Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، براساس آخرین اخبار منتشر شده اولین خودروی پرنده خودخوانده جهان که با نام PAL-V لیبرتی شناخته می‌شود موفق شد مجوزهای لازم برای حضور در خیابان‌های اروپا را دریافت کند و انتظار می‌رود ظرف دو سال آینده شاهد حضور نمونه‌های متفاوتی از این وسیله‌نقلیه در سرتاسر اروپا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت سازنده این خودروی پرنده تست‌ها و آزمایش‌های بسیاری را برای دریافت این مجوز انجام داده و نتیجه نهایی این تلاش‌ها آن است که خودرو مذکور می‌تواند با پلاک رسمی در جاده‌های اروپا جابجا شود.  
از جمله تست‌هایی که این وسیله‌نقلیه با موفقیت پشت سر گذاشته می‌توان به تست‌های مرتبط به رانندگی پرسرعت در پیست‌های مسابقه‌ای، تست ترمز و انتشار آلایندگی و همچنین آزمایش آلودگی صوتی اشاره کرد.
مراحل طراحی و تولید این خودرو  که اولین خودروی پرنده خودخوانده جهان است از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و امید می‌رود که تا ۲ سال دیگر یعنی تا پایان سال ۲۰۲۲ به مرحله نهایی برسد.
شرکت سازنده این هواپیما یعنی لیبرتی اعلام کرده است که پیش از تحویل این خودرو به مشتریان باید ۱۵۰ ساعت آزمایش نهایی پرواز دیگر را انجام داده و ۱۲۰۰ گزارش را تکمیل کند. در صورتی که تمامی این مراحل با موفقیت پشت سر گذاشته شود خودرو مذکور به خریداران آن تحویل داده خواهد شد.  
مایک استکلنبورگ، مدیر فناوری PAL-V، در خصوص این خودرو می‌گوید:
« لیبرتی PAL-V حاصل ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی مهندسین و مدیران شرکت ماست. حال که به زمان رونمایی و عرضه عمومی این خودرو نزدیک می‌شویم بسیاری از افراد تیممان هیجان زده هستند. رسیدن به چنین مرحله‌ای برای گروه ما بسیار دشوار بود چراکه دریافت مجوز لازم برای حضور در خیابان‌های اروپا نیازمند طی کردن مراحل سخت و گذراندن آزمایش‌های فراوانی بود. این موفقیت یک گام بزرگ نه تنها برای ما بلکه برای تمامی سازندگان خودروهای پرنده است.»
هانس جور، راننده آزمایشی PAL-V لیبرتی، اولین گردش در جاده‌های عمومی با آن را این‌طور توصیف می‌کند:
«شنیدن خبر ساخت این خودروی پرنده بسیار عالی بود و رانندگی با آن حس بهتری داشت. رانندگی با آن بسیار نرم و دارای قابلیت فرمان‌پذیری مناسبی است و با وزن ۶۶۰ کیلوگرم، واقعاً خوب شتاب می‌گیرد. تجربه کلی مانند یک خودروی اسپرت به ‌نظر می‌رسد. رانندگی با این خودروی پرنده بسیار هیجان‌انگیز است.»  
گفته می‌شود که نسخه پایه این خودرو پرنده از قیمتی حدودا ۴۰۰ هزار دلاری برخوردار خواهد بود و در نسخه پیشرفته نیز شاهد افزایش قیمت تا سقف ۶۰۰ هزار دلار خواهیم بود.
براساس اطلاعات تازه منتشر شده ۸۰ درصد خریداران این خودرو را افرادی تشکیل می‌دهند که تاکنون تجربه‌ای از پرواز نداشته و به همین جهت نیز عمده آن‌ها متمایل به گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت گواهینامه پرواز با هواپیمای جیروپلین هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودرو اروپا پرنده رانندگی ترمز هواپیما خودروی پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین تصاویر از تیراندازی پلیس به سمت سارق زورگیر؛ نتیجه تعقیب و گریز پلیس با موتور وسط خیابان‌های تهران

در بررسی اولیه از متهمین ۳ عدد گوشی آیفون ویک عدد قمه وسلاح غیر متعارف کشف گردید متهمین در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیاء قیمتی خصوصا تلفن همراه اعتراف کرد. منبع: تسنیم

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901336

دیگر خبرها

  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • ببینید | اولین تصاویر از تیراندازی پلیس به سمت سارق زورگیر؛ نتیجه تعقیب و گریز پلیس با موتور وسط خیابان‌های تهران
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • فیلم/دومین حادثه رانندگی وزرای صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)