Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@05:34:13 GMT

عوارض مصرف میوه ها با پوست

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۵۲۷۴۷

عوارض مصرف میوه ها با پوست

تا به الان همه ما شنیده ایم که پوست میوه‌ها می‌توانند فواید زیادی برای بدن افراد داشته باشند اما این در حالی است که استفاده بی‌رویه از کود‌های شیمیایی  قابلیت نفوذ در پوست میوه‌ها و سبزی‌ها را دارند.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه درباره نگهداری پوست میوه ها اظهار کرد: امروزه استفاده بیش از اندازه مواد افزودنی و به کار بردن درصد بالایی از آفت‌کش‌ها در میوه‌ها می‌توانند آسیب‌های جدی را به افراد وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل افراد نباید به هیچ عنوان قسمت‌های اضافی میوه‌ها را مصرف کنند.

او گفت: تا به الان گفته شده است که پوست میوه ها می تواند موجب لاغری افراد شود  در حالی سخت در  اشتباه هستند، زیرا جز آسیب هیچ اثر خوب دیگری نخواهند داشت. پوست میوه‌ها باید کنده شود و تنها خود میوه خورده شود البته در موارد خشک شده آن‌ها باید نکات بهداشتی خوب رعایت شود.هیچ میوه‌ای با پوست استفاده نشود و فقط در صورت ارگانیک بودن مصرف پوست میوه بلامانع است. 

رحمانی بیان کرد:  البته نمی‌توان تنها با نوشته روی بسته میوه متوجه شد که این میوه‌ها ارگانیک هستند یا خیر. به همین دلیل بهتر است خوب شسته و تا جایی که امکان دارد بدون پوست میوه خورده شود.

او گفت: در شرایط کرونایی هم که شرایط کمی سخت‌تر از قبل شده باید افراد با دقت بیشتری در شست و شوی مواد غذایی و به خصوص میوه‌ها داشته باشند تا به خود و دیگر اعضای خانواده آسیب وارد نکنند؛ حتی مکان آشپزخانه و ظروفی که برای میوه‌ها استفاده می شود باید به سرعت ضدعفونی شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پوست میوه ها پوست میوه ها پارسی خبر سبک زندگی کود شیمیایی پوست میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۵۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند