوانید: وعده وزارت نیرو جهت جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی در طرح تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران مددی در پایان از افزایش سهمیه آب شرب کرج بر اساس مکاتبه وزیر نیرو خبر داد و بیان کرد: مصرف آب شرب استان البرز در حال حاضر ۲۶۰ میلیون متر مکعب است که سهم تخصیصی آب شرب استان البرز از سد امیرکبیر و طالقان از ۵۵ میلیون متر مکعب به ۱۱۰ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت و بنابر اعلام وزارت نیرو، درصد بهره‌مندی استان البرز از آب‌های‌های سطحی از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان البرز حق آبه محیط زیست مدعی العموم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان البرز حق آبه محیط زیست مدعی العموم استان البرز مدعی العموم محیط زیست حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی موضوع محیط زیست در جامعه گفت: مردم باید از جنبه‌های شرعی به موضوع محیط زیست به ویژه حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: محیط زیست به عنوان یک مسأله جهانی باید مورد توجه جدی مسئولان کشورمان قرار داشته باشد. 

وی با بیان اینکه همه انسانها برای حفظ امنیت و سلامت خودشان باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنند، افزود: آگاهی بخشی و فرهنگسازی در این رابطه باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در آموزه‌های دینی و قانون اساسی، گفت: تاکنون آنگونه که باید و شاید نسبت به مسأله محیط زیست فرهنگسازی نشده است.

وی بر ضرورت آشنا کردن کودکان با مسأله محیط زیست تأکید کرد و افزود: بر اساس عقل و شرع، حفظ و تقویت منابع ملی و سرمایه‌های خدادادی برای نسل‌های آینده ضرورت دارد. 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مسأله محیط زیست باید هرچه بیشتر از نظر فقهی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: قطعا مردم باید از جنبه‌های شرعی این موضوع به ویژه مسأله حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ