Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، این ماهواره، کار ناسا در زمینه جمع‌آوری اطلاعات درباره افزایش سطح دریاها در سه دهه گذشته را ادامه می‌دهد و همچنین اطلاعات دقیق‌تری درباره خطوط ساحلی از فضا در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.
این ماهواره به نام «Sentinel-6 Michael Freilich» از پایگاه نیروی هوایی «وندنبرگ» در کالیفرنیا به همراه راکت فالکون۹ اسپیس ایکس به فضا فرستاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماهواره یکی از جفت ماهواره با تمرکز روی اقیانوس‌ها محسوب می‌شود که ادامه تحقیقات ناسا و سازمان فضایی اروپا روی سطح جهانی دریاها برای یک دهه آینده را در پی دارد.
ماهواره بعدی، «Sentinel-6B» نام دارد که نزدیک به ۵ سال دیگر روانه فضا خواهد شد. برای اندازه‌گیری سطح دریا‌ها، این ماهواره‌ها سیگنال‌های الکترومغناطیسی به اقیانوس‌های جهان ارسال کرده و زمان بازگشت آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند.
زمانی که ناسا در دهه ۹۰ میلادی کار خود در زمینه بررسی افزایش سطح دریاها را آغاز کرد، دانشمندان درباره پیش‌بینی‌ها مبنی بر تاثیر تغییرات اقلیمی روی آن کنجکاو بودند. تحقیقات نشان داده‌اند که سطح آب اقیانوس‌ها در حال افزایش است و کشورها باید با چنین موضوعی مقابله کنند.  
دانشمندان ناسا با استفاده از ماهواره‌های جدید به اطلاعات بهتری نسبت به گذشته دست پیدا می‌کنند و همچنین می‌توانند پیش از وقوع طوفان‌ها، آن‌ها را پیش‌بینی کنند. زمانی که یک طوفان بزرگ روی دریا در حال شکل‌گیری است، آب تغییراتی را تجربه می‌کند. یک ماهواره می‌تواند به چنین موضوعی پی ببرد و از اطلاعات آن می‌توان برای پیش‌بینی این وضعیت استفاده کرد.
علاوه بر موارد بالا، از اندازه‌گیری دانه‌ای می‌توان برای بررسی نحوه تاثیر تغییرات سطح دریا در نزدیکی خطوط ساحلی روی ناوبری کشتی‌ها و ماهیگیری تجاری نیز استفاده کرد. با افزایش دمای زمین، یخچال‌های طبیعی ذوب می‌شوند و سطح آب دریاها بالا می‌آید. این موضوع می‌تواند باعث زیر آب رفتن برخی جزایر شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ناسا فضا ماهواره دریا اقیانوس طوفان کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار معیار سلامتی مهم در ساعت‌های هوشمند

ایتنا - ساعت‌های هوشمند یکی از ابزارهایی هستند که به‌ویژه در حوزه بهداشت و سلامت، شاهد پیشرفت‌های واضح و سریع فناوری هستند.
اشتیاق به گجت‌ها و لوازم جانبی تکنولوژیکی یا مد ممکن است دلیل اصلی تصمیم به داشتن ساعت هوشمند باشد، اما بدون اینکه بدانیم این ساعت واقعاً به غیر از شمارش گام‌ها، چه کاری انجام می‌دهد، در واقع قابلیت‌های یک ساعت هوشمند از ردیابی قدم‌های شما بسیار بیشتر است و زیرا مزایای منحصر برای ارائه دارد.

به گزارش ایتنا، این ساعت‌ها در تماس مستقیم با بدنه هستند، بنابراین برای ردیابی سلامت از طریق برخی پارامترها که برای بسیاری ناشناخته است ایده‌آل است.
  خواب
اگرچه بیشتر بزرگسالان سالم می‌توانند تا حدی از ردیابی خواب بهره‌مند شوند، اما بسیاری از کاربران نیز اطلاعات صحیح را ردیابی نمی‌کنند و در نهایت ممکن است تفسیر نادرستی از داده‌ها داشته باشند.

در این زمینه، کاربران باید چرخه خواب و بیداری خود را ردیابی کنند تا یک روال ثابت از خواب مفید داشته باشد، زیرا تحقیقات نشان داده است که خواب مفید می‌تواند منجر به بهبود تمرکز، افزایش بهره‌وری و به طور کلی احساس مثبت بیشتر شود.

    ضربان قلب
ردیابی ضربان قلب شما می‌تواند تصویر دقیق‌تری از سلامت قلب شما ارائه دهد.
اگر ورزش بیشتری انجام دهید، با گذشت زمان، ضربان قلب شما در حالت استراحت باید کاهش یابد و این نشانه سالم‌تر شدن قلب خواهد بود.
  تعداد تنفس
برخی از دستگاه‌ها می‌توانند بینشی در مورد شاخص‌های بالقوه کلیدی سلامت مانند تعداد تنفس، سطح فعالیت و موارد دیگر ارائه دهند.

برای برخی از کاربران، داده‌ها همچنین می‌توانند نشان دهند که بدن چگونه به استرس واکنش نشان می‌دهد، زیرا می‌دانند که میزان تنفس معیار مهمی است که ممکن است فرد را از وجود سایر مشکلات سلامتی نیز آگاه کند.
   اندازه گیری اشباع اکسیژن خون (SpO2)
این پارامتر در میان افرادی که درگیر ویروس کرونا هستند، آگاهی زیادی به دست آورده است و تخمینی از میزان اکسیژن خون است و اطلاع‌داشتن از آن برای کسانی که سبک زندگی فعال دارند یا برای افرادی که از آپنه خواب رنج می‌برند مفید است.

گجت‌های پوشیدنی، از جمله ساعت‌های هوشمند، مجهز به حسگرهای نوری SpO2 هستند که از حسگرهای نور قرمز و مادون قرمز برای تجزیه و تحلیل رنگ خون شما استفاده می‌کنند.

    داده‌ها چقدر دقیق هستند؟
بسیاری از پزشکان می‌گویند که دستگاه‌های ردیاب سلامت راه طولانی را طی کرده‌اند، اما برای دستیابی به دقت یا تشخیص ۱۰۰درصدی نباید به آن‌ها اعتماد کرد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده به طور خاص در مورد هر دستگاهی که ادعا می‌کند مثلاً قند خون را بدون استفاده از تزریق، به‌طور دقیق اندازه‌گیری می‌کند، هشدار داد. زیرا عدم دقت کافی ممکن است منجر به عواقب جدی برای سلامتی شود.

علاوه بر این، کاربران مجبورند گاهی اوقات دستگاه را برای شارژ خارج کنند، که به این معنی است که داده‌ها 24/7 ضبط نمی‌شوند.

بنابراین، ردیاب‌ها و ساعت‌های هوشمند می‌توانند به کاربران برای تعیین و دستیابی به اهداف سلامت کمک کنند و به پزشکان در برخورد با بیماران خود کمک می‌کنند، اما جایگزینی برای تشخیص رسمی یا مراقبت‌های پزشکی حرفه‌ای نیستند.

دیگر خبرها

  • چهار معیار سلامتی مهم در ساعت‌های هوشمند
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • ساعت هوشمند Black Shark GS3 عرضه شد
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)
  • تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت